Er det ikke det ene, så er det noe annet…
Helt for jævlig dette. Har tapt peng i denne før og nå igjen
Bare ikke å selge det, så taper du ikke noe…
Ditto. Turte ikke å satse hele daytradepotten med en gang, jeg og fallende kniver osv…, så handlet litt og litt på veg ned, snitt 51,3 kr. Virker som det snudde på gammel støtte på 46 kroner, så får vi håpe på noen insider-kjøp .
Dette er jo allright. Laster opp jeg! Bunnfiske for alle penga.
Holder posten min over helga allikevel, betydelig oversolgt og tenker 50 kr er en grei psykologisk støtte. Dessuten handlet insidere aksjer for 6,4 MNOK rundt disse nivående idag:
https://newsweb.oslobors.no/message/541019
https://newsweb.oslobors.no/message/541017
https://newsweb.oslobors.no/message/541026
Ser også ut til at den kan ende på rundt 55 kroner på Tradegate
litt synd at jeg ikke fikk dette med meg…leste om at India slet med samme situasjon tidligere i år,-ikke mengden,men med logistikken av frakt/tilkomst med Oksygenflasker,-og nå er tydeligvis den samme situasjonen i USA…
Må jo være mulig å produsere oksygenet selv. I det lange løp vil jeg tro dette også er det mest økonomiske alternativet.
Dere som virkelig putter pengene i dette forferdelige eventyret… hvor er verdien? De taper penger og klarer knapt øke inntektene sine i det hele tatt.
Vel. Du kan jo Se på forretningsideen og vurdere selv?
Dette er jo early stages tross alt. Verdien ligger i ferskest mulig laks til salg i et premiummarked. Er vel ikke verre enn som så?
Lavere kostnader, lavere reisetid for fisken til sluttbruker og ferskest mulig fisk. Så verdien avhenger av hvorvidt de lykkes og hvorvidt det finnes et premiummarked. Sistnevnte finnes så da er det førstnevnte som er spørsmålet. Vil de lykkes ?
Eier ingen aksjer selv men caset er vel selvforklarende. Se på x antall volum laks og hvilken pris de klarer å oppdrive så får du begynne å regne
De bygger ut annlegget,imens de produserer fisk…i mine øyner skulle de gjordt det samme som Andfjord Salmon,å avvente med produksjonen til de er mer skikket til å operere under langt bedre optimale forhold,-men de skal da skape tillit til investorer på samme tid da denne utbyggingen på 200 000 tonn vil kreve enorm kapital…og ja,de har da vært maksimalt uheldig,og i tillegg så kommer “korona”-situasjonen med mangel på oksygen på toppen av utfordringene
Det Atlantic Sapphire prøver på,er unikt,og mener at det selskapet gjennomgår nå,gjør at erfaringen og lærekurven skyter i taket …så skulle de faktisk få til konseptet,så vil selskapet komme enormt styrket utav dette
Vi som har studert historien,vet at til og med oppdrettsannlegg hadde sin utfordring på `90-tallet,men vi vet da hvordan det ligger an hos den sektoren idag…
Så det å se dagens situasjon og stemple landannlegg som “dritt” skal man være litt obs på,-for de av oss som faktisk har gjordt suksess selv,vet at veien dit er ikke alltids “rett frem”,det vil oppleves som kronglete,-til tider uønsket og enkelte ganger et rett og slett som et helvete
Handlekraftig ledelse😃 blir nok en fin rekyl idag👍
Får legge til artikkelen i Finansavisen: