Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

For balansens skyld: Mintzmyer har en totalt motsatt vurdering av situasjonen i forhold til Hannisdahl.
(Takk til brukeren Nanoq pÄ HO, i motsetning til en del av biotektrÄdene pÄ HO er LPG-trÄdene der verdt Ä lese).

1 Like

Noen som har tips til en stabil kilde for rateoppdateringer uten Ä abonnere pÄ noe? Poten har vÊrt defekt pÄ LPG de siste ukene

Jeg bruker denne:

Det er LPG Baltic, som er noe hÞyere enn hva jeg ser Avance fÄr.
Likevel fin Ä bruke for Ä fÄ retning pÄ current og future rater

Er innom der ogsÄ av og til for Ä sjekke futures, svÊrt lovende fremtid for Avance-aksjonÊrer i fÞlge den siden :slight_smile:

1 Like

FÞler den ligger Ä stagger pÄ 33.

Limer inn denne som jeg har spart pÄ fra HO.

Rate 22.000 USD gir 0 resultat pr aksje
Rate 32.000 USD gir resultat 6,70 pr aksje
Rate 42.000 USD gir resultat 13,40 pr aksje
Rate 52.000 USD gir resultat 20,10 pr aksje
Rate 62.000 USD gir resultat 26,80 pr. aksje osv.
Rate 100.000 USD gir resultat 52,20 pr. Aksje

1 Like

Poten har oppdaterte rater i dag, 48.270 $/d. Har ikke postet oppdatert kurve pÄ en stund siden det har vÊrt langt mellom nye tall, men her kommer den:

RĂžd: $/d
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering

Som alle kan se har selskapet Þst inn penger kontinuerlig siden begynnelsen av april og nÄ gÄr vi inn i en periode der Cleaves har estimert stigning videre i hÞst med mulig topp i oktober. Her er det bare Ä sitte stille i bÄten selv om kursen ikke henger med. Den kommer etter, bare vÊr tÄlmodige.

2 Likes

Tydelig at flere og flere oppdager hvilken trygg havn Avance (og BW LPG) er i disse urolige bĂžrstider. Massiv inntjening som ikke ser ut til Ă„ stoppe burde vel vĂŠre en nobrainer for de fleste.

3 Likes

I morgen bryter kursen opp gjennom kr 35,-. Blir spennende Ä se hvor hÞyt dette lÞftet vil ta oss. Men ser ikke bort fra at vi vil slikke kurser oppunder kr 40,- fÞr vi gÄr inn i Q4 19.

3 Likes

Gjennom 35 og vi er pÄ vei mot kr 40. Kursutviklingen siste tiden har ikke fulgt med rateoppgangen, og sÄ lenge det gapet blir stÞrre og stÞrre, dess kraftigere reprising blir det. I tillegg er der noen med baller som fortsatt ligger short i Avance. Disse frykter jeg vil fÄ svi fingrene sine ettertrykkelig.

3 Likes

Avance Gas – Grant of Share options

https://www.hellenicshippingnews.com/once-a-niche-segment-lpg-carrier-market-is-now-a-boon-for-ship-owners/

1 Like

Blir noen sĂŠrdeles hyggelige kvartaler fremover!

Satser pÄ det :slight_smile: inne igjen pÄ 36,00 etter Ä ha vÊrt ute noen uker fra 33,00. Ser veldig sterkt ut.

Hva tror du om utbytte i Avance? Hvor mye kan det bli dersom futures pÄ ratene slÄr til?

Akkurat det er det nok andre som kan svare langt bedre pÄ. Jeg lurer selv hvilke nivÄ utbyttene vil ligge pÄ. Men ettersom Fredriksen er en nÞkkelinvestor i Avance, sÄ vet vi av erfaring at utbyttene er rause. Og med de rÄdende futures og utsiktene inn i 2020, sÄ tror jeg det blir noen meget hyggelige kvartaler vi gÄr imÞte som aksjonÊrer i Avance.

