Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Enhver får vel gjøre sine egne analyser og handle deretter, er ikke det greit nok? Lite meningsfylt å nærmest hundse folk for at man deltar på et diskusjonsforum med sine egne meninger. Det blir for enkelt å kalle all optimisme for ubegrunnet haussing. At man kan ta feil, det at ting tar lenger tid enn man opprinnelig trodde, skjer hele tiden, ingen grunn til å hisse seg opp av den grunn. Antar forøvrig det har vært masse penger å tjene for de som hele tiden har “visst” at aksjen skal ned, desto mindre grunn til kjefte på de som har trodd det motsatte.

Innsidekjøp i dag ser jeg, det er positivt, men behøver selvsagt ikke bety all verden. Tiden arbeider for Axactor tror nå jeg, men vi skal høyst sannsynlig gjennom en del kvartalsrapporter til før resultatene begynner å komme.

2 Likes

hva er i veien med deg,? Rister på hodet, skjønner du forstår virkelig ikke inkasso? Jeg lytter på ledelsen hva du de sier, og din spådom er bare søppel.

Dette er ikke Hegnar forum

1 Like

Det er smålig å hakke på meg, om jeg er en langsiktig positiv investor ,Axactor fått utålig mye bank. Fortjener adskillig høyere aksjekurs. Og når Håkon prater at det ikke kommer nye til å skje 2021.2022,2023. Osv.

Hvorfor da om opsjon programmet
Utbytte ,enda høyere utbytte fra 2025. Når det kommer utbytter betyr klart at selskapet går med overskudd.

Håkon rydd i egen bakgår før du hakker på andre,

Det har jeg gjort og jeg står fast på at du bør tone deg ned da du villeder folk angående axactor

1 Like

La oss holde oss til fakta, AXA har ikke levert. Ferdig snakka, kanskje leverer de i fremtiden, men sålangt har det vært en særdeles dårlig investering.

1 Like

Axactor har vært en fullstendig katastrofe siste årene. Kursen var vel i 35 og skulle bare videre den gang også. Byttet ut sjefer over en lav sko og de sliter hardt med å levere tall det svinger av. Hele tiden skal det komme snart osv, det har blitt sagt daglig i årevis.

bingo 123=enig,det kommer bedre tider først skal det investeres i porteføljen for 200 mill euro i år, må bli ferdig med. Covid 19 først.

Business casen kan synes så enkel at hvem som helst kan klare det, men det har Axactor bevist ikke er tilfelle. Råtne porteføljer er lett å kjøpe, verre er det å tjene slikkelig store penger på de

1 Like

Det var vel ikke Covid 19 i august 2018, når du skrev at den skulle stå i 30 kroner innen året var omme?
Det jeg snapper opp er stort sett hausing. Ensidig hausing. Får bare håpe at det kkke er noen som biter på.

Skal vi holde oss til Axactor?

Denne artikkelen synes jeg var ganske god, med både bull og bear argumenter

Har aldri hauset, hva tjener jeg på det når jeg er så langsiktig som jeg er, husk på at i 2019 var det et PE fond som ville kjøpe selskapet om de fikk de fikk dudiligece . Pris 21 kr.

Ble kontant avslått viser hvor stor tro ledelsen har på selskapet, Svingen har aldri vært positiv til selskapet.

Selg Dere som måtte ønske, er vell dement jeg da som Håkon nevner at jeg forsatt er meget optimistisk tro på fremtiden.

Spesielt at svingen sammenligner Axactor med Intrum.

Sitatet er hentet fra FA linken du la ut.

“Men hvis man sammenligner Axactor med etablerte aktører som f.eks. Intrum, som tjener penger hvert kvartal og betaler attraktive utbytter, så har Axactor fortsatt en vei å gå, sier Svingen”

Er det blitt glemt at Axactor er ny i gamet og priset til 2.9 milliarder på børs? Noen som er lommerusk iforhold til sammenligningen. Intrum har en markedsverdi på 37 mrd, og er ikke ny i gamet.

Så prisen reflekterer jo hvordan selskapene gjør der rent økonomisk etter mitt syn.

Axactor leverte ikke noe markedet roper hurra for idag. Insidere kjøper og det jobbes med å få sjappa til å levere bedre økonomisk.

Spørsmålet er om det er priset inn at de lykkes eller ei? Er det noe å gå på når analytiker Svingen er skuffet og synes Axactor skal levere mer som intrum? Altså et potensial fra en børsverdi på 2.9 til 37 milliarder?

2 Likes

Synes også oppside ble belyst

En rekke analytikere Finansavisen har snakket med mener det vil komme et svært attraktivt marked for kjøp av misligholdte porteføljer når pandemien er tilbakelagt. I denne bransjen er det viktig å investere motsyklisk og med grepene Axactor foretok før jul mener analytikerne at selskapet er godt rigget til å hive seg over billige misligholdte porteføljer når den tid kommer.

– Vi ser en volumøkning i markedet allerede i inneværende kvartal, men vi forventer at større volumøkninger vil starte i fjerde kvartal og videre inn i 2022. Med det sagt, Axactor kommer til å være veldig selektive på hvilke porteføljer vi ønsker å kjøpe, spesielt med tanke på kvalitet, men også pris, sier Tsolis til Finansavisen.

kvatro blir feil å sammenligne et selskap som er så ferskt som Axactor, Axactor kommet lengst blant Holst financial Groupon, intrum, B2h investert betydelige beløp i topp moderne collectors systemet. Foreløpig er Axactor lillebror og blir straffet for det.

Når Axactor blir et utbytte selskap er kursen en helt annen en i dag.

Den dagen det kan dras sammenligner melkom Axactor og etablerte aktører som f.eks. Intrum så er prisen på aksjen en helt annen.

3 Likes

Tydelig at forsatt sitter headgefonds med short, kan ikke være særlig smart, tro på å de får den lengre ned er i mine øyne naivt.

Bra med to innsidekjøp.

3 Likes

bare de over 0.5% som vise Finanstilsynet short oversikt ikke de som er under de ligger skjult.

Er meget glad for at nye ledelsen etter Endre Ragnes tenker helt andre baner holde kontroll på kostnadene og ikke massivt kjøpe dyre porteføljer for å fokusere på vekst.

Her skal det tenkes nøye om og vente på godbitene som kommer etter covid 19.