Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Noen som har tilgang?
Står det noe interessant i den artikkelen?
Noe som ble skrevet i den som fikk det til å gå så mye opp?

1 Like

Ikke noe særlig. Regner med folk har tatt fram kalkulatoren, og skjønner at selskapet er for lavt priset!

Det som sto om Axactor:

SpareBank 1-analytiker Tiril Flørnes Støle har startet meglerhusets dekning av inkassoselskapet Axactor. Det har hun gjort med et brak. Støle anbefaler kjøp av aksjen, og spår kursen i 14 kroner. Det tilsvarer en kursoppgang på 50 prosent, og Axactor-aksjen begynte tirsdagen med å løfte seg noen prosenter.

3 Likes

Utrolig hvor kort investering horisont enkelt har, her er det bare å sitte i ro 30 kr kommer om et par år det begrunner jeg med ledelsen sitt opsjonprogram, kan aldri tenke meg om er opsjonen til de ledende ansatte på år 3 pris 28 pr aksje er nok kursen vesentlig høyere, pluss utbytter. Blir en gedigen pengemaskin etterhvert.

Mitt råd sitt i ro. Ikke

få panikk

Start med deg selv da og slutt med disse panikk meldingene dine uten hold i :slight_smile:

5 Likes

Tror lite på disse kursmålene de setter referer til både DnB og Sbk1 og Nordea disse settes for sine egne kunder. Tror mye heller på den betalte analysen Sunndal & collier ,her nærmere det seg noe.

1 Like

Axactor SE annual general meeting 2021

Axactor SE- Approval of prospectus

Hva betyr dette?

Det betyr vel bare at det usikrede obligasjonslånet deres børsnoteres slik at man kan handle også i de papirene.

1 Like

Oslo Børs – Axactor SE – Received application for listing of bonds

Her er det bare å sitte i ro,

2 Likes

Hva er grunnen til at axactor har hentet seg så lite inn i forhold til andre selskap etter koronasmellen? Må jo være underpriset nå

En av de største grunnene til at jeg har vektet meg betydelig opp i Axa etter emisjonen er akkurat dette. Den virker veldig underpriset. I alle fall hvis man sammenligner med B2H post Corona.

2 Likes

Kanskje noen kan kjøre en analyse å legge i aksjeforum på fb? Tror aksjen trenger litt oppmerksomhet

Du må gi den en del kvartaler til først, kommer masse kjøp av porteføljer fra 4 kvartal de og ut i 2022 . Ser ut som utbyttene kommer fra 2023.

https://www.introduce.se/foretag/axactor/Equity-research/2021/4/axactor---cost-reduction-programme-results-expected-in-q1/

3 Likes

Axactor SE - Invitation to presentation of Q1 2021 results

1 Like

Det er blitt ganske mange nye aksjer i selskapet, så markedsverdien av selskapet har gått opp mer enn aksjekursen isolert kanskje kunne tyde på.

Hmm, begynner å nærme seg lik kurs som B2Holding. Vel, har aksjer begge steder så klager ikke. Synes det er litt påfallende bare🤔

Mener du den begynner å bli dyr målt mot b2?