Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Se på volumet: i går 8.3 mill aksjer - i dag - 8.3 mill igjen (!) og det kommer sluttauksjon om 20 min. Er det fortsatt 3 dagers regel som gjelder ved slike massive nedsalg. Økende nedsalg. Kanskje ikke.

Update: 8.5 mill bare 4 min senere. Fritt fall. Alle styrter til nødutgangen.

Yup, fungerer helt til margin call kommer på en eller annen tilfeldig nyhet eller opptur/tilbakekalling(som skjedde i NAS).

Ja, pass opp for: Styreleder og konsernsjef går av meldingen - det vil bli regnet som positivt.
Eventuelt: styremedlem x, y og z trekker seg - da fyker kursen nedover igjen.

Hm, noen som vet om Vatne fortsatt er stor eier her?

Han er nok en av dem som ble wipet idag.
@Peterdawn han er 5. største med ca 8 mill aksjer, alle eierselskaper lagt sammen
Se opp for cross-effekter i andre selskaper han også er stor eier i - mye som kan bli dratt med ned i margincalls - skylder du banken så skylder du banken, ingen der som bryr seg om hvor mye og i hvilke selskaper du må selge inntil du selger nok til å være på overflaten igjen.

1 Like

Sikkert få som vil sitte over natten etter starten på denne dagen.

8.7 mill aksjer. ny ATL. Kl 16.15

Episk.

Tenk: sende en slik melding, rasere milliarden i børsverdier, og så… gjemme seg bort. Sirkusdirektøren er ferdig. Han får ikke krite en cola på kiosken hjemme engang. Kanskje særlig ikke der. Vi snakker vel om Sunnmøre?

8.8 mill aksjer omsatt. Siste minutt før sluttauksjon nå.

Stakkars investorer ass. Nykode greier seg fint i alle fall ser det ut til.

And we’re closed: 9.2 mill aksjer. Opp fra 8.3 mill i går. For en dag.

2 Likes

Alle gode ting er tre? Økt omsetning i en aksje styrker trenden :stuck_out_tongue: Tok et stort lodd i sluttauksjonen, så har litt selvironisk humor over fraværet av egen risikosperre. Er det ikke nå de skal komme med dødsstøtet i form av “Vi er insolvent og trenger emisjon”? :stuck_out_tongue: Neida, men hadde vært typisk meg hehe. Tenkte med en gang i dag “Denne går til 4kr blank ganske raskt”, kjøpte allikevel. Ikke spør meg hvorfor.

1 Like

Tror det er noe psykologi over aksjer som krakker på denne måten. I aksjesladder kalte de det fluer som tiltrekkes av dritt. Jeg er en flue som deg :sweat_smile:

P.S rent teknisk er det kapitulasjon vi ser, spørsmålet er om flere skal kapitulere eller om det var alle mann. I morgen får vi svaret :wink:

2 Likes

@Ratzeputz og alle andre i samme situasjon:

Det er ingen som gleder seg over tapene - selv om vi krangler fra tid til annen på tråden.

Opp eller ned. Det kan være deg i dag og meg i morgen. På TI er alle velkommen.

Stay tuned. Stay strong.

5 Likes

Sluttet på LOD så regner med den åpner ned, spørsmålet er hvor det snur. Merkelig det er så stille fra ledelsen slik @wellsembargo påpeker. De burde i det minste utdype hva de tror om veien videre (i.e. vet de årsaken bak problemene og hvordan vil de finansiere utbyggingen videre).

2 Likes

Eh, nei - det var en til! :sweat_smile:

Dritten går konkurs og konkursboet blir plukket opp av noen for en billig penge også brenner de litt mer penger også er det permanent kroken på døra. Techen ser ut til å ha negativ verdi.

Leste i DN at de mente at Nordlaks muligens kan kjøpe opp ASA…nja… :sweat_smile:

Nå har jeg ikke satt meg skikkelig inn i selskapet, men merkelig uttalelse fra CFO her hvis de står i fare for å gå konkurs? :zipper_mouth_face:

https://www.intrafish.com/salmon/atlantic-sapphire-cfo-bullish-despite-share-price-free-fall-says-group-on-track-for-profitable-q1/2-1-1336434

Enig at det ikke ser bra ut, likevel tolker jeg meldingen som at problemet ikke gjelder all fisk men noen tanker. Det som er skummelt er at de ikke sier noe om hvorfor.

Hvis de ikke vet årsaken til problemet blir det bingo om man får fisk på 3kg eller mindre, og dermed ingen forutsigbarhet ifht. salg… :man_shrugging:

Min antagelse er at de ikke har kontroll på ankerpunktet for det de driver på med, som er å få fisk til å vokse til slaktemoden vekt i god tilstand slik at den kan selges med profitt. Dette ser ut som de ikke klarer å få til. Når de har fisk som dauer og derfor må slakte på ca 2 kg, så vil jeg anta at ikke bare er vekten lav, men også at kvaliteten er elendig. Frisk og god fisk dauer ikke.

… jeg kan ta feil, så nøye følger jeg ikke selskapet.

EDIT: jeg glemte å si at jeg har 0 tillit til CFO/CEO i selskapet. Den emisjonen som ble kjørt nå sist var jo rett og slett lureri i mine øyne.

2 Likes

Ble en flott trade :smiley: +10k på å kjøpe i går og selge i dag tidlig :slight_smile:

1 Like