Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Solid ratehopp i dag igjen.

Poten: VLGC, 44 (AG-Japan) : 79.43
Spot TCE Rate (69,206).

Skipene til Avance tjener nÄ inn 40 000 dollar dagen
UtgjÞr en P/E pÄ ca 0.9

1 Like

Inntjeningen er sÄ massiv at investorer rett og slett ikke tror pÄ den. Samma det! Avance er en utbytteaksje, og jeg akkumulerer gjerne mere her for feite utbytter seinere.

Ikke tror pÄ den? Aksjen er opp 84% pÄ 3 mnd.
Hva mener du er riktig kursmÄl?

1 Like

Aksjen var sÄvidt nedom 12 kroner. Da var ratene svÊrt lave. Avance ville slite med Ä betale renter i tide. Derfor posisjonerte investorer seg for en emisjon.
De har altsÄ steget fra nÊrmest konkursnivÄer.

I fÞrste omgang er mitt kursmÄl 50 kr.
Avance har alle bÄtene i «spotmarkedet» derfor er det ekstremt gunstig at futures er hÞye resten av Äret.

Dorian LPG sluttet opp 4% i USA i kveld.
Vi er i starten pĂ„ en “supercycle” og jeg er glad for Ă„ fĂ„ vĂŠre med :slight_smile:

En DnB analyse fra KjĂžp til Hold tolker markedet som SELG.
Ikke noe fundamentalt galt med Avance, sÄ denne rir man fort av.
Selvsagt anbefaler jeg fortsatt kjĂžp av Avance

1 Like

Som du kommenterte pÄ bw-trÄden, sÄ var dorian i liten grad pÄvirket av aske-og-svovel analysen til dnb. Og det virker som dnb i liten grad tror at avance (og bw) kan nyttiggjÞre seg de ratene som spÄs av andre meglere og analytikere for q3, q4 og 2020. Litt underlig.

Stjeler en god oppsummering fra Boheman pÄ HO:

"DnBs analyse (som bryter med kjĂžpsanbefalingen de kom med for 2 dager siden), er taktisk begrunnet i at de som har gode fortjenester inne, gjĂžr lurt i Ă„ ta gevinst nĂ„. Denne anbefalingen er basert pĂ„ at en god del av oppgangen vi har sett frem til nĂ„ er en “bottleneck”-effekt, altsĂ„ flaskehals, som har oppstĂ„tt ved LPG-terminaler i USA. Det er en situasjon som ikke vil vĂŠre gjeldende fremover i samme grad. De hevder videre at i tidligere Ă„r hvor man har sett rater pĂ„ disse nivĂ„ene, har det toppet ut i juli, og de anbefaler altsĂ„ Ă„ ta gevinst nĂ„ (om man har), i forkant av at ratene kommer ned, som forventet.

I “min verden” skyldes rateoppgangen i stor grad Ăžkt etterspĂžrsel etter gass i India og fjerne Østen, samt at tilgangen pĂ„ gass er spesielt stor i USA fordi produksjonen av olje er uvanlig hĂžy. Det er ingen ting som tilsier at produksjonen skal gĂ„ ned, derfor vil arbitrage-gevinsten holde seg. At skip tas ut for Ă„ montere scrubbere (IMO 2020-krav), tilsier redusert tilbud av skip i markedet, noe som ogsĂ„ bidrar til Ă„ press fraktprisene opp grunnet lavere tonnasje-tilbud. Imidlertid vil nok den sistnevnte effekten oppveies noe av at de rederiene som tar skip ut av markedet for montering, har lavere inntekter den tiden monteringen tar. Men at dagens situasjon begrunner en slik anbefaling, (reduksjon til Hold), er for meg helt ufattelig! I mars var vurderingen internt i Avance at skipsverdiene pĂ„ flĂ„ten alene tilsvarte ca. kr. 40,- pr. aksje. Med Ăžkte rater (god inntjening) Ăžker ogsĂ„ skipsverdiene, altsĂ„: Anbefalingene fra DnB burde lĂžftes, ikke reduseres. Dette virker direkte amatĂžrmessig og uproft fra DnBs side! Noen som vet om andre meglerhus kommet med anbefalinger i det siste?"

2 Likes

Rater hentet fra http://energy.poten.com/poten-daily-briefing-webpage-06/24/2019 fra 01.03.2019, de dagene oppdatering mangler har jeg fylt ut med forrige kjente verdi. Horisontal strek 22k, ca break even.

Dato i URL kan byttes for de som Þnsker Ä se lengre tilbake, vet ikke hvor langt tilbake arkivet gÄr.

Oppdatert: GrÄ kurve viser kurs i Avance (x 1000 for skalering)

6 Likes

66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx. $26,000/day.

Spennende Ă„ se hvordan de har sikret seg for Q3.

StÞtter ditt syn her, Nordea har 30 kr. pr 15. mai. Tror de er nÊrmere i alle fall. Er ikke inne i denne, men vurderer det sterkt, men avventer litt da jeg regner med den gÄr noe ned grunnet DNB sin melding. :smile:

Hegnar.no i dag: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Raader-investorene-til-aa-oeke-eksponeringen-asap

Artikkelen omtaler VLCC, men vi vil sannsynligvis se samme effekt pÄ ratene nÄr diverse LPG-skip skal ut av drift for montering av scrubbere. Jeg har kjÞpt Avance/Dorian i flere omganger de siste ukene og bekymrer meg ikke selv om de siste dagers kurs er litt lavere enn det snittet jeg har handlet disse aksjene pÄ.

3 Likes

65.712 fra dagens http://energy.poten.com/poten-daily-briefing-webpage-07/01/2019, AG-Japan. Ratene er litt ned siste uka i forhold til toppen pÄ 70k+, men fortsatt svÊrt sterke rater der selskapene hÄver inn. FÄr hÄpe det varer en god stund.

2 Likes

Poten pÄ 67.6k i gÄr, krabber seg oppover hver dag, og det gjÞr AVA ogsÄ. Blir bra det her.

2 Likes

Mulighet Ă„ tyde noe teknisk?

Mulig bullish ascending triangle, vent til break out pÄ topp linjen

Siste linje: Bestillinger av nybygg ned 73% for LPG 1H 2019 mot 1H 2018. Det lover godt mtp Ä unngÄ forrige sykels ratehavari pga overkontrahering.

2 Likes

Har fÄtt hamstret litt til i dag.
Kan vi vente oss kursoppdateringer fra DNB I nĂŠreste fremtid?