Det vil ofte vĂŠre gaps mellom close og open i handelen. men innenfor forrige dags tradingrange.
Derfor ser jeg pÄ gaps som ikke er synlig pÄ 1D eller hÞyere som irrelevante. Det skjer hele tiden.
(jeg vet det er youtube daytradere (mest sannsynlig liksomtradere, men du vet jo aldri) som bruker sÄnne gaps som kjÞp/salgs signal, kan vÊre verdt Ä undersÞke/teste ut)
SÄnn som jeg analyserer avance nÄ, sÄ er det selg, Kan godt fortsette oppover her, men den har gÄtt 25% pÄ 1,5uke. Mange vil nok vÊre svÊrt fornÞyd med slik gevinst. Selv om den godt kan fortsette videre opp.
I verste fall faller den ned til forrige test (og det var vel der jeg falt av lasset forrige gang, 36-37), mest sannsynlig gÄr den sidelengs ei stund. fÞr den velger retning (og den er mest sannsynlig opp, da ratene er gode, og vi er i sesong for propan frakt)
Jeg ville iallefall vÊrt litt forsiktig og ikke putte alle pengene i samme bÄt. Faktisk er det et faresignal at volatiliteten gÄr kraftig ned samtidig med en kraftig prisoppgang. andre indikatorer ser veldig bra ut, men det er jo normalt at dem gjÞr, helt til de ikke gjÞr det, alle tekniske analyser baserer seg pÄ historiske data
Hvorfor tror jeg det faller:
-Kraftig oppgang, lav volatilitet i oppgangen.
-En rÞd Candle pÄ toppen som er litt lengere enn vanlig
- 2 pĂ„fĂžlgende indikasjoner pĂ„ âusikkerhetâ (candles med lange haler bĂ„de opp og ned.)
- Alle overnevnte grunner er grunner til at teknikerene selger. for usikkerhet liker vi ikke.
Tar jeg feil, sÄ er antakelig fredagens kurs en god inngang. (Men jeg spekulerer ikke i reversal, skjÞnner ikke hvordan de som gjÞr det treffer)
Et sist godt tipset er at ingen âhevde at sĂ„nn gĂ„r detâ TA eller ikke. Stol pĂ„ deg selv, finn strategien som fungerer for deg.