Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Poten er ogsÄ Baltic. 71.14 $/t pÄ dagens spot, Houston-Chiba er 120+ $/t. AG - Japan betyr Arabian Gulf - Japan, som er den som blir handlet pÄ Baltic Exchange.

Her er litt info om de forskjellige bĂžrsene for de som har tid til overs:
https://etailpg.com/simon-says-time-for-change-time-to-take-a-new-shipping-route

Finner for sÄ vidt ikke noen enheter pÄ sida med futures, sÄ det kan tenkes at dette er $/t med 3 desimaler, dette har jeg ikke tenkt over fÞr.

Dorian steg 4,2% i USA i kveld. Med Stolt ute, kan vi hÄpe pÄ tilsvarene stigning i Avance i morgen?

LPG produksjonen i USA litt ned men fortsatt godt over 2 millioner fat og lagrene fortsatt Ä rekordnivÄer, omtrent 100 millioner fat.

https://www.eia.gov/petroleum/weekly/propane.php

Dorian LPG hadde snittrater pÄ 47.6 k for tredje kvartal:

Her var det lite aktivitet «dagen fÞr dagen» !
Ratene kryper oppover, Dorian er i ATH?, og Stolt er straks? ferdige med salget. Vi fÄr en spike opp anytime.!!

Dagen fĂžr dagen?

OK. FÄr visst smÞre meg med tÄlmodighet :wink:

29.11 er det kvartalsrapport.Informasjonen i triggerkalenderen til Tekinvestor er ikke riktig.

Poten i dag: 68.592 (76.14 $/mt). Ratene er stadig sterke, vil tro at det blir en bra rekyl nÄr SNI er ferdig med nedsalget.

Futures i $/mt:
image

3 Likes

Dagens Poten: 77.29 $/mt dvs. 71.107 $/d . Har allerede begynt Ă„ glede meg til Q4-presentasjon et kvartal i forveien.

4 Likes

Tror ikke du er alene om Ä glede deg til Q3 presentasjonen. Jeg fÞler meg sikker pÄ at det blir meget gode tall.
SpÞrsmÄlet er om vi allerede etter Q3 fÄr et symbolsk utbytte. Men akkurat dem blir nok betydelig stÞrre utover i 2020.

1 Like

Økte med 10.000 aksjer i dag. Med totalt 25.000 bÞr det gi en ekstra kvart mill i fortjeneste ut Äret :slight_smile:

2 Likes

BÞr og bÞr :wink: Mange av oss har stÄltro i hvert fall, men det blir spennende Ä se hvilken vei IMO2020 bikker inntjeningen. Tror nok ratene kommer til Ä Þke eller forbli hÞye pga sannsynlig slow steaming pÄ en del skip samt en del skip ute for installasjon av scrubbere, men break even vil nok ogsÄ Þke pga Þkt drivstoffkostnad.

Kan uansett ikke se at dette skal veie sÄ tungt at dagens kurser er riktige sÄ en hel del opp skal det nok fÞr nyttÄr. Videre i 2020 blir det veldig spennende Ä fÞlge med, tror en del usikkerhet ligger i prisen nÄ slik at det er mer oppside enn nedside.

Noen som kan si noe fornuftig om hvorfor Avance gÄr dÄrligere en BW LPG for tiden?

Ingen forklaring. Har merket meg det samme. Har lastet mer opp i Avance idag. Ratene stiger, men Avance gÄr ikke. Mulig Stolt fortsatt selger aksjer?

1 Like

Dorian tikker fortsatt oppover i Usa, +1,5% i kveld. BĂžr bli en grei dag for Avance og Bwlpg i morgen.

Avance Gas - Invitation to Earnings Release Audio Webcast for the Third Quarter of 2019

Hva feiler det Avance da? Lagger jo BWLPG voldsomt. Verdsettelsesgapet begynner Ä bli stort nÄ. Ja, BWLPG har begynte Ä betale utbytter og det er tvil om AVANCE mÄ vente ennÄ et kvartal, men det er kun spÞrsmÄl om tid. PÄ disse ratene soper de inn penger.

Tall pÄ Tirsdag blir vel spennende :slight_smile:

Ser bull ut teknisk og, postet denne fÞr i dag pÄ twitter :slight_smile:

1 Like

Helt Texas dette her

1 Like