Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Mtp. volum så var vel washouten i går. 3 dagers regelen i full effekt, så får man se om det er en død katt eller tidenes mulighet.

@Christian - enig med deg at det ikke virker som de har kontroll, og derfor straffes de jo også av markedet. De hentet jo over 1 mrd i sommer så umiddelbar konkursfare tror jeg ikke det er.

1 Like

@Martins nice call!

Tror det kommer flere negative nyheter. Hadde de hatt kontroll hadde de innkalt til pressekonferanse/call og tatt spørsmål. Nå har de rasert selskapsverdien, sitter i bunkeren og siler hvilke henvendelser de svarer på.

Jeg forventer enten melding om at sirkusdirektøren går av (positivt) eller at en eller flere i styret trekker seg (negativt) - før vi kommer til Q3.

Uttalelsene fra bruktbilselgeren av en CFO legge jeg ingen vekt på. Hvis det blir blålys så kommer han til å sitte i bilen også, for å si det sånn.

1 Like

Måtte selv ta et bet her i dag tidlig :sweat_smile: Har ikke peiling fundamentalt på selskapet.

Men det så virkelig ut som full kapitulasjon/tvangssalg igår. Så ser ikke på 6 og 7 kroner som umulig kortsiktig.

1 Like

De har vel 60-70 mill dollar på bok, så får se om de klarer å levere kravene til DNB før sommeren da…
Tar et lite lodd selv, men blir jo ren gambling. Hadde jo vært moro om Johan & Co traff med hvertfall en lovnad, om at biomasse er ok. :slight_smile:

1 Like

Tror ikke det er urealistisk nei, volumhull mellom 5.60 og 6.80, kan gå fort om den kommer over den kneiken. Target for denne formasjonen gir over 7 kr, mens 50% fib. retrace av bevegelsen ned fra 10 kr gir rundt 7.75 kr.

Om det er fundamentale forhold som kan backe dette aner jeg ikke :sweat_smile:

1 Like

Kan det ha vært den orkanen som traff Florida for en liten stund siden, som har rotet med vanninntaket? Regner med at de har filter av ymse slag, men rart at det kom akkurat nå…

Tror ikke det er urealistisk nei, volumhull mellom 5.60 og 6.80, kan gå fort om den kommer over den kneiken.

Første supply zone nådd :partying_face:

2 Likes

Ser ut til at det kunne blitt noen 10.000er til ja, men hey. :slight_smile: Var mye volum som skulle til for å stå imot videre nedgang, så vil si det var flaks. Skulle bare satt en ordre igjen på 4,7 etter salget, backtrading er så lett :stuck_out_tongue:

Enda inne? Gikk ut på 5,60 selv.

Jepp, jeg vurderte exit på 5.60, men kjøpte heller mer på dippen #yolo
Tenker å se an i morgen og fredag hva som skjer her - positivt at den ikke retracet hele oppgangen :stuck_out_tongue:

Så lenge den ikke lager en ny low ifht. 4.68 regner jeg med den kan gå videre. Det er forøvrig ikke bare på land fisken dæver. Skal Grieg også ned 45% i dag? :sweat_smile:

2 Likes
1 Like

Fantastisk kommunikasjon.

Sjefen gjemmer seg fortsatt for eierne, men så går de ut med denne “nyheten” for å spre litt optimisme. Only problem: de sier jo selv, nok en gang, at bremsene er på fase 2:

• Atlantic Sapphire CFO Karl Øystein Øyehaug told Dagens Naeringsliv the company “must achieve EBITDA [earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization] break-even” before it can draw on the debt earmarked for phase two.

• “We will not invest significantly in phase two before we have succeeded in this,” he said, adding that the phase two development will be delayed, potentially for months.

• Claire clarified that the company always planned to wait until phase one was successful before starting on the "most capex-intensive parts" of phase 2 construction.

• “We’ve always been clear that we first want to reach EBITDA break-even in phase one before we start with the most capex-intensive parts of the phase two construction,” he said. “That is still the case.”

Og nok en gang minnes markedet på at de egentlig ikke vet hva problemet er og hvor stort det er.

• He added that the cause of the mortalities is still under investigation.

Da går pokalen for dårligste kommunikasjon med markedet i år til bruktbilselgeren av en CFO som gikk ut i DN i går og sa at fase to bare ville bli forsinket med noen mnd:

• Øyehaug skriver at den pågående utbyggingen av fase 2 dermed kan bli noen måneder forsinket

Altså:

• de vet ikke hva problemet er;

• de vet ikke hvordan de skal løse problemet;

• dermed vet de ikke hvor store konsekvensene kan bli;

• de vil ikke svare på spørsmål og invitere til call med investorene og analytikerne;

• de vet bare at de ikke vil investere vesentlig i fase to før de går i break-even med fase 1

• Men: CFO kan likevel (!) forsikre markedet om at de bare blir noen måneder forsinket

På en skale fra 1 (null sjans i havet) til 10 (bankers): hvor sannsynlig vil du regne det at DnB nå stoler på tallene de får servert fra denne gjengen…

@nordpolen called it first:

1 Like

Flagging Atlantic Sapphire

1 Like

Trade tapte penger tilbake i samme aktiva er “AksjeAmatørfeil” nr. 45!

Men jeg kan ta feil :man_shrugging:mon tro at Petter har selv reist til annlegget i Florida og oppfattet noe åpenbart?

1 Like

Dævver av latter:

I emien måtte han betale 122 milioner for ca 6 mill aksjer. Nå har han kjøpt over 1 mill aksjer for lommerusk på litt over 5 millioner.

Uten at management har kommet med noen ny informasjon om hvor stort problemet med fiskedød i de nye batchene er, hvordan de skal løse dette, hvorfor dette ikke betyr at teknologien deres rett og slett ikke fungerer i storskala, hvordan de skal finansiere fase 2 nå, når fase 2 i det hele tatt kan påbegynnes osv.

Lykke til på vei inn i neste, hva var det DN kalte det i forrige uke: alle emisjoners mor. Denne kommer de ikke utenom nå.

3 Likes

Atlantic Sapphire ASA: Primary Insider Notification

2 Likes

Det fine med krisestemning er at det ofte markerer en bunn. Man kan tjene penger selv om ting ser som verst ut. Jeg skrev sist uke at det så ut som fullstendig kapitulasjon, noe som også var grunnen til at jeg økte posisjonen. Aksjen har nå klatret helt inn til volum-hullet jeg nevnte i forrige innlegg (mellom 5.60 og 6.80). Fortsetter oppgangen i morgen vil hullet bli tettet ganske fort.

Ved pullbacks vil jeg se at trenden holder med nye higher lows (dvs. stoppen er flyttet opp til 5.60 nå).

Er spent på hvor høyt vi closer i dag :star_struck:

Passerte 6 kroner nå. Spennende å følge. Vurderte å gå inn tidligere idag men rakk det ikke før den føk oppover.

1 Like

Når en primary insider kjøper, så kommer det ikke nyheter fra selskapet med det første. Samme sirkus hver gang og folk blir trukket inn i nye tap.

Det interessante er vel at han bare hadde 500k å bruke på støttekjøpet sitt. Det er virkelig lommerusk. Og sirkusdirektøren selv gjemmer seg fortsatt for eierne sine, uten støttekjøp? Vanligvis kjøper de to gjennom sitt felleseide Alsco AS, der de har samlet nesten alle ASA aksjene sine, men der er det kanskje ikke så mye igjen på kistebunnen.

Samme med alle andre i styret og topp 20 listen, som heller ikke kjøper.

It’s going to end in tears.

1 Like