Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASETEK - Oslo børs

Tusen takk for det @swing

Jeg jobber selv med datarom og slikt til daglig og vet hvor mye det Asetek driver med har å si for selskaper som skal drifte og betale for dette. Jeg er virkelig spent på morgendagens tall! Jeg kommer nok uansett ikke til å selge meg ut, jeg kommer til å bli værende i dette selskapet en god stund til.

1 Like

CEO André Sloth Eriksen kjøper 15.000 aksjer til en pris av 20.15 pr aksje på det åpne markedet.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=396183

2 Likes

Noen som følger med på presentasjonen? Gått over 3.000.000 units nå sa han da jeg startet

  • Asetek ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Aksjen tester tidligere motstand ved 20 kroner, og et brudd gjennom dette nivået vil være et kjøpssignal. Ved en reaksjon tilbake har aksjen kortsiktig støtte ved 19,50 kroner. Positiv volumbalanse viser at aksjen stiger på høyt volum, mens den reagerer tilbake på lavt volum. Dette indikerer at investorer er redde for ikke å komme inn i aksjen når noe skjer, mens de er avventende til å selge på fallende kurser. Aksjen er nøytral på innsidehandler. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.
1 Like

Takk som deler dette simenw92. Er dette noe du får privat eller ligger det offentlig noe sted?

Kommer fra Hegnar. Bare hyggelig!

2 Likes

Noen som vil ut i dag ja

Jeg ser et lite tegn til en snu operasjon i denne aksjen. Sikrer meg gevinst og tar ut samtlige aksjer med en avkastning på litt over 20%. Etter at Investtech gikk ut med en kjøps anbefaling på denne aksjen synes jeg nå at kursen blir dratt sakte men sikkert litt tilbake. Jeg tror denne vil synke tilbake til 16-tallet igjen og jeg vil heller kjøpe meg inn igjen på disse nivåer. Vil fortsette å følge denne aksjen tett. har troen på selskapet, men ikke helt aksjekursen i ukene fremover.

3 Likes

Jeg går inn i Asetek igjen :slight_smile: Tjente noen slanter sist jeg var inne og tenker gjøre det samme nå (Da gikk jeg inn på 16.00 og ut på 19.40). Kvartalsrapport og generalforsamling 27 April –HYPE–

Inne på 17.40 denne gangen.

2 Likes

Hehe! Velkommen tilbake, tenkte på å gjøre det samme, men har for mye å gjøre om dagen, så kan dessverre ikke følge med veldig. Solgt meg ut av aksjene som krever at jeg tenker, asetek. Tenkte å kjøre en verdsettelse på ASETEK når eksamensperioden er ferdig.

Sjekker kurs en gang om dagen, jeg kjøper mer på samme kurs som forrige gang

1 Like

Ikke skjedd så veldig mye siden jeg gikk inn i denne aksjen igjen. Den står så og si på tallet 0 i avkastning. Litt i minus dog, men ikke noe som er nevneverdig.

Hva tror vi om generalforsamling og kvartalsrapport som kommer den 27 April? Står også noe om utbytte på 0,00 NOK i kalenderen. Hvorfor har de forresten oppført utbytte i kalenderen når de ikke har noen?

Skjer ikke fryktelig mye her nei, satser på å høste illikviditetspremien i tillegg til veksten selskapet forhåpentligvis får videre. Jeg gleder meg til onsdagen, blir spennende å se, blir nok ikke like bra som forrige. Haha utbytte ja, det hadde vært noe, kanskje en dag.

1 Like

Asetek Q1 2016. Hyggelig lesning!

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400202

3 Likes

Ute igjen på 17.90
Hadde håpet på en litt større oppgang frem til Q1 rapporten. Ble en ørliten gevinst bare :slight_smile:

Der smalt det opp gitt, en som ville ha rundt 300k?

Jeg gikk inn igjen på 18.40

For et volum. Hva skjer? Tar helt av fra 13:06 og utover

April 28th, 2016 - Asetek announced today that it has received its largest
single installation purchase order to date from one of its existing OEM
partners. The order is for a total of 70 RackCDUT and in excess of 8,000 node
level cooling loops. The order for RackCDU with Direct-to-ChipT cooling loops is to satisfy an undisclosed customer installation in Asia. The order will result
in revenue to Asetek in the range of $1-1.5 Million in 2016.

The OEM partner as well as the installation site will be announced at a later
date.

3 Likes

Asetek Receives Largest Data Center Order for Single Installation to Date:

http://www.businesswire.com/news/home/20160428005861/en/Asetek-Receives-Largest-Data-Center-Order-Single

Jeg liker spesielt denne lille beskjeden i dagens børsmelding:

The OEM partner as well as the installation site will be announced at a later date.

Kursdrivende melding det der også vil jeg tro. I og med at de vil holde det hemmelig må jo bare bety at det er en partner med et kjent navn for oss fleste. Jeg har en bitte liten anelse om hvem det kan være…

1 Like