Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Synes jo at kursen holdt seg veldig sterkt. Jeg forventa egentlig at den kom til å synke litt nå som disse aksjene kom. Har veldig troa nå på at det går rette veien …

22kr som var budet på Axactor i februar i fjor burde være oppnåelig på litt sikt slik jeg ser det.

2 Likes

Tror vi må godt over det for Tvenge, Ferd osv har inngang på 20 tallet

Bare et stopp på veien ser for meg kurser over 40 kr om noen år.

Har du tatt med antall aksjer som har kommet i ettertid?

Har liten betydning, nå er selskapet ekstremt bra rustet for fremtiden, beste calling data systemer forhold til konkurrentene,hvis Fredriksen ikke setter kjepper i hjulene ser jeg for meg at dette selskapet skal høyt i verdi.

Selvfølgelig har antall aksjer en betydning når du velger å dra frem ett irrelevant kursmål fra 4år tilbake. Hvor mange aksjer var det på daværende tidspunkt sammenlignet med i dag.

Man må gjerne mene at ett selskap er underpriset og kursen skal opp, men da er det fint om man kan begrunne litt bedre enn at calling systemet er bedre enn konkurrentene.

Håper Mcap på selskapet skal opp dit selv, men har ikke satt opp fantasi-regnestykker for å forsvare kurs på 40kr foreløpig. Kanskje du har og vil dele?

2 Likes

Når jeg prater om kurs på 40 kr vektlegger jeg til hva styret ble enige om opsjon programmet 1år 17.25
2året 22kr 3året 28 kr, når opsjonen er på disse nivåer betyr bare en ting kursen skal høyt. Utbytte kommer, ledelsen har ambisjoner om å ikke nøye seg å være 8 største tilbydere av innkreving set i Europa. Har nok satt meg dypt inn i selskapet.

1 Like

Nordnet sier det er årsrapport 11.3.2021.
Noen som kjenner den rette datoen?

Short er lukket sto det på finansavisen forum:
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Axactor&land=norway

2 Likes

Vet ikke om de legger det frem på general forsamlingen? Eneste som er nært forestående i kalenderen,

1 Like

De skal ha presentasjon hos DnB blant mange andre små mellom store bedrifter web seminar tror det var 23 Mars

https://www.introduce.se/foretag/axactor/Media/2021/03/axactor---company-presentation-with-ceo-johnny-tsolis/

2 Likes

når en følger med på handel mønsteret tydeligvis enda flere Shortene under 0.5% hos Finanstilsynet short oversikt. Disse holder en klam hånd enda på aksjekursen. Flytter stadig vekk volum på 4000 aksjer. Forkastelig.

Forkastelig er vel å ta i siden dette er en 100% lovlig virksomhet. “Uheldig for de som sitter med aksjer” er vel en mer korrekt betegnelse. Dette vil uansett ikke kunne vare så lenge, så snart positive nyheter, rykter eller gode resultater etterhvert tikker inn så vil kjøpsinteressen tilta og da sitter det nok noen der som må kjøpe for å begrense tap.

Så ha tålmodighet, dette er jo et case som bare blir mer og mer interessant de kommende 1-3 årene,.

Tolmodighet har jeg nok av, hadde bare vært så kjekt at aksjen passert 10 kr for godt. Ser fremover mot 2023 og mye lengre. Alle utbytter skal reinvesteres inn i nye aksjer.

Andre som har samme investeringes filosofi?

Axactor trenger mer folk.

Axactor Group is a next-generation debt management company operating in Norway, Sweden, Finland, Germany, Spain and Italy with an ambitious growth strategy. Axactor acquires and collects on own NPL portfolios, as well as offer collection services to third-parties.

After only five years in business, external analysis show that Axactor already has an industry leading cost-to-collect ratio on NPL.

Axactor was established in 2015 and today has 1,235 employees. The book value of own NPL portfolios was EUR 1.1bn at the end of 2020, with an estimated remaining collection of EUR 2.2bn.

The company is traded on the Oslo Stock Exchange under the ticker ACR.

2 Likes

Intet dårlig tegn på at dette er et selskap i fremgang:)

Her bygges selskapet trin for trin for å bli en collectors med sterke muskler i Europa, om noen år er ikke Axactor lengre 8 største tilbyder av innkreving av utestående gjeld i Europa.

Om et par år tror jeg veldig mange av dages aksjonærer ikke lenger er med. Tolmodig case delux

Axactor skal presenteres på small Enterprise med mange andre selskaper Dnb perioden 23.24 Mars.

Fremtiden for selskapet ser utrolig lys ut

1 Like

Skjønner virkelig ikke hva du mener med dette stadige shortepratet. Vi andre ser i alle fall en aksje som stiger jevnt og trutt. Allerede 5 børsdager etter emiaksjene er på plass ligger aksjen 22,85% over emipris. For min del er dette over forventet. Shorten er borte fra registeret. Aksjen trades noe intradag, som er helt normalt i alle aksjer med litt volum.

2 Likes