Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

…skal være helt ærlig og sier ingenting,-jeg har ingen aning,for akkurat nå så holder jeg generellt fordi at jeg enda tror på selskapet,naiv som jeg er :man_shrugging:

men om de hadde tatt emisjon nå,eller om noen måneder,så ville ikke dette sett så negativt ut for meg som er en småsparer,-men noe som kan gjerne tenkes for Rune Vatne som har lastet stort opp de siste dagene…

vanskeligt å si når Altantic Sapphire er i en sånn spesiell situasjon som de er i nå,-men at styremedlemmer kjøper aksjer med beggge armer er ifølge “boken” meget positivt tegn.

men det er hvertfall ingen tvil om at dette er nå tiden for “Nå eller alldri” :crossed_fingers:

Jeg også tenker at det er et veldig trygt tegn.
Håper det blir en lang periode uten hendelser så må jo kursen oppover. Selv om den har jo steget rimelig bra fra 30 tallet og til idag, følger ikke med på så mange aksjer, men noen har gjort en del kroner her.
Hvis jeg ser bort fra emi og andre ting som jeg ikke har så mye kunnskap om. Så er nok lønnsomheten ved å ikke oppnå premium pris, det største spørsmålet mitt. Kanskje fraktprisene gjør at man ikke trenger å selge til premium pris, men holde samme pris som import laks.
Blir uansett spennende å se

1 Like

Atlantic Sapphire ASA: Primary Insider Notification

1 Like

Monthly Update for October 2021

https://newsweb.oslobors.no/message/545865

Rapport (pdf): https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=545865&attachmentId=226788&obsvc.item=1

@pdx Er det noe galt med NewsWeb boten?

1 Like
1 Like

Børsmeldingen og video på Vimeo er konsumert, se vimeo.com/642031210

Legg merke til hva som blir sagt til “the last question” fra 30 min 10 sec: “strong demand for our product, we have a long line of other clients that wants to start carrying our product, but we simply not have enough fish to sell”.

Med andre ord; utsolgt :wink:

1 Like

Leverer dem slike rapporter måned for måned fremover så går dette riktig vei synes jeg.

Fisken i nye batcher vokser godt, lange kundelister, all fisk er utsolgt, og relativt gode priser… I mine øyne lover dette godt :slight_smile:

nå er det “bare” å holde pusten i 1 år til de får frisk cashflow fra både fase 1 & 2 til å iverksette utbyggingen videre uten flere utvanning med emisjoner og nye større hendelser med fiskedød…

:crossed_fingers: :expressionless: :crossed_fingers:

Er det sikkert at forsikringspengene kommer så lett???

Nei…

Atlantic Sapphire ASA: Atlantic Sapphire and Skretting enter agreement to secure local feed supply

1 Like

Bra ! :smiley:

1 Like

Atlantic Sapphire ASA: Primary Insider Notification

bra progress av fase 2 :blush:

Atlantic Sapphire ASA: Invitation to presentation of the Monthly Update for November 2021

1 Like

Tikket inn i nyhetsfeeden min:

Altantic Sapphire vil avholde en månedsoppdatering for november 2021 i dag. DNB Markets skriver i en oppdatering i helgen at de 1. desember var på besøk hos Atlantic Sapphires produksjonsanlegg i USA som viste omfanget av utstyrsviken de har måttet håndtere, men også god ytelse fra de ny nye batchene i tanker.
“Med høyere nyvannskvalitet introdusert i systemet og mer aktiv pH-styring er risikoen for hydrogensulfid betydelig redusert. Selskapet ser endelig ut til å ha gått inn produksjonsmodus”, skriver meglerhuset.

1 Like

Må jobbe litt ekstra for kunder, de vet trenger kapital…

Atlantic Sapphire ASA: Monthly Update for November 2021