Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Et lite tips: har nettopp funnet igjen ratene til Poten. Det viser seg at feilen i rapporten kun finnes i webversjonen, her har ratene stÄtt frosset pÄ 41.701 i ukesvis:

Men ved Ă„ klikke pĂ„ “Download PDF” under datoen oppe til hĂžyre finner dere oppdaterte rater daglig. Dette er en gratistjeneste som alle kan sjekke. Siste slutning er fin, 72.153 USD/d:

2 Likes

Litt om LPG infrastruktur i Afrikanske land:
https://etailpg.com/simon-says-africa-probably-the-final-frontier

Mesteparten av eksporten gÄr per i dag til Þsten, men det er et nytt marked i emning pÄ det Afrikanske kontinentet som en del Är fra nÄ vil vÊre med Ä styrke etterspÞrselen ytterligere.

Hentet fra Simon Hill’s LPG-blogg pĂ„ etailpg.com, sannsynligvis den suverent beste gratis kilden for Ă„ tilegne seg kunnskap om LPG-markedet for oss smĂ„investorer som ikke betaler for analyser. Å fĂžlge denne bloggen anbefales pĂ„ det sterkeste.

1 Like

Da jeg gikk inn I Avance pÄ lav 20, sÄ hadde jeg tenkt Ä selge pÄ 50.
NÄ virker det som vi er pÄ vei rett gjennom dette nivÄet.

2 Likes

DNB Þkte omsider kursmÄlet for avance i gÄr til 52 og endret fra hold til buy :slight_smile: BW lpg setter de til 75,-

2 Likes

Fra Proinvestor:

Avance er helt i toppen med 33% estimert yield i forhold til dagens aksjekurs for perioden 2020-2022. Referanse til rapport fra Cleaves ligger nederst i innlegget.

Hannisdahl traff veldig bra med ratekurven han spÄdde for noen mÄneder siden selv om de ligger et stykke under de tallene han estimerte (SpÄdde topp over 80k i Oktober, fortsatt muligheter der selvfÞlgelig).

Bedre enn sparekonto i banken for Ă„ si det slik.

1 Like

Dere som kan TA, er det gap pÄ 42 og/eller 43 som skal tettes?

Helt overmoden for korreksjon. SÄ setter en knapp pÄ at om 43 ikke holder, da gÄr den fort enda litt ned. Er det mye tradere sÄ blir det fort gevinstsikring og alt det der. (teller 8 grÞnne candles og minimal volatilitet sÄ da ser jeg slutten av oppgangen for en kort stund.) Men jeg er vant med Ä
bli lurt noen ganger

KjÞper den, men spÞrsmÄlet fra en som ikke har peiling er om dette betyr noe TA-messig:
bilde

Nja, jeg liker ikke gaps generelt, og synes det er bedre Ä overse dem eller ta dem som faresignaler om at her mÄ jeg vÊre forsiktig. En del sverger til at de SKAL lukkes.
Jeg tror det ligger mye psykologi i gaps.

Bedre Ä fokusere pÄ resten av det tekniske bildet. Ser du og handler i det korte bildet sÄ er det en pen oppgang, klar for korreksjon. Gode muligheter for Ä ta gevinst, og se om det er mulig Ä komme inn pÄ en god pris igjen om ei stund.

I det lange bildet sÄ ser det ut som vi er i startgropa av et veldig hyggelig Är. (og trives du best der da skal du ikke tenke pÄ smÄ korreksjoner, overkjÞpt og oversolgt pÄ det nivÄet du peker pÄ her)

1 Like

Hvilken timeframe er det der? Ikke pen den nest siste candlen
 Kan fort utvikle seg til et bearflag om den bouncer siden den mest sannsynlig ikke lager en higher high pÄ direkten.

Det var 1H

Ok, 1H, gtfo. hehe.

1 Like

Disclosure of large shareholdings i Avance Gas Holding Ltd

Jeg har 0 argumenter for Ä hevde noe pÄ teknisk analytisk grunnlag, men konstaterer at det jeg pÄpekte i gÄr som gaps nÄ Þyensynlig er lukket. Dersom kursen skyter opp fra her (hvilket den ihvertfall for Þyeblikket gjÞr), sÄ er det overhengende fare for at jeg ihvertfall i eget hode betrakter meg som dyktigere pÄ TA enn jeg faktisk er. Kommentar eller forklaring mottas med stort takk.

