Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor ASA: Approval of prospectus

Oslo Børs – Axactor ASA - Mottatt søknad om notering av obligasjonslån

Oslo Børs – Axactor ASA - Received application for listing of bonds

Axactor ASA: Notice of extraordinary general meeting

Hva skjer?

Axactor ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

Interest Adjustment

Axactor ASA: Extraordinary general meeting

Interest Adjustment

Axactor ASA: Investor presentation

Axactor ASA: Invitation to presentation of Q4 2023 results

Axactor ASA: Fourth quarter financial results and financial targets

Financial calendar

Hvem er du mener tjener 80mill i året?

Hva tenker dere om Axactor?

Market cap (intra-day) 1.43B
Enterprise value 11.96B
Trailing P/E 3.11
Forward P/E N/A
PEG ratio (5-yr expected) N/A
Price/sales (ttm) 0.49
Price/book (mrq) 0.29
Enterprise value/revenue 46.96
Enterprise value/EBITDA 221.39

Har begynt å grave i Axactor selv etter å ha vært ute av selskapet i en del år.

Går visstnok litt tregt om dagen i markedet for salg av NPL. Sannsynligvis vil dette løsne etterhvert. Det positive er at porteføljene som selges har høyere forventet avkastning enn tidligere.

Selskapet har mye gjeld, noe som ikke er uvanlig for et relativt ungt selskap i en kapitalintensiv bransje. Samtidig har skyldnere lavere disponibel inntekt som følger av rentenivå.

Jeg vil tro utviklingen fremover er sterkt avhengig av makro og rentebane. Hvis dette utvikler seg i selskapets favør så sliter jeg med å se at dette skal være en dårlig investering. Det jeg ikke liker er at dette er faktorer som er utenfor selskapets kontroll.

1 Like

Interest Adjustment

Interest Adjustment

Axactor ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

Jeg er meget usikker på Axactor. Om du ser på den største nordiske spilleren Intrum, så er kursen gruset! Noe som indikerer dårlige tider for inkasso. Det som er mitt spørsmål er om det vil bevege seg mot bedre tider med en fallende rentebane. Argumentene for at axactor har gjort det så dårlig er mildt sagt hårreisende. Når det var pandemi så fikk de ikke betalt fra bankene, når pandemien var over så prioriterte betalerne moro framfor regninger. Og nå er npl porteføljene for dyre, å inkassoselskapene har for mye dyr gjeld til å kunne kjøpe noe av betydning. Er det bare uflaks, eller stinker hele sektoren???

Spørsmålet mitt er: Hva er et godt marked for inkasso egentlig?

1 Like