Hva betyr dette?
Call Option er en rett, men ikke er krav til å kjøpe aksjen til en gitt pris som er avtalt. Her er det dermed en som har “aktivert” opsjonen sin slik at han kjøper aksjer til en avtalt pris.
Axactor vil utøve en opsjon for å innfri det utestående obligasjonslånet for 2018/2021.
Neste forfall av betydning blir 2024.
Obligasjonslånet hadde forfall i juni 2021 mener jeg.
Med å ta ned gjelden kan Axactor skaffe seg billigere funding, samt øke finansieringsmusklene for å kjøpe NPL i et kommende bullmarked.
Axactor SE - Acceptances received under mandatory offer
Morsomste børsmeldingen jeg har lest i år…418
Virker ganske så trygt å kjøpe aksjer på 8 tallet.
Hva betyr dette?
At nesten ingen slo til på tilbudet
Jeg antar at spørsmålet er seriøst: Det betyr at største eier, Fredriksen/Geveran, ønsket å kjøpe alle de andre aksjene i selskapet til 8kr, men at han bare fikk kjøpt 418 aksjer.
Takk, jeg er en novice! Setter pris på svar
Axactor SE - Acceptances received under mandatory offer
235,645 aksjer til salgs for 8 kr… Vet ikke folk hva de skriver under på?
Nei, men folk vet jo ikke hva de kjøper heller i mange tilfeller…
Hva skjer når Geveran har mer enn 50% av alle aksjene?
Det skjer ikke noe annet enn at han har majoritet
Umulig å forstå seg på denne aksjen. Har vært oppe i 33 kr(gamle 3,30) Nå med langt sterkere regnskap er kursen under 1/3 og Fredriksen får kjøpt lavere enn det. Stupet startet jo lenge før koronaen. Nesten uansett når man sjekker er selgersiden tung. Hvordan vil denne sagaen ende for oss som sitter og venter. Samme utvikling i B2H i og for seg og der er det ingen storeulv.
De som har signert her tror jeg ikke skjønner hva de signerer på. Kanskje de tror at om de ikke signerer så mister de aksjene sine eller noe sånt. Jaja, stakkars newbs.
Småaksjonærer selger aksjer på salg til mangemilliardær John Fredriksen
tekst-tv, finnes det ennå?