Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Har aldri hauset, hva tjener jeg på det når jeg er så langsiktig som jeg er, husk på at i 2019 var det et PE fond som ville kjøpe selskapet om de fikk de fikk dudiligece . Pris 21 kr.

Ble kontant avslått viser hvor stor tro ledelsen har på selskapet, Svingen har aldri vært positiv til selskapet.

Selg Dere som måtte ønske, er vell dement jeg da som Håkon nevner at jeg forsatt er meget optimistisk tro på fremtiden.

Spesielt at svingen sammenligner Axactor med Intrum.

Sitatet er hentet fra FA linken du la ut.

“Men hvis man sammenligner Axactor med etablerte aktører som f.eks. Intrum, som tjener penger hvert kvartal og betaler attraktive utbytter, så har Axactor fortsatt en vei å gå, sier Svingen”

Er det blitt glemt at Axactor er ny i gamet og priset til 2.9 milliarder på børs? Noen som er lommerusk iforhold til sammenligningen. Intrum har en markedsverdi på 37 mrd, og er ikke ny i gamet.

Så prisen reflekterer jo hvordan selskapene gjør der rent økonomisk etter mitt syn.

Axactor leverte ikke noe markedet roper hurra for idag. Insidere kjøper og det jobbes med å få sjappa til å levere bedre økonomisk.

Spørsmålet er om det er priset inn at de lykkes eller ei? Er det noe å gå på når analytiker Svingen er skuffet og synes Axactor skal levere mer som intrum? Altså et potensial fra en børsverdi på 2.9 til 37 milliarder?

2 Likes

Synes også oppside ble belyst

En rekke analytikere Finansavisen har snakket med mener det vil komme et svært attraktivt marked for kjøp av misligholdte porteføljer når pandemien er tilbakelagt. I denne bransjen er det viktig å investere motsyklisk og med grepene Axactor foretok før jul mener analytikerne at selskapet er godt rigget til å hive seg over billige misligholdte porteføljer når den tid kommer.

– Vi ser en volumøkning i markedet allerede i inneværende kvartal, men vi forventer at større volumøkninger vil starte i fjerde kvartal og videre inn i 2022. Med det sagt, Axactor kommer til å være veldig selektive på hvilke porteføljer vi ønsker å kjøpe, spesielt med tanke på kvalitet, men også pris, sier Tsolis til Finansavisen.

kvatro blir feil å sammenligne et selskap som er så ferskt som Axactor, Axactor kommet lengst blant Holst financial Groupon, intrum, B2h investert betydelige beløp i topp moderne collectors systemet. Foreløpig er Axactor lillebror og blir straffet for det.

Når Axactor blir et utbytte selskap er kursen en helt annen en i dag.

Den dagen det kan dras sammenligner melkom Axactor og etablerte aktører som f.eks. Intrum så er prisen på aksjen en helt annen.

3 Likes

Tydelig at forsatt sitter headgefonds med short, kan ikke være særlig smart, tro på å de får den lengre ned er i mine øyne naivt.

Bra med to innsidekjøp.

3 Likes

bare de over 0.5% som vise Finanstilsynet short oversikt ikke de som er under de ligger skjult.

Er meget glad for at nye ledelsen etter Endre Ragnes tenker helt andre baner holde kontroll på kostnadene og ikke massivt kjøpe dyre porteføljer for å fokusere på vekst.

Her skal det tenkes nøye om og vente på godbitene som kommer etter covid 19.

Nei, 0,2% fra 19 mars 2021 :slight_smile:

1 Like

sikker ?

takk gikk inn på siden til Finanstilsynet, så det nå.

Axactor SE: Nina Mortensen appointed CFO

Vil denne aksjen fortsette fallet lenge tror dere?
Kjenner ikke denne aksjen så godt, men har studert den en stund.
Takk for svar :slight_smile:

Regner med dette er midlertidig bunn for denne gang

Her gjelder det å ha god tålmodighet, har du det ser dette ekstremt lovende ut.

Majoriteten har ikke den evnen.

1 Like

Jo 1255, der tar du helt feil. Majoriteten - altså John Fredriksen - har definitivt tålmodighet.

Er imidlertid litt mer usikker når det gjelder deg, siden du stadig vekk finner det formålstjenlig å minne alle og enhver om at man må være tålmodig. Tror egentlig ikke deltakerne på dette forumet trenger den påminnelsen så ofte. Slikt hører mer hjemme på apeforumet hos Hegnar.

2 Likes

Tar det til etterretning, når det gjelder meg er jeg absolutt langsiktig vært med tidens morgenen.Nå skjønner jeg litt mer hva som skjuler seg bak posten restrukturering kostnader i rapporten ,bla avvikling av 3 kunde sentre i Spania med påfølgende over 50 ansatte mistet jobbene sine med etter betalinga lønn.

Glad for at ledelsen har så stor fokusert på å ha god kostnad kontroll dette vil gi bra tilbake når tiden for utbytter kommer.

2 Likes

Oppjustering :+1:

https://www.introduce.se/foretag/axactor/Equity-research/2021/5/axactor---earnings-accretion-cost-savings-and-easy-comps/

5 Likes