1 Like

Det vil ofte vĂŠre gaps mellom close og open i handelen. men innenfor forrige dags tradingrange.
Derfor ser jeg pÄ gaps som ikke er synlig pÄ 1D eller hÞyere som irrelevante. Det skjer hele tiden.
(jeg vet det er youtube daytradere (mest sannsynlig liksomtradere, men du vet jo aldri) som bruker sÄnne gaps som kjÞp/salgs signal, kan vÊre verdt Ä undersÞke/teste ut)

SÄnn som jeg analyserer avance nÄ, sÄ er det selg, Kan godt fortsette oppover her, men den har gÄtt 25% pÄ 1,5uke. Mange vil nok vÊre svÊrt fornÞyd med slik gevinst. Selv om den godt kan fortsette videre opp.

I verste fall faller den ned til forrige test (og det var vel der jeg falt av lasset forrige gang, 36-37), mest sannsynlig gÄr den sidelengs ei stund. fÞr den velger retning (og den er mest sannsynlig opp, da ratene er gode, og vi er i sesong for propan frakt)

Jeg ville iallefall vÊrt litt forsiktig og ikke putte alle pengene i samme bÄt. Faktisk er det et faresignal at volatiliteten gÄr kraftig ned samtidig med en kraftig prisoppgang. andre indikatorer ser veldig bra ut, men det er jo normalt at dem gjÞr, helt til de ikke gjÞr det, alle tekniske analyser baserer seg pÄ historiske data :slight_smile:

Hvorfor tror jeg det faller:
-Kraftig oppgang, lav volatilitet i oppgangen.
-En rÞd Candle pÄ toppen som er litt lengere enn vanlig

• 2 pĂ„fĂžlgende indikasjoner pĂ„ “usikkerhet” (candles med lange haler bĂ„de opp og ned.)
  • Alle overnevnte grunner er grunner til at teknikerene selger. for usikkerhet liker vi ikke.

Tar jeg feil, sÄ er antakelig fredagens kurs en god inngang. (Men jeg spekulerer ikke i reversal, skjÞnner ikke hvordan de som gjÞr det treffer)

Et sist godt tipset er at ingen “hevde at sĂ„nn gĂ„r det” TA eller ikke. Stol pĂ„ deg selv, finn strategien som fungerer for deg.

2 Likes

Jaja, noen vil alltid fokusere pÄ en hÞy RSI i steden for millionene som ramler inn i Avance kassa.

Heh, RSI ville jeg ikke brukt. Og som sagt, du fÄr finne det som fungerer for deg. Dette kommer helt an pÄ perspektivet du ser det fra. Han over var litt interessert i det tekniske. Og var pÄ 1times chartet. rimelig kort horisont for Ä si det sÄnn.

Om det er til trÞst kan vi ta et renko chart. tror ikke du fÄr det bedre enn dette. Buy and hold.

1 Like

Noen som sitter pÄ oppdaterte rater ?

Minner om:
Rate 22.000 USD gir 0 resultat pr aksje
Rate 32.000 USD gir resultat 6,70 pr aksje
Rate 42.000 USD gir resultat 13,40 pr aksje
Rate 52.000 USD gir resultat 20,10 pr aksje
Rate 62.000 USD gir resultat 26,80 pr. aksje osv.
Rate 100.000 USD gir resultat 52,20 pr. Aksje

Poten melder 62.201 USD/d spot i dag. Futures har falt tilbake jevnt den siste uka:

Oktober: 75.876
November: 71.500
Desember: 72.500
Januar: 69.500

At future for oktober er nesten 76k den 21. oktober nÄr dagens spot er 62k er jo litt merkelig, men vi fÄr hÄpe dette betyr at man forventer at den siste droppen er kortvarig. Jeg forstÄr ikke markedet godt nok til Ä tro hverken det ene eller det andre om det.

Futures fĂžlges gratis her:

Siden kan vĂŠre litt treg Ă„ laste, bare trykk refresh til du ser “Processing” litt ned pĂ„ sida, eller vent til litt senere dersom den krangler.

1 Like

Slik jeg forstÄr det refererer Poten og CME (Baltic) seg til forskjellige rutesegment, og kan vel ikke sammenlignes. Men ved Ä fÞlge de individuelt dag for dag vil man danne seg et bilde av hvor ratene gÄr. De siste dagene har det gÄtt nedover.