Hva er grunnen til at axactor har hentet seg så lite inn i forhold til andre selskap etter koronasmellen? Må jo være underpriset nå
En av de største grunnene til at jeg har vektet meg betydelig opp i Axa etter emisjonen er akkurat dette. Den virker veldig underpriset. I alle fall hvis man sammenligner med B2H post Corona.
Kanskje noen kan kjøre en analyse å legge i aksjeforum på fb? Tror aksjen trenger litt oppmerksomhet
Du må gi den en del kvartaler til først, kommer masse kjøp av porteføljer fra 4 kvartal de og ut i 2022 . Ser ut som utbyttene kommer fra 2023.
Axactor SE - Invitation to presentation of Q1 2021 results
Det er blitt ganske mange nye aksjer i selskapet, så markedsverdien av selskapet har gått opp mer enn aksjekursen isolert kanskje kunne tyde på.
Hmm, begynner å nærme seg lik kurs som B2Holding. Vel, har aksjer begge steder så klager ikke. Synes det er litt påfallende bare🤔
Mener du den begynner å bli dyr målt mot b2?
Axactor aksjen er påfallende hvertfall ikke dyr.
Det er vel kvartalsrapportene fremover som vil vise om Axactor er dyr eller ikke nå.
Mener med full styrke at Axactor er ekstremt underpriset. Håper vi alle får en hyggelig ferd oppover etterhvert😊
Korrekt
Må nok påregne 2-3 kvartaler til,folk er allt for utolmodig, Dette selskapet kommer vær du sikker.
Mer gjeld privat og bedriftsmessig + høyere renter = mye penger til inkassofirmaer
Et lite ‘kursras’ etter Q1 rapport. Men den var jo ikke så dårlig - litt overraskende bare mtp. restruktureringskostnader kanskje, hva tenker dere?
Q1 er normalt det svakeste i bransjen, så resultatet er isolert sett ikke så mye å legge vekt på. De har tatt flere grep som borger godt for fremtiden. Det har vært svært begrenset med kjøp av ny gjeld, så mesteparten av den betydelige likviditetsbeholdningen er intakt. Det kan kanskje tolkes som noe kjedelig eller passivt, man blir ikke spesielt rik av å ha penger på konto og betale dyrt for trekkrettigheter som ikke benyttes. Men det kan også bety at man er kritisk til hva man kjøper og derfor ikke kaster penger ut av vinduet. Det varsles betydelige kjøp på sikt, så konklusjonen ser ut for å fortsatt være den samme; selskapet er meget godt posisjonert men ting tar tid både når det gjelder kjøp av de riktige porteføljene samt ikke minst å realisere disse slik at det synes i regnskapet.
Troen på bransjen og selskapet er ikke svakket av dette etter min oppfatning, men det er sikkert mange som - noe urealistisk - hadde forventet store tall og som derfor selger. Slik er det jo alltid, de som ser langsiktig på det vil nok sørge for å handle i disse dager.
Slår alltid kursen raser når Axactor ikke innfrir gode resultater, Axactor vært gjennom kraftig kutt i inntekt pga pandemi. Denne kommer garantert, nå skal det viskes ut enda flere kortsiktige investor som ikke har pondus til å sitte gjennom stormen.
Jeg er en investor sittet bare gjennom alle stormer og uvær i maaaange år, det er nå det er smart å posisjonere seg fremover.
Lykke til,detted selskapet blir en pengemaskin om noen år.
Om noen år.
Det trodde jeg for fem år siden. Har du et tidsestimag? 5-10-15 år?
Vær tolmodig dette selskapet kommer, lytt på hva de sier om opsjon programmet. Har sterk tro på managementet.