Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Er det bare meg, men burde ikke de som klarer å hente penger igjen og igjen til dette selskapet inneha tittelen “Master Baiter”?

4 Likes

Blir som å kjøpe et produkt til full pris idag, som butikken reklamerer med at den kommer på tilbud med 90 % rabatt om noen uker.
Ja, ingen hindrer deg i å kjøpe det og ja, ingen gjør noe ulovlig, men du vil tross alt kaste vekk pengene og veldig fint at noen advarer om dette.

Et tilleggsmoment er at dette er aksjemarked og er til for å forsøke å tjene penger på velvalgte vurdering og at selskapene det investeres i er seriøse og pålitelige.

ASA har helt fra start vært et luftslott, etablert av kjeltringer, og burde i utgangspunktet vært død for lengst. At de fortsatt evner å hente penger minner meg om både hvitvasking og svindling.

1 Like

Nei, det er feil. Det produktet du kjøper i dag er noe annet enn det som kommer på tilbud senere.

Det du kjøper nå er 1 aksje + retten til å kjøpe 50 aksjer til 0,1.

Det vil si at for 51 aksjer betaler du i dag 5,84 kroner.
Eller ca 0,11-0,12 øre pr aksje.

Hvis kursen går til 0,13 etter at de nye aksjene kommer så er du in the money! Det er det Mads ikke har skjønt. Han tenker at kursen skal til 0,1 NÅ, siden det er det emikursen er på. Gjøk.

Så kan det godt hende at kursen skal til 0,09 etter emi, om det har jeg ingen mening, for jeg har ikke tenkt å eie denne.

4 Likes

Nei, fordi, du får rett til kjøper de aksjene, du får dem ikke. Det er jo svindel på høyt nivå.
Faktisk verdi av aksjen inkl. retter er 90 % rabatt av dagens pris - idag! At det advares mot det er helt ok.

1 Like

Ok, whatever.
Aner meg at verken du eller jeg har tenkt å tape eller tjene penger på ASA. Lykke til

1 Like

Ryktene skal ha det til at tankene skal fylles til randen av smolt, som så skal slaktes ut på 20-30 gram. Mikrolax er ut. Nå er det Nordic Nanolax som er in. Small is beautiful.

5 Likes

Last day including right: 17 September 2024
• Ex-date: 18 September 2024

Atlantic Sapphire ASA: Notice of Extraordinary General Meeting

Atlantic Sapphire ASA: Proposed increase of size of Rights Issue – Revised proposals to the extraordinary general meeting

Updated key information relating to the preferential rights issue to be carried out by Atlantic Sapphire ASA

Atlantic Sapphire ASA: Extraordinary General Meeting Concluded

Atlantic Sapphire ASA AS: Ex. right to participate in Rights Issue today

Atlantic Sapphire ASA: Approval and publication of prospectus for the Rights Issue

Blir spennende å se arbitrasjemulighetene i tegningsrettene i morgen.

Tegningskurs i emisjonen er 10 øre, aksjen handles på 37 øre. Det skal i teorien bety en kurs pr tegningsrett på ca 26 øre.
Det skal alltid være noe billigere å kjøpe en rett kontra aksjen direkte.

Hvis tegningsrettene handles på 10 - 15 øre i morgen tipper jeg det blir ganske volatilt og mye trading i rettene.

3 Likes

Lurer på hvem som kjøper på 0,37 nå… uten å få retter og når man vannes ut med store mengder emmisjonsaksjer til 0,10 om ikke så alt for lenge… noen som har sovet i timen?

1 Like

Atlantic Sapphire ASA: Start of subscription period for the Rights Issue

Eller markedet har konkludert med at rabatten var så stor til at det vil være noe særlig med selgere på emisjonsnivået siden utvanningen var så brutal.

Det har gått store volumer på 35 - 40 øre de siste dagene, de samme kjøperne burde også være interessert i handle retter til 20 øre pr stk og samlet betale 30 øre pr aksje i stedet. Det er 20 % billigere enn 37 øre…

Handles rettene i dag på 10 - 14 øre tror jeg mange tradere vil kjøpe rettene og forsøke å arbitrere på teoretisk feilprising.

1 Like

Kan få kjøpe min tegningsretter for 1 krone pr stk :wink:

He he, relativt stor forskjell mellom teori og praksis i caset her nå.

Tegningsrettene selges med 90 % rabatt i forhold til spread mellom aksjekurs og tegningskurs.
Så de som kjøper aksjer til 29 øre fremover å betale 1 øre for en rett og 10 øre i emisjonen har virkelig gjort hjemmeleksen sin :sweat_smile:

2 Likes

Det er en craaazy høy arbitrasje! Hvis du sitter med aksjer nå og ikke selger dem og kjøper TR, så er du jo… Ehh… dum i hodet. :smiley:

2 Likes