Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Har vi allerede glemt…?

:wink:

Sant, og jeg er long. Tenkte mer på de som kun handler basert på siste melding. Bruker vel å gå ned etter et internt salg? Får se hva som skjer.
Selv ikke redd, får nok en god boost snart, nå som slakt er rett rundt hjørnet.

stemmer :wink:

Det begyndte å danne seg 7 sifferede tall i portefølgen min etter jeg åpnet øynene opp for langsiktighet,og jeg kommer alldri til å gå tilbake på det!

Price is what you pay,Value is what you get :relaxed:

Leser man hele den DN artikkelen så burde man kjøpe og ikke selge. Han har en god grunn til å selge og forresten stod det i innkallingen til EGF at Peter Skou skulle fratre styret, så kanskje det også er en grunn ?

Synes ikke det skal oppleves som dramatisk at et fratredende styremedlem selger 20% av aksjene sine pga skattemessige grunner, men tar gjerne noen aksjer til 120 om jeg får muligheten.

1 Like

Atlantic Sapphire ASA: Share Capital Increase Registered

Atlantic Sapphire ASA: Share Capital Increase Registered

:spiral_calendar: :thinking: :chart_with_downwards_trend: :scream: :chart_with_upwards_trend: :sweat_smile: :relaxed:

Atlantic Sapphire ASA: Incident in Atlantic Sapphire’s US facility

Dette er et av problemene jeg har prøvd å belyse med landanlegg. Hvis noe skjer med vannet eller deler av anlegget så blir det katastrofalt for fisken. Her mister de slik jeg forstår det ca 500tonn fisk (forventet vekt Når ferdig oppdrettet) som er for små til å selges, altså 5% av årlig forventet produksjon. Det høres kanskje lite ut, men for en bransje med store utgifter er det viktig å få solgt all den fisken man kan. Får håpe at de får rettet på feilen til neste generasjon fisk skal i vannet.

2 Likes

De håper å få solgt 75% av fisken som må slaktes i dag. Krysse fingrene😅

Med vennlig hilsen / Best regards Erlend Skorpen

Står det ikke «hvorav 150 tonn er planlagt solgt» og «da nødslaktingen ennå ikke er fullført, vil ikke all fisken bli solgt». Høres ut som om de planlegger å selge under 50%, men at det ikke er sikkert at all denne fisken selges.

Fisken er i snitt 2kg. Er som regel elendige priser på så liten fisk, tipper det knapt vil dekke prodkost for den solgte fisken.

Atlantic Sapphire ASA: Primary Insider Notification

Det er korrekt, så i teorien kan man si at hele generasjonen i det bassenget det er snakk om er tapt. Tar man med forsikringsinntekter så kan det hende at man klarer breakeven eller over, spørs hvordan forsikringsselskapet håndterer situasjonen.

Har jobbet med landbasert oppdrett i 10 år, og er helt enig. Utfordringer med vannkvalitet generelt. Oppstart av nytt annlegg er tidkrevende, og det er mye som skal gå seg til. potensielle fallgruver her er mange sånn jeg ser det. For håpe de har god kompetanse for de trenger de virkelig. Teori og praksis spiller ofte ikke på lag når en eksprimenterer med nye metoder og laks. Marginene for feil på installasjoner og/eller vannkalitet er utrolig små

3 Likes

Er så lett å stå på sidelinjen og si “hva var det jeg sa…”

La det gå litt tid da folkens😏

Har nevnt dette før for flere måneder siden :wink: men med litt flaks så kan dette gå bra for all del. Sier bare at det er mange ting som skal klaffe. Spesielt i oppstartsfasen

Vel ,skal jeg være helt ærlig,så var den type meldning vi så igår ikke noe uventet,-vi er nok forberedt til mer humper langs veien,men tenker det blir en god investering de neste 10 år og utover…

Satser heller mer på at ikke massemitten Covid-19 når byggeutviklingen…det hadde ikke tatt seg godt ut nå.

:crossed_fingers:

Husk på at Atlantic Sapphire har drevet landbasert oppdrett i snart 10 år i Danmnark og aldri tjent penger. I anlegget deres i Danmark mistet de vel også en del fisk tidligere i år.

1 Like

Nær 2/3 måtte destrueres.

1 Like