ja,det stemmer,hehe,-jeg tok for gitt at ASA nå alikevel vil annonsere emisjon,-sånn helt typisk av denne annonseringen vi leser på finansnyhetene
kan ikke se noe fra Atlantic Sapphire …
ja,det stemmer,hehe,-jeg tok for gitt at ASA nå alikevel vil annonsere emisjon,-sånn helt typisk av denne annonseringen vi leser på finansnyhetene
kan ikke se noe fra Atlantic Sapphire …
De melder ikke før de har klart å hausse kursen enda en gang For penger vil de trenge
skjer det der igjen…så kan risikoen for tilsynsrapporter og granskninger skje at selskapet blir avnotert…
Det som skjedde ved sist milliardemisjon var faktisk ganske spektakulært må jeg si
men og litt gøy om det hadde skjedd en gang til,-for med dagens pris så hadde en milliardemisjon gitt en betydelig utvanning…
Hadde store planer om å kjøpe på disse nivåer, men det virker å være veldig risikabelt og sjansen for at kursen skal mye lengre ned er veldig stor. Så ser tvilsomt ut for min del å gå inn enda.
flere senker kursmålene. Kepler halverer kursmålet til 30 og analytikeren advarer mot å kjøpe aksjen før en mulig stor emisjon som kan komme iløpet av de neste 6mnd. Kommer det en emisjon er spørsmålet hvor langt ned i kurs må de for å klare fullføre den. Sitter en da inne blir en kraftig vannet ut.
forsikringsutbetaling kommer trolig ikke før 2023 ifølge analytiker. Dermed hjelper heller ikke denne på kort sikt og faren for emisjon er der fortsatt.
pr 20.oktober er det nå økt short til 2.23%. Dette økt pessimisme og kan tvinge aksjen ytterligere nedover.
etter alle «uhellene» den siste tiden har de vel dramatisk redusert antallet laks og dermed mulighet for god inntjening det neste året. Ser heller ingen andre nyheter som skal kunne dra aksjekursen betydelig den neste tiden.
En butikk kjede kaster ut laksen til ASA. Riktig nok ikke en enorm kjede, men et urovekkende signal.
jeg tror disse “uhellene”(der fisken dør,-ekskludert brannen i danmark) har vært “nødvendig” for å se kapasiteten på bassengene,dette for å tyde hva nitrittnivåer,oksygennivåer,foring,hydrogensulfidnivåer,-alt som påvirker for å observere hva som må til for å sette dette annlegget endelig i full operativ drift.
Jeg tror,enda til tross for all kaoset med uhell,at Atlantic Sapphire vil på et viss nivå,få dette til,for ja,det vil fortsatt skje at fisken dør til tider,noe som er helt naturlig i bransjen,-men forhåpentligvis blir dette betydelig bedret fremover,-så vi satser på gode salgstall etter fase 2
Det har da vært roligt den siste tiden med nye dødsfall i miami-greit nok,nå er det desverre langt færre fisk å oppdra,men det vil tenkes at frem til nå,så har lærekurven vært betydelig innad i selskapet,og må gi en honnør til den måten selskapet har agert på til tross for de uttallige utfordringene som til tider ser ikke ut til å stoppe …så jeg tror jeg skjønner godt de som enten har kastet kortene eller de som vegrer seg mot å gå inn i selskapet idag.
Disse er fremst i køen i å starte et oppdrettsannlegg i storskala på land,og synes de er steintøffe og prøver å produsere fisk imens de bygger ut et landannlegg for å vise “proof of concept” til investorer og banker.
Ser frem til neste Webcast med selskapet om “noen” dager,der de nå har iverksatt månedlige oppdateringer.
Jeg er helt enig i at det er et spennende selskap og dersom de virkelig lykkes så vil nok kursen være mange ganger høyere enn idag. Jeg har nå lenge vurdert en inngang fordi jeg har troen på selskapet på lang sikt.
Men av overnevnte grunner føler jeg nesten aksjen er uinvisterbar slik som situasjonen er nå. Altså, er en allerede inne i aksjen så forstår jeg at en klamrer seg fast til enhver mulighet for at aksjen «KAN» stige kraftig på kort sikt. Men disse mulighetene ser jeg bare ikke nå på kort sikt. Og når en skal vurdere en aksje så er jo utviklet på kort sikt veldig viktig da en selvsagt ønsker å få aksjen til lavest mulig kurs. Akkurat nå syns jeg det er beksvart for kursutviklingen.
ASA er helt klart desperate for å stoppe kursnedgangen når de plutselig har begynt med månedlige oppdateringer. Det hjelper heller ikke med støttekjøp i ledelsen. Selv om noen gjør et betydelig kjøp vil jeg være skeptisk. De som gjør det vil også ha mulighet til å handle kraftig ved emisjon. Som småinvestor vil en ha begrensede slike muligheter og en emi vil nok bare føre til utvanning.
For min del ser det ut til å være lurt å bare sitte på sidelinjen og vente på en fundamental endring i både selskap og kursutvikling før en kjøper seg inn. Dersom noe endrer seg vil det være bedre å gå glipp av de første prosentene med oppgang, enn å bli med på en uviss nedgang mens en håper det snur.
ja,tror vi her må ha “noen-år-fremover”-perspektiv
Er ikke årsaken til nedgangen mest pga manglende tillit ?
Bortsett fra 3 uhell og covid så er vel casen den samme ?
jo.akkurat nå,så er det pga allt som har skjedd…at vi i det hele tatt ser aksjen svingende rundt 30+ er fordi investorer nå gir selskapet en “siste” kjangse.
Andre selskaper jeg har vært borti som virkelig har noe å skjule,har en tendens til å pynte på tall i regnskapet…de gir skjeldent ut info om en pågående alvorlig situasjon og de bruker “fiktive” ord til å prøve å dempe situasjonen,-her er Atlantic Sapphire stikk motsatt,de er veldig fortrolig og åpen,dette setter vi pris på,derfor er prisen enda oppe der den er idag.
Andre gangen med CB nå i dag…
Avisene kliner til igjen med gammelt nytt. Norsk havoppdrett finansierer propaganda?
Heftig kombo de kommer med der, men flott at markedet ikke lar seg påvirke Da er det ikke så farlig hva de skriver.
Going forward, the quarterly Trading Update will be replaced by a more detailed Monthly Update that will allow all interested parties to follow the key developments in the US more closely, as the Company moves towards steady state US Phase 1 production in mid-2022.
Og en ny Monthly Update kommer til uken. Tipper vi får oppdateringen en plass mellom onsdag og fredag
Merk at Herr Vatne handler 200k aksjer i ASA kun få dager før månedsrapporten presenteres
Hva tror du om emi ? Er det ikke for lav kurs til at det er aktuelt nå