Det blir vel et regnestykke med mange faktorer. KapitalÞkningen bestÄr ikke bare av de pengene Avance har tjent siden den gang, men ogsÄ av at skipsverdiene stiger markant nÄr ratene stiger slik at eiendelene til selskapet skal vÊre verdt en hel del mer nÄ.
Jeg har ikke Þkonomisk utdannelse og er ikke noen finregner, min investeringsfilosofi er Ä finne store globale trender og gode selskaper innenfor disse trendene (Avance og SSO er mine favoritter for Þyeblikket) sÄ jeg forholder meg stort sett til grove overslag. Men veldig interessant spÞrsmÄl som jeg hÄper noen med bedre innsikt enn meg har synspunkter pÄ.
Edit: skipsverdier i forhold til rater burde vel vÊre det samme forrige gang ratene var 70k i juni som du pÄpeker, sÄ da er vel den eneste forskjellen egenkapitalen som selskapet har tjent inn pÄ befraktning siden juni. Du har nok rett i at selskapet var billigere den gang, men slik jeg ser det er Avance fortsatt svÊrt billig i forhold til inntjening per kvartal mtp. at selskapet selv og analytikere ser for seg et sterkt marked i 2020 og sannsynligvis ut over det. Det kontraheres nesten ikke for tiden og en del eldre skip skal skrapes pga IMO2020.