Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Astrocast

1 Like

I sluttauksjonen nå så det ut til at selgeren hadde 60-70’ aksjer igjen. De blir slukt på en god børsdag👍

1 Like

Borte vekk første timen imorgen.
Tror de som fikk inngang idag gjorde det godt

1 Like

Fikk tatt noen flere idag, satser på at muren på 9,80 snart blir brutt

1 Like

Lasta bra opp her no på 9.74kr, er det noko kursmål for astrocast?

TP 85 kr, fant denne analysen på Astrocasts hjemmeside:

astrocast_bryan_garnier_report_buy-tpnok85.pdf (1,6 MB)

Spennende å se om de ikke kommer til å fucke opp stemningen med noe news nå framover mot noteringen i Paris.

Ja men det hadde no vore bra med noko gode meldinga😁 nokon som har oversikt over aksjonærliste?

Den har jeg dessverre ikke lyktes å finne noe sted

For en oppdatert top 20 liste, så må man vel kontakte selskapet direkte, siden de ikke er registrert i Norge.

Ok takk for svar :+1:

Sendte en mail til selskapet, legger ut oppdatert liste her dersom jeg får den :+1:

1 Like

Fantastisk :+1:

Jeg plukker opp 10 tusen aksjer her. Har stort tap i mange Growth aksjer, så det hadde vært hyggelig å kjøpt en på bunn for en gangs skyld. :grinning:

Jeg følger en del med på amerikanske aksjer. Palantir er en aksje som har fått mye oppmerksomhet (det er vel pga. Peter Thiel er en stor eier). Husker at Palantir har eierandeler i Astrocast. De pleier å investere i selskaper som bruker deres software.

1 Like

Du som følger med på amerikanske aksjer, vet du om Iridium Communications er de største innen dette segmentet?

Nei, men jeg husker selskapet (hvis det er samme) fra en god stund tilbake da de tilbød mobiltelefoner som skulle fungere over hele jordkloden. Ellers vet jeg ikke mye om sattelittmarkedet. Kjenner dog til SpaceX og deres satelitt-nettverk. Vurderer å skaffe meg Starlink til hytta når det blir tilgjengelig.

1 Like

Kan no sjå ut som bunnen er satt vertfall :grimacing:

Jeg lever i håpet, men tar ingenting på forskudd. Mye vekst i rødt idag, synes Astro klarte seg bra, ingen store nedsalg :slightly_smiling_face:

Edit. TP for min del er i første omgang rundt 20 kr :crossed_fingers:

1 Like

Kunne ikke selskapet brukt Starlink-nettverket til SpaceX i stedet og spart masse penger?

Fant et kort svar i analysen jeg delte lenger opp :blush:

“In addition to the players listed above, there are additional new space operators such as Spire that could pose a threat if they decided to enter this market. New initiatives such as Starlink or Oneweb, (which are constellations of mini/micro satellites), do not fall in the Astrocast competitor’s category, as they seek to provide ubiquitous low latency broadband connectivity, and are not designed specifically for IoT services. Moreover, the difficulties of Oneweb, which filed for bankruptcy last year before being bought back by the by a consortium consisting of the U.K. government and India’s Bharti Global, shows the financial challenges faced by these high capex ventures and their depency on high ARPU revenue customers.”

Arrester meg gjerne, for er ikke noen form for ekspert her, men slik jeg har forstått det så leverer Starlink internett, og er egnet til enveiskommunikasjon og statiske oppgaver som f.eks. internett på hytta, mens Astrocasts og Iridums mer industrielle løsninger egner seg for toveiskommunikasjon og dynamiske oppgaver som sporing etc.

2 Likes