Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Ser ut som om tvangssalgene dytter ut den ene selgeren foran den andre? Til og med stille rundt Grove som elsker å stille opp i FA for å fortelle om sine trades. Han har vel snitt rundt 10 - 11 kroner og kjører belåning på sine stunts?

1 Like

Det høres jo ikke ut som om det blir lett å kjøre emisjon hvis dagens eiere er så blakke at de må selge aksjer for å ikke komme i brudd med lånevilkår. De har da ikke penger til en emisjon.

Det er vel Vatne primært som er utfordringen, og så så man at innsiderne som har kjørt på med terminer / forwards gikk i samme vifta. Strawberry stiller sikkert i en ny emisjon, det samme gjør vel Nordlaks-gjengen hvis de ser at dette er liv laga over tid.

Det vil også kry av opportunistiske investorer bare rabatten er stor nok og det er volum til at de kan kaste ut aksjene etterpå (Fredly, Spetalen, Halvorsen m.fl)

Null problem å hente 700 - 800 MNOK, men det blir ikke til premium av dagens kurs, jeg ser for meg at det blir rundt 4 kroner.

2 Likes

Hva Jordbærkongen er god for vet jeg ikke, men tror det er litt mer penger å hente der også.

1 Like

Så noen blakke, andre ikke så blakke. At kursen ved en emisjon blir kan passer jo evt de med mye penger. Så kan de få en større andel til lavere kost.

2 Likes

Nordlaks f.eks? :thinking:

Er jo litt uheldig at Nordlaks (angivelig, hvis de da tenker å kjøpe hele opplegget) både har interesse av dalende kurser / utvannende emi, men samtidig også får sitte ringside hvor de kan følge med på om påvekstdelen av anlegget fungerer eller ikke, fordi de har ansvaret for drift.

Ikke ment som noen beskyldning om foul play ass. Bare en observasjon om potensielle vikarierende motiver de som vurderer inngang her kan være obs på.

Edit: Eller for å si det sånn: Nordlaks-folka har nok gjort seg opp en mening per dags dato om dette er liv laga eller ikke. Jeg personlig synes det er passe merkelig med slaktevekter som 1,55 kg HOG med Nordlaks med på laget. Samtidig, hvor mye kan Nordlaks egentlig kontrollere? Kan det være noe problemer med skada fisk + salg av suboptimal fisk til denne nevøens fiskeforedlingsopplegg mens det fortsatt var muligheter for det? Hvem vet. Ikke jeg.

Fint du har troen Werner, har tatt inn første post på 5,60, men blir ikke overrasket dette må snittes ned utover “sommeren”.

ASA den siste måneden må være primeksempelet på faren ved å prøve å fange en fallende kniv :drop_of_blood:

Ja, den ble veldig hausset opp for et par måneder siden, men klappet fort sammen igjen!
Lå godt med aksjer til salgs igjen på 5,58 etter close, så overhenget vil nok fortsette.

Trodde jeg prikka bunnen på 8,4 kr jeg :sweat_smile:

Trodde forsåvidt også at jeg prikka bunnen på 6kr i fjor sommer :rofl:

1 Like

Så ny ledelse har opsjonspakker fra kurs 13,50, så de får løpe på når de kommer i gang 🏃‍♂️‍➡️

1 Like

For de uinnvidde betyr vel det 60 kroner med nåværende kurs etter splitt?

1 Like

Men ASA er et tilgivende sted å være aksjonær. Solgte alt på første BoilFish-meldinga (begynnelsen av august i fjor) og var passelig rystet over at jeg slapp unna med typ 15-20% tap da. Altså, det var jo pretty obvious at de ikke ville nå steady state / måtte hente mer penger da, og det store fallet kom jo med q2-pres.

Nå i sommer klarte jeg å bli kvitt 8,4-kjøpet på 7,1-ish samme morran som SmallFish-meldinga kom.

I mellomtida klarte jeg å være med fra 0,8-etterellerannet opp til 1,2-ish på CowboyExit-meldinga.

Så tror jeg er sånn passelig i null.

ASA er litt som en gammel onkel du sender på rehab for n’te gang. Du vil så gjerne at det skal gå bra. Men han ramler alltid utpå livets fyllaseilas igjen, før eller senere. Oppgir seff nye grunner til at det havarerte for hver gang. Likevel, du gir ikke opp. Må beholde troa. Holde sammen. Handle Salmon.

3 Likes

Er det Starbreeze du snakker om? :crazy_face:

1 Like

Det er litt merkelig opplegg fra gjengen i Vikebukta. Først everver Balto Asset Management AS fra Alsco AS , den 09. og 10. juli 2024, 1. 148.080 aksjer for ca. kr. 7,5 p.s. så begynner Balto Asset Management AS å selge de samme aksjene dagen etter. Den 11. juli selger Balto Asset Management AS 37548 stykker og i går 30295 stk. ???

1 Like

Kan ha vært et opportunistisk veddemål hvor Balto tenkte at kursen hadde overreagert og at de kunne gjøre en kjapp kule på å ta over aksjene og selge seg ut igjen på en rekyl?
I stedet gikk det surt og megleren henger på telefonen og forteller at de i brudd på ramma og må selge seg noe ned for å være på riktig side av streken?

Alternativt kan det være at de låner ut aksjene til shortsalg.

7,5 % nye prosenter ned i dag, 5,16 low.
Her er det noen som virkelig har mistet troen og gir blanke i kursen de får igjen, ellers så er det tvangssalg over hele linja.

1 Like

Enda mer sardiner til slakt…?

Har du ikke fått det med deg - de har lagt om til smoltproduksjon???

2 Likes

Den neste emisjonen blir nok satt med en solid rabatt og blir kraftig utvannende. Mitt tips er en emisjonkurs rundt kr 1-1.50, ingen grunn til å gå høyere?

1 Like

Ganske heftige på kapitalsiden disse landbaserte anleggene. Milliarder investeres i fremtidig kontantstrøm fra laksen. For meg virker RAS-anleggene, gjerne langt unna laksens naturlige habitat, spesielt risikable, ASA, PROXIMAR.

P/B
Salme - 1,7
Andfjord - 1,75
Proxi - 0,58
Asa - 0,14.

Her er det vel RAS-aksjonærene som har fått verdiene rasert? 0,14 er bortimot rekord på ose nå, tror jeg, nordic unmanned har 0,13 …

3 Likes