Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Det er lett Ă„ glemme; fra Q3 rapporten:

Approx. 88% of Q4 ship days have been fixed at an average rate exceeding $50,000/day.

og jeg har forstÄtt dette med fixed sÄ det skal forstÄs som en firm/lukket spot kontakt. Og ikke faste rater pÄ skipene som mange misforstÄr. Det skulle bety at vi om ei uke fÄr omtrent samme beskjed. 90% of Q1 shipdays fixed exceeding $50k/d. :champagne: (kanskje tilogmed nÊr $55k)

image

Det er tĂžffe tider, Baktus!
Ja, kursmessig kunne det vÊrt langt bedre, ingen tvil om det. Men vi fÄr sette vÄr lit til Q4 presentasjonen og at det pÄ den kommer frem holdbar info som viser at markedet tar fullstendig feil om tingenes tilstand i Avance.

30 cent i utbytte. :grinning::grinning:

2 Likes

Vilt bra. For en kontantstrÞm. EkstraordinÊre finansutgifter (nedbetaling av lÄn 35MUSD) trekker bunnlinja ned. 50% av resultatet gÄr til utbytte. Direkte avkastning for Q4 nÄ fÞr bÞrsen Äpner ca 7,5%. EPS 0,58USD !!!

SkjÊr i sjÞen. Baljer pÄ scrubber retrofit nÄ i lavsesongen og dyrere fuel. SÄ Q1 regner jeg med kommer inn lavere (som normalt) Spekulere i Q1 EPS 0,2-0,3 (fortsatt pent om vi fÄr 50% utbytte)

Dette var bra tall og et overraskende strort utbytte. Her er det bare Ă„ bukke og takke!

Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results for the Fourth Quarter and Full Year of 2019

Meget opplÞftende, kjekt Ä endelig fÄ litt belÞnning for Ä ha vÊrt tÄlmodig i denne aksjen.

Lurte til meg noen flere aksjer et sted pĂ„ 34 tallet i dag. Det mĂ„ jo vĂŠre “penger pĂ„ gata”.

1 Like

AVANCE GAS HOLDING LTD - DISCLOSURE OF TRADE

Major Shareholding Disclosure

Ex dividend USD 0.30 today

Alt av shipping skal visst ned i dag. Uvisst hvorfor.
Baltic LPG rates rapporterer litt opp i dag, og er opp siste uke.
Snart kommer 30cent fra Q4.
Med dagens rater vil de sannsynligvis kunne betale ut det samme i Q1 og Q2 ogsĂ„, sĂ„fremt de ikke beholder mer i “krigskassa”
Dagens prising er uforstÄelig, men det er jo hele aksjemarkedet for tiden.
Greit hvis kursen holder seg her ei drÞy uke til. Da fÄr jeg flere aksjer.

FÄr vel tippe pÄ tvangssalg.

Mandatory notification of trade - Correction

KjÞpt 30,000 aksjer i AVANCE idag. Brukt de siste dagene i karantene pÄ Ä lese meg opp.

Ser ut som vi er pÄ 60-80% (avhengig av rater og dollarkurs) direkteavkastning pÄ disse nivÄene. Og langt under bokfÞrte verdier?

FremstÄr direkte feilpriset i mine Þyne og da skal man vÊre grÄdig.

Noen andre med argumenter for/imot her?

Gratulerer med et godt kjĂžp.
Oljepriskrigen er problemet. Dersom LPG frakt fra USA til Asia forsvinner grunnet massiv tilgang til billig LPG i MidtØsten vil fraktratene nÊrme seg Break Even. Dette er worst case scenario, og i hensyntatt av en kurs pÄ 16 kroner.

1 Like

Takk for svar Springer - er noe slikt jeg selv har kommet frem til. Tror frykten er overdrevet, sÄ fÄr vi se om dette er bunnen eller om den skal blir ENDA billigere