Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Burde vell være bull da kjøpekraften blir lavere og folk vil bruke mere kreditt på kortsikt.

Til de som etterlyser aksje tildeling fra den private emisjonen på Deres konto. Snakket med DnB fortalte det vil drøye litt pga behandling i Brønnøysundregistrene. Kommer nok snart.

2 Likes

Bank Norwegian bud kan også gi økt interesse for ACR, eller tenker jeg feil her?

På hvilket grunnlag mener du det? De driver jo med 2 forskjellig ting :slight_smile:

Vet ikke jeg, derfor jeg spør her, kjør debatt!

Bank Norwegian forbrukslån, Axactor inkasso… Så ser ikke helt at budet har noen som helst betydning for Axactor :slight_smile:

Er det ikke litt overlappende drivere bak disse segmentene? Konsumentenes betalingsevne, kredittvekst, påvirkning fra rente marked og inflasjon?

NB ingen ekspert så spør for å lære mer.

Axactor er de som kjøper opp gjeldporteføljer av slike som Bank Norwegian, ser ikke noen annen kobling.

Noen antydning om hva “drøye litt” vil si?

Ingen som vet, aksjene blir registret hos Brønnøysund registeret. Tar nok ikke mange dagene vil jeg tro.

De som lurer på når emisjonen aksjene fra private emisjonen er på Vps,n ble fortalt fra tilrettegger Sundal&Collier at alle pengene overføre firmakonti i Axactor, men, siden selskapet er SE registrert må søknaden sendes ja postgang. Så vil tro en gang i neste uke.

I det kortsiktige bilde er det lett å jage rask profitt.!

Det vi glemmer er at aksjene vi eier er mer en et tall som blir presentert hver dag. Det er et firma/bedrift bak tallene som viser seg hvert sekund.!

Axactor er en bedrift som i likhet med resten av inkassoindustrien, fungerer som et drivhjul i økonomien. Europa og resten av verden trenger tjenestene som inkassobransjen leverer.

Pandemien har nå sørget for mer og gjøre framover. Jeg mener at Axactor aldri har vært i bedre posisjon en nå. Selskapet er kun 5 år gammelt, er lavest priset blandt norske og svenske selskap, og har meget gode finansielle muskler for oppkjøp etter siste refinansiering og emisjon.

Legger med en link til de som lurer på hvorfor inkasso er så viktig.

5 Likes

Er det slik at enkelte har fått sine aksjer nå? Tenkte at det kanskje var derfor det sank.

nei ingen har fått aksjer, sikkert Shorter fondet som går en klam hånd på aksjekursen.

Axactor SE – Registration of share capital increase following the subsequent offering

Aksjene er på konto. Selv om mange selger idag, så vil jeg holde på de aksjene jeg har fått til 8 kr i emisjonen. Jeg tror selskapet har en lys framtid med gode muligheter for mange gode kjøp av porteføljer.

Lykke til alle sammen.

3 Likes

Må si aksjen virker sterk… Hadde forventet en større dupp idag. Mange som blir å løpe etter her tenker jeg.

2 Likes

tenk etter om Dere som er i tvil må selge, mitt tips hold ut, det er et shorterfond som skjønner at dette bet med å shorte Axactor var et bomskudd

2 Likes

Axactor har en lys fremtid, tenk bare 4år tilbake hadde DnB kursmål på 50 kr. Med opsjon programmet og utbytter er dette selskapet på vei til å bli en gedigen pengemaskin

3 Likes

Ja, det kursmålet var skivebom de luxe
Men jeg har også troen nå faktisk