AVANCE GAS HOLDING LTD - DISCLOSURE OF TRADE
Major Shareholding Disclosure
Ex dividend USD 0.30 today
Alt av shipping skal visst ned i dag. Uvisst hvorfor.
Baltic LPG rates rapporterer litt opp i dag, og er opp siste uke.
Snart kommer 30cent fra Q4.
Med dagens rater vil de sannsynligvis kunne betale ut det samme i Q1 og Q2 også, såfremt de ikke beholder mer i “krigskassa”
Dagens prising er uforståelig, men det er jo hele aksjemarkedet for tiden.
Greit hvis kursen holder seg her ei drøy uke til. Da får jeg flere aksjer.
Får vel tippe på tvangssalg.
Mandatory notification of trade - Correction
Kjøpt 30,000 aksjer i AVANCE idag. Brukt de siste dagene i karantene på å lese meg opp.
Ser ut som vi er på 60-80% (avhengig av rater og dollarkurs) direkteavkastning på disse nivåene. Og langt under bokførte verdier?
Fremstår direkte feilpriset i mine øyne og da skal man være grådig.
Noen andre med argumenter for/imot her?
Gratulerer med et godt kjøp.
Oljepriskrigen er problemet. Dersom LPG frakt fra USA til Asia forsvinner grunnet massiv tilgang til billig LPG i MidtØsten vil fraktratene nærme seg Break Even. Dette er worst case scenario, og i hensyntatt av en kurs på 16 kroner.
Takk for svar Springer - er noe slikt jeg selv har kommet frem til. Tror frykten er overdrevet, så får vi se om dette er bunnen eller om den skal blir ENDA billigere…
Hvis den ikke snur nå, så snur den ihvertfall dagen utbyttet kommer. Neste torsdag??
Avance har vel også ei ganske god krigskasse, og kan nok tåle lave rater ganske lenge, uten at jeg tror det blir nødvendig.
Dorian opp nesten 10%, ratene opp, men Avance var selvsagt ned i dag.
Her ligger det an til kurs under 20 kroner når utbyttet kommer mot slutten av uka.
Helt perfekt.
Husk å kjøpe før utbyttet kommer, ellers må du løpe etter intradag, sammen med resten av gjengen😜
Ser ut som at det blir vanskelig å få den under 20 nå.
Utbyttet som blir utbetalt torsdag 26 mars vil ikke påvirke kursen i seg selv. Aksjen gikk ex utbytte allerede 13 mars, så den dippen et utbytte utgjør på kursen er allerede tilbakelagt. Noe slik dipp kommer ikke før aksjen går er utbytte etter Q1 20.
Vel og merke HVIS utbytte betales ut. Det kan være umusikalsk å betale ut utbytte på det tidspunktet. Men vi får se:)
For sent å trekke tilbake utbyttet nå:p