Kom denne nÄ?
Kom denne morningen vil jeg anta, lest den pÄ 2 forum, XI og HO forum
Contemplated sale of existing shares in Avance Gas Holding Ltd.
Hva ble prisen?
Disclosure of shareholding and mandatory notification of trade
Meget bra utvikling pÄ bÄde korte og lange rater. (Baltic) Aksjekursen virker ganske fristilt fra det fundamentale, men slik er OB. Det eneste som nytter da, er tÄlmodighet.
Fra PAS idag:
Raising estimates and target priceThe VLGC market has remained firm into 2020, and while Avance will have some downtime related to the scrubber retrofits we have still raised our estimates for both 2020 and 2021. The company ordered two dual-fuelled VLGCs at the end of last year but emphasized that this would not come at the expense of dividends. With a new EPS estimate of NOK 15 this year (up from NOK 8.8) we believe at least half of this will be paid out. We raise our target price to NOK 65 (60), equal to our YEâ20 NAV. BUY reiterated
Bra kursmÄl-justeringer fra DNB pÄ ava og bwlpg, hhv 67 og 94, anslÄtt direkteavkastning pÄ over 20% for 2020E
Financial calendar
Avance Gas - Invitation to Earnings Release Audio Webcast for the Fourth Quarter of 2019
Oslo BĂžrsâ billigste aksje?
Hvis Ärssnittet blir 60 000 USD/dag (vi er pÄ 50+ nÄ i lavsesong), kan Avance tjene 27 kr per aksje med en utnyttelse pÄ 95%. Det gir en P/E pÄ latterlige 1,48! SlÄ den!
Ikke fult sÄ optimistisk. Men 20% direkteavkastning slik det ser ut i lavsesongen. Herifra er det opp?
addit: og der var jeg pessimistisk sÄ det holdt ser jeg.
Jeg hadde kjÞpt pÄ 56,50 bare for Ä sitte med noe safe mens resten gikk til helvete. Hadde som utgangspunkt at iran/irak eksploderte og ting gikk Ät helvete med det der viruset. Og jeg var pessimist pÄ ratene. (som rater pÄ break even nÄ i disse tider)
Kjappe slag pÄ kalkulatoren med ratesnitt pÄ 50kUSD sÄ fikk jeg rett i underkant av 20kr. SÄ da blir det mye mer AVANCE pÄ meg i dag.
Jeg lurer nÄ faktisk pÄ hva det er jeg har misforstÄtt og hva LPG aksjene lider av for tiden. Dette er jo helt sinnsykt.
Hvis jeg har skjÞnt dette sÄ er mye av propanforbruket hovedsaklig utenfor kina. Og gÄr til oppvarming og matlaging, og propylen produksjon (og jeg antar videre til PP)
Grunnen til at ratene er sĂ„ hĂžye er ekstremt store lager av lpg i US, med tilsvarende lave priser. Kina har ikke kjĂžpt lpg fra US siden handelskrigens begynnelse. Arbitrasjen pĂ„ gasspris i saudigulfen mot gasspris US tillater rater oppe i 100kUSD dagen. Ergo er frakten fortsatt ârimeligâ
SÄ en god bekreftelse for meg vil da vÊre bull guiding med ikke for mye trÞbbel inn i Q1. Snittrater forventet Ä ligge over 50k for Q1 og utbytte pÄ ca 0.35$+ (og det blir virkelig pent pÄ konto nÄr NOK visstnok er sÞppel mot vÄt trykksverte$)
Det er lett Ă„ glemme; fra Q3 rapporten:
Approx. 88% of Q4 ship days have been fixed at an average rate exceeding $50,000/day.
og jeg har forstÄtt dette med fixed sÄ det skal forstÄs som en firm/lukket spot kontakt. Og ikke faste rater pÄ skipene som mange misforstÄr. Det skulle bety at vi om ei uke fÄr omtrent samme beskjed. 90% of Q1 shipdays fixed exceeding $50k/d. (kanskje tilogmed nÊr $55k)
Det er tĂžffe tider, Baktus!
Ja, kursmessig kunne det vÊrt langt bedre, ingen tvil om det. Men vi fÄr sette vÄr lit til Q4 presentasjonen og at det pÄ den kommer frem holdbar info som viser at markedet tar fullstendig feil om tingenes tilstand i Avance.
30 cent i utbytte.
Vilt bra. For en kontantstrÞm. EkstraordinÊre finansutgifter (nedbetaling av lÄn 35MUSD) trekker bunnlinja ned. 50% av resultatet gÄr til utbytte. Direkte avkastning for Q4 nÄ fÞr bÞrsen Äpner ca 7,5%. EPS 0,58USD !!!
SkjÊr i sjÞen. Baljer pÄ scrubber retrofit nÄ i lavsesongen og dyrere fuel. SÄ Q1 regner jeg med kommer inn lavere (som normalt) Spekulere i Q1 EPS 0,2-0,3 (fortsatt pent om vi fÄr 50% utbytte)
Dette var bra tall og et overraskende strort utbytte. Her er det bare Ă„ bukke og takke!
Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results for the Fourth Quarter and Full Year of 2019
Meget opplÞftende, kjekt Ä endelig fÄ litt belÞnning for Ä ha vÊrt tÄlmodig i denne aksjen.
Lurte til meg noen flere aksjer et sted pĂ„ 34 tallet i dag. Det mĂ„ jo vĂŠre âpenger pĂ„ gataâ.