Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor ASA: Annual report 2023

Axactor ASA: Notice to annual general meeting 2024

Axactor ASA: Invitation to presentation of Q1 2024 results

Axactor ASA: First quarter financial results

Veldig typisk Axactor, tror ikke det finnes et selskap på Oslo børs som presterer like dårlig i alle former for makro,.

De gjorde det elendig når renta var på null. De gjør det elendig nå som renta har steget. Porteføljene er for dyre, finansieringen er for dyr.
Han som skal svare på spørsmål rundt selskapet har solgt alle sine aksjer på vei ned,

Det er grunn til at selskapet er priset lavt! De bommet på kjøpene i de gode tidene, og har ikke råd til å vanne ut porteføljen med nye NPL.

Blir det nok et år med seigpining?

3 Likes

Ingen utbytte?

Inkassobransjen har vært elendig siden inflasjonspresset sneik seg på. Men Axactor virker å slite selskapsspesifikt med inndrivelse av porteføljene.

Nå er lånene under press, noe som kan resultere i brudd på betingelsene. Tanken som slår meg når jeg leser q1 rapporten, er ledelsen framoverlent nok? Eller er det bare å prøve å holde ut som gjelder? De skryter av sine ansatte som gjør en god jobb, noe jeg ikke tviler på. men jeg er skeptisk til ledelsen av selskapet. Det virker ikke som selskapet klarer å komme seg ut av uføret de selv har skapt når de hadde alt for god tilgang til kapital, noe som resulterte i at de handlet både Npl og Reos som fulle sjømenn under oppstart i 2015. Nå har vi snart 10 år i drift, og fortsatt samme fjaset i rapportene.

2 Likes

Axactor ASA: Annual general meeting 2024 held

Axactor ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

Axactor ASA: Moody’s changes Axactor’s credit rating

1 Like

Interest Adjustment

Interest Adjustment

Axactor ASA: Employee share option plan 2024

Axactor ASA: Invitation to presentation of Q2 2024 results

Axactor ASA: Second quarter financial results

Axactor ASA: Second quarter financial results

Kommer nok nedskrivninger iløpet av året på porteføljene. De presterer for dårlig.

1 Like