Vakkert!
ikke bra
Et nedsalg fra 4.560.672 til 4.547.555 aksjer. Vil ikke si det er store dramatikken i det.
Ikke noe dramatisk, men de er under flagg grensen
Det er vel et gammelt “trix” å selge et lite ubetydelig antall som “tilfeldigvis” gjør at en havner under flaggrensen. Etter dette er det fritt frem for å dumpe uten noe melding. Kanskje dette de gjør idag?
Du er mest sannsynlig inne på noe
Forstår jeg børsmeldingen rett i at de får høyere pris pr kilo, men har slaktet mindre enn i Q1? Og at biomassen nå er større enn biomassen de hadde i Q1.
på norsk…
De har jo jaggu hatt mye uflaks også.
Å nei dette er ikke bra. Jeg har virkelig håpet at de skal få ting til og virke skikkelig. Men når dette er 3 feilen de har så lover ikke dette bra. Det viser at det er vanskelig og få til laks på land i slike volumer.
Med tanke på ferie og at det er lavere omsettning en normalt på børsen kan dette bli ganske ille for ASA aksjen.
Hva var DNBs kursmål før emisjonen ?
"ASA: DNB MARKETS NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 120 (140), GJENTAR KJØP
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer sitt kursmål på Atlantic Sapphire til 120 kroner pr aksje, fra tidligere 140 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
Nedjusteringen kommer etter en hendelse i selskapets lokalitet i Danmark, som forårsaket et estimert tap på 400 tonn fisk. Meglerhuset sannsynlighetsberegning for suksess er nedjustert til 60 prosent, fra 70 prosent.
“Slike operasjonelle hendelser gir selskapet en skikkelig motbakke for å vinne tilbake markedstilliten. Den nylige emisjonen på 120 millioner dollar antyder ingen umiddelbar økonomisk risiko, som vil gi tid til å levere i den amerikanske virksomheten, som er nøkkelen til investeringscaset”, skriver meglerhuset."
Om jeg husker rett; Før siste emisjon var vel kursmålet til DNB 140. Målet blei endret fra 180 til 140 etter at de måtte nødslakte i Miami. Rundt jul var vel kursmålet 151.