Kan virke som forhåpningene dine er for store
Dæven til klaging. Var planen din å selge imorgen? Hvis ikke - hvorfor gidde å bry seg om dag til dag svingninger?
Hvis man forventer daglig oppgang er forventningene for store ja, at aksjen går tilbake noen prosenter innimellom er selvsagt helt som forventet - det gjør da alle aksjer.
Beklager, feil person
Vi får håpe ikke legal systemene må stenge ned igjen nå i den tredje bølgen
Som jeg ser det er det bare korona som kan stikke kjepper i hjulene
Noen ultra kortsiktige har solgt seg ut i dag, Axactor har en sky høy PE. Tyngde kraften kommer til å gi et kraftig spark oppover. I dag har det vært sektor rotasjon, ut med vekst grønn opphauset aksjer, inn med verdi aksjer, se på 10 åringen i USA. Rente kommer.
Skjer ikke stilte dette spørsmålet du er bekymret over til Kyrre Svae,.ta det rolig.
Kan virke som at Spania, som var Axactors største tapsprosjekt grunnet stengte domstoler klarer seg relativt bra. Litt morsomt at Spania er det landet folk vil dra til under lockdown grunnet åpne barer og restauranter
https://www.aa.com.tr/en/europe/european-tourists-flock-to-spain-to-escape-lockdowns/2178332
Noen snille kan legge ut siste oppdatering av topp 50 listen!
Betale medlemskap her, så får du gleden av det hver dag. Regner med at du dermed skjønner at ingen vil legge det ut heller
Tydelig å registrere at de nervøse selger seg ut, robotene jobber på spreng for å få tak i billige aksjer, mange som kommer til å angre dypt.
Selv Kommer jeg til å sitte mange år i dette selskapet som kommer til å gi meg mye glede og frustrasjon ,det. Sist nevnte vil nok vare en godt stund fremover ,
Jeg en finansiell, men langsiktig investor i Axactor. Jeg har vært med lenge og har tenkt å være med lenge. Selskapet har hatt flere opp- og nedturer det siste året. Men har vel aldri vært bedre rustet en nå. Jeg tror de nye finansielle musklene kommer godt med framover!
Nå skal jeg driste meg med et kjempehøyt kursmål, dette var absolutt siste emisjon i selskapet historie. Kursen er nok nærmere 30 kr når utbytte kommer, i 2023 vent å se.
Det vil ikke komme noe utbytter i 2022, Først skal de investere i gunstig priset porteføljer 2021 og 2022. Så er det payback time før tolmodig langsiktige aksjonærer.
Utbytter vil øke kraftig når selskapet beveger seg over i fase 3 i 2025…
Nå gjeld er det å sitte i den sektor fremover! Sektor rotasjon pågår dessverre mange blør nå.
Axactor annual report 2020
Rangnes er fortsatt fjerde største aksjonær i Axactor og har ingen planer om å selge aksjene, selv om han nå starter som konsernsjef og eier av en konkurrent.
Endre Rangnes er fortsatt fjerde største aksjonær i Axactor og har ingen planer om å selge aksjene.
– Jeg tror Axactor blir mye mer verdt fremover, så jeg er som Nordbrekken meget komfortabel med å eie de selskapene vi har grunnlagt, nemlig B2 Holding og Axactor. Vi mener disse selskapene er lavt priset sett i lys av det kommende markedspotensialet, sier Rangnes.
Limer inn litt av teksten:
«Bullmarked»
Flere analytikere har den seneste tiden snakket om at det vil komme et bullmarked for inkassoselskapene etter at pandemien er tilbakelagt.
Det skal regelrett flomme over av billige misligholdte porteføljer ettersom bankene blir tvunget til å fjerne disse fra balansene for å frigjøre kapital.
– Det er store volumer med misligholdt gjeld som skal selges unna i Europa og det er ikke alle aktørene som har like god tilgang til kapital. Det har skapt en ubalanse i markedet, noe som gjør at timingen vår er veldig bra. Porteføljeprisene skal ned, og vi får opp mot 10 milliarder kroner i tørt krutt, sier Rangnes.
Erfarne typer
– Vi etablerer en konkurrent til både Axactor og B2Holding, sier Nordbrekken, og fortsetter:
– Men det er overhodet ikke noe problem. Markedet er gigantisk, det vil vokse og det vil ikke merke at vi etablerer en ny aktør.
Ingen planer om å selge
Ragnes er fortsatt Axactors fjerde største aksjonær, men har ingen planer om å selge seg ut med det første, selv om han nå skal konkurrere mot seg selv.
– Børsverdien til Axactor reflekterer ikke de underliggende verdiene og jeg tror hele industrien vil reprises de neste månedene når man får store volumer av gjeldsporteføljer til salgs til en forholdsvis gunstig pris, sier Rangnes.
Stenshagen kjøpte en god del flere B2H aksjer i dag og eier nå over 5% av selskapet. Frister å øke en del i begge nå. Vært seigt lenge, men virker som det kan løsne fremover nå