Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Folk som selger direkte til J.F under markedspris driver veldedighet til en mann med over 100 millarder i estimert formue.

Når styreleder Rødland i ACR nylig kjøpten 1 million aksjer, samt går ut i media med at han ikke selger sine aksjer for 8 kr… da sier det sitt.

Eks sjef Rangnes nekter å selge sine aksjer i Axactor. Han har nok gode grunner til det, å har samtidig økt sin beholdning i emisjon. Vi snakker om en mann som ble sparket på dagen.

Er det noe Axactor har, så er det nettopp insidere. Skin in the game…

Glem grønne aksjer, tech eller Gamestop. Det som betyr noe er cashflow, altså hva selskapet kan generere av penger til sine aksjonærer. Om det er finans, retail eller energi spiller ikke noe rolle i lengden. Til slutt er det matematikken som bestemmer utviklingen av kursen på selskapet.

Alt annet er og blir spekulasjon!

5 Likes

Mottatt tegningsrettene i dag, 28.91% av opprinnelige aksjer

Bruker du Nordnet? Når kan en tegne og hvordan? Er det DnB som har emisjon?

Bruker DNB. Fikk dem via investortjenester og hvis jeg husker riktig fra tidligere må man tegne via den, tror ikke det spiller noen rolle hvilken plattform du bruker.
Kunne ikke behandle de enda, tipper det åpnes på mandag :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Hva betyr det?

Hva tror du om axactors fremtid?

Rett til å kjøpe aksjer i reparasjonsemisjon, altså aksjeutvidelse. Flere aksjer som blir utstedt, hver eksisterende aksje blir mindre verdt, derfor får en mulighet til å kjøpe flere aksjer, om en ønsker det.

Hvordan får man vite om man har rett til det? Sendes det en Mail?

Jeg får melding når det er kommet nye meldinger. Du logger på her og sjekker:

https://investor.vps.no/garm/auth/login

Når stenger rep.emi? Vi vil vel se et kursfall ned mot 8kr da vel som jo rep.emi er på?

Jeg klarer ikke å finne info nå.

Informasjonen rundt tegningsrettene ligger under dine selskapshendelser under en melding med navn “Emisjon/videresalg med retter”. Informasjonen for Axactor burde ligge der, og det som står hos meg under Axactor er følgende:

Tegningsdetaljer

Tegning via internett Tegningspris pr aksje Valutakode Pris type Tegningsperiode Offentlig tildeling Betalingsdato
Ja 8 NOK Fast pris 08.02.2021 16:30 - 19.02.2021 16:30 22.02.2021 12:00 24.02.2021

Tegningsretter

Tegningsretter Fra ISIN Ex date tegningsretter Record date tegningsretter Periode for omsetning av tegningsretter Forholdstall Avrunding
NO0010921059 AXACTOR SE TEGNINGSRETTER NO0010840515 10.12.2020 11.12.2020 05.02.2021 - 17.02.2021 1 aksje gir 0 tegningsretter Ned

Utbetaling av verdipapirer

Verdipapir Ombyttedato Ratio for tildelte aksjer
NO0010840515 AXACTOR SE 1 tegningsrett gir 1 aksje
3 Likes

Axactor aldri har vært bedre posisjonert en hva de er nå, de kan dra store fordeler av det kommende bullmarkedet som er skapt av covid-19. Om vi legger til Axactors siste refinansieringsrunde, så er risikoen knyttet til refinansiering av obligasjonslånet borte- og de reduserer samtidig gjeldsgraden.

Jeg deler samtidig mitt syn med analytikerne som tror Axactor vil investere ganske aggressivt i misligholdte lån når bullmarkedet materialiserer seg.

Det viktigste for meg er å se på hva ledelsen gjør i selskapet. Jeg legger med en oversikt over beholdningen. Den viser at hele ledelsen har tegnet seg for betydelige mengder aksjer, noe som er-og bør være et godt tegn på troen for framtiden til Axactor. Så det korte svaret mitt er at jeg har troen på at vi har en framtidig pengemaskin i ACR, noe ca 70-80% av selskapene på Oslo børs ikke er (de fleste går i minus med store tap)

https://newsweb.oslobors.no/message/522052

3 Likes

Noen sier at aksjekursen til axactor skal ned til 2-4 kroner. Deler du samme syn?

Tvilsomt at den kommer til å gå under 8 i nærmeste fremtid da Fredriksen har nettopp tilbudt 8kr for alle aksjene i selskapet, men aldri si aldri :upside_down_face:

Hvem er noen?

På Nordnet sin side om Axactor skriver skipssjefen på shareville at prisen skal ned

Den skribenten farer med mye rart. Sjekk kommentarene, mange som påpeker det. Skipssjefen har vært så plagsom på hegnar også at mange ikke har orket å debattere der mer, han skaper så mye støy.

Men han refererte til en artikkel om prisnedgangen

Har du en link til den artikkelen ?