Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor SE - Key information relating to the contemplated subsequent offering in Axactor SE

Axactor SE - Notice to bondholders in AXA01, proposed changes to bond terms and exchange offer

Fortsetter diskusjonen fra Axactor (AXA):

– Det er vi som ønsket å rydde opp i strukturen ved å overta Axactor Invest, og her har hovedaksjonæren vært behjelpelig, i tillegg til å bidra på finansieringssiden. Mitt inntrykk er at de fleste som har sett på dette opplever at Geveran har vært ekstremt velvillige, sier Tsolis.

Sitatet er hentet fra e24

Ser ut til at markedet likte gårsdagens nyheter. Fint driv i kursen og bra volum.

Hva er grunnen til at den går så hardt når emi blei satt til 8kr?

Så hardt har den ikke gått, ennå, først ned 5% så opp igjen til +5%. Bakgrunnen er vel at selskapet har fått en betydelig styrket kapitalbase som gir muskler til å handle nye porteføljer på et hyggelig nivå og derigjennom legge grunnlaget for en sterk bedring av resultatene.

Imponerende kursutvikling ja. Da blir det kanskje rep emi også på et par hundre mill.

Ja. Og mange flere aksjer. Pluss og minus altså, men samlet sett er det klart positivt vil jeg mene.

Det som Axactor har gjort her tar vekk mye av den usikkerheten som har hengt over selskapet i enn lengre periode, og er det noe som aksje markedet ikke liker så er usikkerhet, som nå er borte med de grepene som er gjort her. Om en så på hva som skjedde i årene etter finanskrisen så kan dette bli bra for denne bransjen fremover.

Axactor SE – Bond issue successfully placed

1 Like

…refleksjon? :face_with_hand_over_mouth:

" Beregner 77 millioner kroner i inntekter fra inkasso - på Nord-Jæren alene…"

Axactor SE – Written Resolution Resolved

Høres jo ikke så galt ut, tenker jeg. Jæren har 309 000 innbyggere. 77 000 000 fordelt på disse er peanuts. Det utgjør f. eks. at 3% (10000) skylder 7700,- hver til Axactor i året.

1 Like

Notice to extraordinary general meeting

3 Likes

Går veldig bra ja.

1 Like

Mandatory Notification of Trade

2 Likes

Ukens Investtech: Aksjene som kan bli kursvinnere 2021

1 Like