De som kjøpte ved siste nedgang selger vel nå, så er det vel de «tredje» eierne som kjøper opp aksjer denne gang.
Noen som tenker at det er håp lengre ?
Jeg synes det lukter litt svidd av hele greia. Har fulgt aksjen en stund, men tenker det er lite som skaper trygghet i markedet for aksjonærene på nåværende tidspunkt.
Enig der. På tross av alt som har skjedd( og at jeg har unngått tap inntil idag) så har jeg fortsatt lyst til å putte inn litt til her.
Mot strømmen altså🤦♂️
Ok….nå er jeg meeeget spent på hva det neste er …sabotasje?
Det er jo helt vilt hvor mange “hendelser” som skal til for dette selskapet. Man kan begynne å lure >_>
Uhell kan bare ikke bli mer optimal enn dette….helt ufatteligt.
Min første reaksjon ved denne brannen…var kun latter
Relatable:
Passer vel på både ASA ledelse og aksjonærere i dag.
#utslippsfritt
Dette selskapet har en egen evne til å få frem svakhetene ved landbasert oppdrett.
Er vel tredje store negative hendelse ved et anlegg på ca 1 års tid?
En-to hendelser er kanskje uheldige.
Når det dog er snakk om gjentatte feil over flere år, så bør man kanskje begynne å snakke om udyktig eller uforsiktig istedenfor uheldig.
Det er rart hvor lite ulykker som skjer hos selskaper med god ledelse, gode drift- og vedlikeholdsrutiner og god hms.
Spørs hvor enkel den forsikringssaken blir mtp track record. I tillegg vil det nok komme en sak mot dem dersom den kjemiske forurensingen i området er av en viss størrelse…
"Wicklund tror ikke det danske anlegget har vært en del av selskapets langsiktige strategi, og at utsiktene til lønnsom drift har vært begrensede med så liten skala.
Atlantic Sapphire forventer å motta et forsikringsoppgjør på 33 millioner dollar etter brannen. I sin morgenrapport torsdag spekulerer DNB Markets i om disse midlene, samt midler til planlagte oppgraderinger i Danmark, heller vil bli allokert til virksomheten i USA."
Her lukter det muffens🤔?
Vi får da se nå hva som skjer videre……spesiell dag…eller år vi har hatt😒
Har ASA uttalt selv noen plass at eventuelle forsikkringspenger skal / muligens kan brukes i USA og at DK annlegget ikke skal bygges opp igjen?
Jeg har bare sett finansinstitusjoner og analytikere som har spekulert i di baner i dag. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Hva tenker dere som aksjonærer må til her for å snu skuta?
Noen som har gjort seg tanker for hold, kjøp eller selge?
Jeg tenker at et minimum er, de må klare å drifte butikken på en slik måte at det fremstår som at de har god kontroll.
For å snu skuta?
Kanskje de kan begynne å selge røykelaks