Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Opp til deg det. Men 300 mill i overskudd Q1-23 er allikevel positiv drift😊

Jeg har aldri påstått noe annet, les hva jeg skriver…

Det er vel før renter, skatter, avskrivninger og amortisering.

Kan se ut som markedet ikke helt stoler på disse tallene.
En portefølje med dårlige lån så får man gjerne melket ut en del av de i starten og så surner det vel til utover i porteføljen. Vi så jo B2H for noen år siden. Først fantastiske tall og så plutselig en monsternedskriving ut av det blå.

Ta en tlf eller sende en mail til kontaktpersonen i selskapet Kyrre Svae
? Han som nettopp solgte alle aksjene sine i selskapet fordi han manglet penger til oppussing av ny bolig! Det oser ikke akkurat kjøp spør du meg.

2 Likes

Stødig :slight_smile:

1 Like

For en pessimistisk holdning til flere kjøper ikke en tøddel hva Dere skriver ,hvorfor investere Dere i Axactor bare for å snakke negativt om selskapet ,jeg er langsiktig vært det i over 8 år og mye at det som skrives henger ikke på greip reinspikka tull. Hvorfor tror du Axactor vil være restriktive med å investere i nye porteføljer som ikke bærer med seg høy irr ? Takskifte på ny strategi plan noe som tidligere Ceo Endre ikke lykkes med ,Johnny Solis er en meget dyktig adm direktør der Axactor er best i klassen på å ar kutte kostnader ,det er slike selskaper som blir meget lønnsomt over tid ,hvem er det som har presset aksjekursen ned i dass jo det er hverfall ikke topp 20 de sitter rolig ,selskapet har en sky høy ek langt over disse begredlige lave kurs nivåer aksjekursen blir holdt nede og utbyttene kommer ,om ikke Axactor hadde vært i en utbytte situasjon hadde selskapet ikke vært lønnsom nå lege .

2 Likes

De tar ned investering horisonten venter på bedre muligheter,Axactor blir meget lønnsomt over tid

Det er nok bare du som er investert per i dag. For egen del er jeg nysgjerrig på selskapet, men sitter et ganske langt stykke unna kjøpsknappen akkurat nå.

Bryr meg katta hva du tenker gjør med Axactor ,jeg har tatt mitt valg og lykkes gjør jeg over tid.

Og for hver dag som går med den holdningen blir du litt fattigere

4 Likes

Å lytte på Dere blir en fattigere ,lei av denne krise maksimering en herfra blir mitt siste innlegg her inne .

Regel nummer 1 i aksje markedet: forelsk deg aldri i en aksje
Regel nummer 2: les regel nummer 1…

Ingen som ser på B2H? Fremstår generelt bedre drevet. Kapitaldisiplin. Forrige uke ble 2,5% av utestående aksjer kjøpt tilbake. Oppleves opportunistisk og aksjonærvennlig. Samt at tilbakekjøpsprogrammet forsetter å rulle.
Trolig blir NIBOR å styre videre utvikling i begge selskapene, da rentekostnader er en såpass viktig del utgiftene.
B2H har en ROE på 10% ish, men så får du “boka” til halv pris.
Konkurrentene sliter, så det kan tenkes at budrundene på NPL (nonperforming loans) fremover blir noe slappere, og derav økt fremtidig avkasting. Det blir evt en bonus.

1 Like

Interest Adjustment

Axactor ASA: Invitation to presentation of Q2 2023 results

Axactor ASA: Second quarter and first half year financial results

Axactor ASA: Summons to Bondholders’ Meeting

Axactor ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insiders

Axactor ASA: Amendment to bondholders’ summons

Axactor ASA: Successful placement of new senior unsecured bond issue