Zzzzzzzzz i ro.
Ja her er ikke mye interesse for Avance her pÄ Tekinvestor, pussig nok. Avance har jo en betydelig oppside i tillegg til at ratefuturen tyder pÄ at det kan bli en utbyttemaskin utover i 2020.
Jeg syns ogsÄ at det er merkelig at det finnes en sÄ stor overvekt av investorer som er helfrelst pÄ biotek i forhold til mer forutsigbare selskaper som leverer utbytte. Jeg er selv inne i forskjellige biotekselskaper, men forstÄr ikke at det noen ganger kan gÄ flere dager mellom innleggene i Avance-trÄden nÄr det skrives hundrevis av innlegg i biotek-sektoren hver dag. Biotek er spennende og en mulighet for stor gevinst (og tilsvarende stort havari), men det er tross alt snakk om mange Är fÞr man vet svaret i de fleste av disse selskapene sÄ jeg foretrekker Ä spare stemmen inntil noe skjer. NÄr det gjelder Avance og BWLPG er vi i starten av en periode der de aksjonÊrene som kommer inn tidlig nok vil tjene grovt, og likevel er det tydeligvis bare for spesielt interesserte.
Synes Aksjen ser bull ut, postet et chart i trading trÄden for en ukes tid siden
Skal vi ikke bare drite pÄ leggen og lese oss opp pÄ selskapet med denne
https://finance.yahoo.com/news/does-avance-gas-holding-ob-091114711.html
Morsom tanke som slo meg nÄr jeg leste denne (som jeg regner med er en autogenerert analyse Gjerne kalt for AI nÄ til dags, for Ä ta betalt av suckers uten evne til Ä lese en kvartalsrapport eller bÞrsmeldinger). Hva om en storbank i sin uendelige grÄdighet og visdom, kobler en robotanalyse til en algo, i feks avance. Hva skjer da
@tooeasy891 Det er sÄ lett, Og ja ser veldig bull ut. og har gjort det ei stund. Men bra volum i salgsviljen ogsÄ. Mulig endel selger ut i forventning av et horisontalt hvileskjÊr pÄ et par uker?
Opp til debatt: Hva er feil i simplywall.st sin analyse. Og hva er det den ikke âanalysererâ i det heletatt?
De simplywallstreet greiene er bare noe autogenererte greier jeg aldri legger noe sÊrlig vekt pÄ
Jepp autogenerert analyse er helt uinteressant. Men om ingen har meninger om hva som er galt med den, eller har meninger om selskapet og det fundamentale i rapportene. Eller det tekniske chartet for den del?
Hemskoen her er selvsagt gjeld. Hvis ikke kunne denne stÄtt i 150-200kr aksjen. (og gjeld slettes jo ikke ved et trylleslag, sÄ det skjer ikke)
Hint, Selskapet her 520MUSD i gjeld, nÄr forfaller denne gjelden?
Opp ca100% pÄ 6mnd er ikke greit nok?
100% pÄ 6 mnd. er svÊrt bra, men realitetene er at vi pÄ den tiden har gÄtt fra underskuddsforetak til at selskapet med stor sannsynlighet leverer fete utbytter det kommende Äret. Fremtiden kjenner ingen selvfÞlgelig, men med den risikoviljen som finnes i andre selskaper basert pÄ antatt fremtidig utbytte vil jeg tro at flere burde Þnske en del av Avance / BWLPG der pengene allerede fosser inn.
Dorian opp over 4% sÄ langt i dag, BWLPG 7,75%, Avance 4,51%. Bare rett og rimelig etter min mening da det er langt opp dit de skal nÄr Q3-presentasjonene kommer.
AngÄende interesse pÄ forumet sÄ er det enda verre stilt med BWLPG, kun TekBot som viser interesse for den.
The deficiency here weighs heavily on the US$231.2m company itself, as if a child were struggling under the weight of an enormous back-pack full of books, his sports gear, and a trumpet.
Hehe, de har utstyrt denne botâen med noen heftige sitatbĂžker
Gjelden blir det nok ikke noe problem Ä refinansiere med dagens marked, dette med lÞpende refinansiering av gjeld er vel hverdagen for svÊrt mange selskaper uten at det forhindrer at f.eks 50% av overskuddet blir utbetalt som utbytte. Avance er langt fra noen emisjonskandidat pga gjeldsbyrden slik ratene er nÄ.
Hehe, god sitat bok, dÄrlig situasjonsforstÄelse. Nei emisjon rett etter Ä ha blitt refinansiert ligger nok ikke i kortene.
Du treffer spikern pÄ hodet, den botten tar aldri opp hva Avance driver med, hva ratene er og utviklingen som har vÊrt i de ratene. Ei heller at gjeldssituasjonen er en helt annen en den har plukket ut av Ärsrapporten 2018. (sannsynligvis)
Derfor heller ingen hensyn til hva et lite regnestykke eller en kvartalsrapport kan fortelle deg om forventet resultat og cashflow om ratene holder seg pÄ f.eks 45000 dollar.