Avance har tidligere uttalt at rater pÄ 45k USD/d gir et overskudd pÄ 29 MUSD per kvartal. Hvis vi antar at B/E er 22 k (Har sett 22.5 for Avance tidligere, tror de har hÞyere B/E enn BWLPG og Dorian) og setter opp et forenklet regnestykke basert pÄ at overskuddet er generert av den delen av ratene som er over B/E fÄr vi disse tallene:

45 - 22 = 23, og dette gir 29 MUSD / kvartal. Om vi tenker oss at ratene er 70 k over et kvartal ligger vi 70 - 22 = 48 k over B/E, (48 / 23) x 29 = 60.5 MUSD overskudd per kvartal, altsÄ ca 2.08 ganger bedre enn ved rater pÄ 45 k.

Hvor stor andel av free cash flow Avance velger Ä betale i utbytte eller eventuelt tilbakekjÞp er helt uvisst, sÄ her fÄr hver enkelt sette inn de tallene de tror selv og deretter dele pÄ antall aksjer som er 64.5 mill.

Ellers er jeg ikke helt der at jeg tror det er sannsynlig med stabile rater pÄ 70 k over et kvartal. Tror nok at de kan komme dit, men ikke pÄ det jevne helt enda. FÄr hÄpe jeg tar grundig feil selvfÞlgelig :slight_smile:

2 Likes

Et annet poeng som er viktig Ä huske pÄ i denne fasen er at det til alle tider har vÊrt regnet som kutyme og normal hÞflighet innenfor shipping at alle rederiene bidrar til Ä Þdelegge for hverandre ved overkontrahering nÄr de ser at det er penger Ä tjene. Det er tegn til at denne sykelen kan bli litt lengre enn tidligere siden rederiene henger litt etter skjema for selvdestruksjon, delvis pga IMO2020 vil jeg tro.

Jeg tenker i hvert fall slik at nÄr vi fÞrst kommer i gang med utbytter vil dette kunne bli en hyggelig reise i flere Är, og de som har kommet inn pÄ nÄvÊrende kursnivÄ eller lavere har skutt gullfuglen. Dette er ikke en aksje jeg hadde tatt gevinst i etter 30% kursavkastning om jeg kjÞpte nÄ for Ä si det slik.

2 Likes

StÞtter deg fullt ut i den vurderingen. Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke Avance ligger kraftig etter kursmessig nÄr man ser pÄ futuren pÄ ratenivÄet i Q4. Aksjemarkedet priser normalt en aksje basert pÄ forventninger om fremtiden. I dette tuilfellet bir futurene grunnlag for hÞye forventninger og ditto aksjekurser. NÄr det hittil ikke har skjedd, sÄ mener jeg det skyldes aktÞrenes redsel for hva handelskrigen mellom USA og Kina kan resultere i.

Men nÄr vi vet at Donald Þnsker gjenvalg i 2020, sÄ har han ikke rÄd til Ä ligge i en langvarig handleskrig med Kina, spesielt ikke nÄr man nÄ etterhvert innser at den ogsÄ skader amerikansk Þkonomi. Derfor er det mye som tilsier at Donald Þnsker Ä fÄ pÄ plass en handlesavtale med Kina sÄ raskt som mulig slik at en ulÞst konflikt kaster mÞrke skyer over valgkampen. Han har tross alt nok av andre mÞrke skyer som kan Þdelegge for ham.

Jeg tror at Kina -USA vil roe seg ned og da vil vi ogsÄ raskt kunne se en reprising av Avance.

1 Like

Ratene gjorde et skikkelig hopp over mÄnedsskifte, og BW, Avance og Dorian har stÄtt godt imot fallet som har vÊrt pÄ bÞrsene.
Regner med at de fortsetter Ä stÄ imot.
Vi er i 4. kvartal og utbyttene blir bare stĂžrre og stĂžrre, og kommer nĂŠrmere og nĂŠrmere.
For en fantastisk sov i ro aksje!

1 Like