Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Lol dette er vel det nærmeste man kommer å “vise fingern” til aksjonærene?

2 Likes

Kanskje heller reallokering av midler eller pengenød / ny investering hus o.l. Dog ikke om nedsalg fortsetter.

Han solgte alt

Hadde vært bedre om han kjøpte. Er noe med signalene du sender ut når man er såppas tett på selskapet.

Axactor ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

1 Like

Problemet er jo fortsatt det samme.

1 Like

Solgte grunnen oppussing av nytt hus,værre er det ikke

Skjer det noe i denne aksjen? Er det storeulv som styrer skuta?

Og Dere får forsette med male på med negativitet .lykke til jeg har stor tro og det samme har topp 20. Mitt
Absolutt siste,ord .

1 Like

Det er feil å tro at en aksje som Axactor skal kunne tjene penger på kriser. Se på corona, de klarte ikke å få noen ting ut av det. Se på makro framover med økte renter, det skaper mer inkasso. Men hva hjelper det? Vi snakker om et selskap som trenger finansiering i et marked med stadig økende renter. Axactor Klarer ikke å forsvare kjøpene med dagens renter på funding. Og her har vi grunnen til at de tar ned veksten og har satt kjøp på et minimum. Samtidig har de en gammel gjeld de skal dive inndrivelse på framover hvor de ligger under 100% på collection. Kjøpt alt for dyrt i tillegg.

I 2022 kom Axactor med nedskrivninger på nærmere en halv milliard. Det er naturlig at de har litt pluss i regnskapet nå som verdien på portoføljene er vesentlig redusert. Hvordan hadde bildet sett ut uten monsternedskrivninger? Å når kommer neste?

2 Likes

Interest Adjustment

Axactor ASA: Employee share option plan 2023

Javell ,dine råd er vært fem sure sild,du har tydelig ikke satt deg inn i selskapet .

Har du sjekket din egen historikk de siste årene?

Jeg mener det er grunn til bekymring når et selskap som Axactor melder at de tar ned investeringene. De sliter i motbakke som alle andre med mye lån!

2 Likes

Var det ikke sånn at de gikk med litt over 300 mill i overskudd Q1-23?? Pluss at de er tydelige på at dette også vanligvis er deres svakeste kvartal. Videre skal det investeres flere hundre millioner i nye porteføljer i år. Samt guider på utbytte i slutten av 2023, begynnelsen av 2024.
Ser ikke ut som et selskap som sliter for meg. Noe jeg har misforstått eller ikke fått med meg??

1 Like

De har mye gjeld og med stigende renter, vil også kostnadene øke. B2holding og Intrum har vel heller ikke sluppet unna, spesielt ikke Intrum…

Intrum lånte akkurat 1,5 milliarder, rente på 11,875%… sier litt det.

3 Likes

Jada, bare at Axactor er ifølge dem selv Europas mest kostnadseffektive inkasso selskap. Anbefaler å ta en tlf eller sende mail. Tror du blir positivt overasket over svaret​:blush::+1:.

Ser ikke at det skal forandre noe