Slik det ser ut nĂ„, uten Ă„ forvente at siste tids oppgang holder seg, sĂ„ er det mulig gjelden er âhalvertâ innen gjelden forfaller, i 2024, . Og ikke i 2021 som det ser ut til at den botten hadde i minnet.
Utbytter vil vÊre begrenset til top up lÄnet pÄ 56MUSD er betalt. (noe som sannsynligvis er donedeal allerede i Q1) Absolutt verdt Ä fÞlge med altsÄ.
Kan se ut som om vi er i ferd med Ä innta 40-tallet. Kanskje ikke sÄ rart nÄr man ser pÄ rate-futuren. Avance Gas fremstÄr jo etterhvert som rene seddelpressen og det gÄr neppe langt tid fÞr det fÞrste utbyttet overfÞre selskapets aksjonÊrer. Om det skjer etter Q3 er vel heller tvilsomt, men det burde vÊre sikkert med utbytte etter Q4.
2020 ser jo unektelig positivt ut for LPG segmentet.
DnB skriver bl.a dette âSer du pĂ„ Flex LNG har spotprisen nesten doblet seg, men aksjekursen er ned. Det tror jeg har Ă„ gjĂžre med at mange ser en stor ordrebok (hos verftene) og ikke tror at ratene vil vare etter vinteren, sier Hammerâ
Kilde https://e24.no/boers-og-finans/i/GG8Mx4/mener-hele-shippingsektoren-er-undervurdert-et-tidsspoersmaal-foer-de-underliggende-verdiene-kommer-frem
Jeg trodde det var fÄ nybestillinger til LPG, som ville tilsi hÞye rater utover i 2020?
Er det forskjell pÄ LNG carriers og LPG carriers?
Ja !!!
Mye rÞdt pÄ bÞrsen i dag, men Avance er opp 1.92% og BWLPG 2.8% selv nÄr det var stor oppgang bÄde fredag og mandag for disse. For noen uker/mÄneder siden ville kursen ha reagert nedover sammen med bÞrsen i en slik situasjon. Tar dette som et tegn pÄ at oppgangen vi er inne i nÄ er bunnsolid og kanskje at stÞrre investorer nÄ tar denne inn i portefÞljen.
Dorian ned over 3% i USA sÄ langt, sÄ der fungerer ting annerledes. Har sett det fÞr ogsÄ: rater, nyheter og markedet ellers er globalt og det samme, men kursen pÄ de norske og Dorian fÞlger ikke nÞdvendigvis samme retning innenfor en dag.
Potens LPG-oppdatering havarerte en gang i august, har fylt ut excel-arket mitt med rateoppdateringer (DNB/Fearnleys) som postes med jevne mellomrom pÄ HO.
RĂžd: $/d
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering
Alle hjerter gleder seg, i hvert fall de av oss som er skipsredere.
Viser ikke dette at aksjeprisen nÄ er vesentlig dyrere enn ved samme pris pr dag i Juni?
Eventuelt noen tanker om det?
Det blir vel et regnestykke med mange faktorer. KapitalÞkningen bestÄr ikke bare av de pengene Avance har tjent siden den gang, men ogsÄ av at skipsverdiene stiger markant nÄr ratene stiger slik at eiendelene til selskapet skal vÊre verdt en hel del mer nÄ.
Jeg har ikke Þkonomisk utdannelse og er ikke noen finregner, min investeringsfilosofi er Ä finne store globale trender og gode selskaper innenfor disse trendene (Avance og SSO er mine favoritter for Þyeblikket) sÄ jeg forholder meg stort sett til grove overslag. Men veldig interessant spÞrsmÄl som jeg hÄper noen med bedre innsikt enn meg har synspunkter pÄ.
Edit: skipsverdier i forhold til rater burde vel vÊre det samme forrige gang ratene var 70k i juni som du pÄpeker, sÄ da er vel den eneste forskjellen egenkapitalen som selskapet har tjent inn pÄ befraktning siden juni. Du har nok rett i at selskapet var billigere den gang, men slik jeg ser det er Avance fortsatt svÊrt billig i forhold til inntjening per kvartal mtp. at selskapet selv og analytikere ser for seg et sterkt marked i 2020 og sannsynligvis ut over det. Det kontraheres nesten ikke for tiden og en del eldre skip skal skrapes pga IMO2020.
Markedet har vel observert at de hĂžye âfutureâ ratene som er spĂ„dd, i ganske stor grad har blitt oppnĂ„dd i spot nĂ„r dagen kommer. Slikt inngir tillit til de langsiktige âfuturesâ, og futures er skyhĂžye i 2 Ă„r fremover.