Digg å kunne ta tilbake denne på 9,70 igjen 
Dette er meget bra, har kjøpt tilbake hele beholdning som gikk ut tidligere i år så noen gode Amazon-nyheter hadde smakt nå 
Det vil si; dette er jo gode nyheter i seg selv, men Autostore deler ikke så mye før kvartalstallene kommer, men dette gir anerkjennelse på at ting går absolutt riktig vei for investeringscaset.
Ned 7 % dagen før tall faktisk…
Info på avveie eller noen som har latt seg skremme av analysen om at markedet håper på bedre tall enn det analytiker anser som realistisk ?
DNB Carnegie mener helt motsatt markedet har for lave forventninger i forkant og anbefaler å kjøpe før tallene.
Fasit i morgen kl 06:00.
Full fest i Autostore!
Blir nok + 20 % oppgang i dag og betydelige estimatendringer fra analytikerne.
I min vurdering den mest åpenbare doblingskandidaten blant techselskapene på OSE, godt hjulpet av at de evner å hente ut betydelige gevinster for sine kunder ved bruk av AI.
Lunken mot tagning enn så lenge
Tja, åpnet opp 15 %, ganske inline med analytikernes forventninger.
Det er store mengder short i aksjen, så de har vel kanskje sin agenda med å prøve å få tallene til å se helt average Joe ut?
Det er alltid komfortabelt å eie en aksje hvor ting er mer på stell enn det markedet frykter, så forventer at den trekker opp mot 13 - 14 kroner igjen over de nærmeste dagene.
Altfor lite oppmerksomhet rundt denne. Spennende fundamentalt, men også rent tradingmessig.
Som i Vend har jeg tradet den flere ganger siste månedene med bra track. Godt lastet igjen nå og tenker de overrasker positivt ved neste Q og at vi i så fall skal teste 13 kroner + igjen.
Høres helt random ut den traden, i et svært choppy/volatilt tek-marked. Du ligger under kortsiktige MAs, Du ligger mellom 100/200. Mye overhead supply. Du er rett og slett i “ingenmannsland”, med en stor short. U/D volum 0.75. Hvor mye risikerer du på traden? 0,5-1 % av konto? Stop loss er plassert hvor? Hva er R/R? 3:1? 2:1?
Den har støttet bra rundt 11 - 11.25 flere ganger, men skikkelig støtte er nok ikke før 10.50.
Det ligger en stort short også i Vend, men allikevel gikk den fra 221 til 247 kroner innen to dager. Jeg har sagt det før; å være kontrær og gjøre noe som ikke fremstår «logisk» gir spesielt god R/R. Jeg er ikke så opptatt av macd og rsi, jeg følger tett med på handel i et knippe aksjer hver dag. Auto er en av disse.
Jeg liker rent fundamentalt deres abonnementsmodellen med recurring fremfor engangssalg og har tro på at den strategiske beslutningen bak dette er så rasjonell som man begynte å se konturene av ved forrige kvartal. Det er lettere for kundene å investere løpende over tid enn en større engangsinvestering.
Når det gjelder size gidder jeg ikke å trade med 1,5 - 3,0 av portisen, det må svinge litt mer enn det slik at man får betalt for innsatsen. Jeg trader heller sjeldnere med god følelse enn å prøve å være «smartere» enn markedet hver dag.
Auto har nå surret mellom 11 og 13 en god stund, da er 11,20 - 11,40 attraktivt nok for at jeg tørr å gunne litt på.