Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Astrocast

Jeg var heller ikke inne da oppgangen kom, men unngikk også den bratte nedturen.
Flott for de som kom seg inn rett før nyheten

Tanker om emisjon i nærmeste fremtid?

Hei :slightly_smiling_face: ny på forumet og forsåvidt i aksjebransjen. Veldig stille om astrocast for tiden. Hva tenker dere om fremtiden?

Snart ikke aksjer å få tak i Noen få frem mot 16 kr så 25 ellers ingen :sunglasses:

Stemmer vel ikke helt…hele tiden aksjer å få kjøpt på høy 14 og 15 her nå

Takk for svar :slightly_smiling_face: Hva tenker dere om økonomien i selskapet? Fare for emisjon?

Det ble fart på sakene gitt. Opp nesten 30%

https://newsweb.oslobors.no/message/580565

Ny samarbeids avtale på plass i går, bygger stein på stein . Spennende hva di nå kan få til med mye kapasitet på alle di nye satellittene

Hvis noen lurer på hvem som vant “Best Connected Transport & Smart Vehicles Solution by IoT Solutions World Congress” (børs melding 23.0.23 som ifl bingo123 sendte de opp %30 ) - Volo

IOT SOLUTIONS AWARDS | IOT Solutions World Congress | 31 JANUARY- 2 FEBRUARY 2023 BARCELONA (iotsworldcongress.com)

Mye meldinger uten all verdens substans de 2-3 siste månedene, noen som vet når de skal rapportere 22 tallene ? Har vell ikke noe særlig med med penger igjen, siden emissjonen/Paris listingen ikke ble noe av

siste financial calender jeg har funnet

NewsWeb (oslobors.no)

NewsWeb (oslobors.no)

Er det noen som har tanker rundt konkurransen i et nisje marked som blir mindre og mindre for hver basestasjon som bygges ut?

For det har skjedd ganske mye bare de siste 2-3 månedene, med qualcomm som har lansert snapdragon 8 gen 2 - (Qualcomm Introduces Snapdragon Satellite, The World's First Satellite-Based Solution Capable of Supporting Two-Way Messaging for Premium Smartphones and Beyond | Qualcomm)

og bullitt som nettopp lanserte cat s75 telefon + mo defy 2 og kanskje mest spennende defy satellite link- som er en nøkkel ferdig kommunikasjonløsning til $100 !

Riktig nok er akkurat den begrenset til sos, men bruker samme L band løsning fra iridium (mener jeg) og en tenkt fremtidig versjon skal lett kunne sende oppdateringer på jord kvalitet, nedbør etc – alt det samme som astrocast kan brukes til. Flere vil nok også kaste seg på dette; samsung, apple, xiaomi etc f.eks airtags pro og kloner med satellite dekning

(Motorola Defy 2 rugged phone, Defy Satellite Link device unveiled with 2-way satellite messaging, - GSMArena.com news)

https://newsweb.oslobors.no/message/585605

Dette gir selskapet penger i kassa💪

Astrocast er nå bra finansiert fremover med dagens avtale og kursen vil og forhåpentlig bygynne å gå mot gamle høyder

Jeg tok litt her på 3,60 i går. Lurer veldig på hva jeg har misforstått, hva som holder kursen nede? Noe må det være jeg ikke har skjønt. Er det dette konvertible lånet de tok opp?

Tar seg opp idag med +40%. Ikke verst men den har også seget nedover over lengre tid. Har selv også snitt ca. 3,6 - siste kjøp rett under 3kr. Vanskelig å si hva som skjer videre her men spennende utvikling idag! :cowboy_hat_face:

Highrisk, men du verden, 2 kroner for en aksje må vel kanskje være verdt et bet her?

Masse kule greier de er involvert i, men kommer de til å tjene penger og når og hvordan ?

Det har jeg for lite kunnskap til å uttale meg om, jeg tenker mer at om man ser på chart historikken, bevegelser etc så skal man ikke utelukke en flygetur nordover fra lavt 2 tall.
Det er uten tvil et spennende selskap og det er pt fryktelig lite aksjer i selskapet.
Jeg setter selv ikke et stort bet, men satser på at det kan vise seg verdt det.
Den har svingt nesten 20% idag og dagen er ikke omme, Vi får se, plutselig er den i 9-13 igjen

Hvordan ser det ut mtp konkursfare her?