Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Tror alle blir trukket idag, føler 2017 blir et veldig kurrant axactor år.

1 Like

Trukket her også. Ja, tror og håper på at 2017 blir en fin reise! Ser ikke så mange andre grunner til at det faktisk ser ut til å være disse 50 millioner emi.aksjene som gjør at kursen stagnerer litt. Ser Tom også svarte på shareville:
“jeg også litt overrasket. virker som det vaskes en del emisojn aksjer fortsatt. jeg tror det løsner for axa snart igjen.”

Skal bli deilig å få aksjene på konto i løpet av romjula hvis jeg ikke husker feil, og følge reisen fra nyttår, tror ikke det tar så lang tid før vi er over 3 tallet igjen!

Er ikke sååå lenge siden det kom 150mill aksjer også. Personlig merker jeg at kursen nå ikke betyr så mye når man vet at det kommer til å bli bra på sikt.

Dog blir jeg skuffet om vi ikke ser 5kr i 2017

Er ikke 5 kroner fryktelig høyt i forhold til pengerstrøm om det ikke kommer meldinger om nye oppkjøp neste år?

Jeg har et håp om å bikke over 4 sånn etter sommeren en gang.

Skulle ønske de kjørte en spleis 5:1 eller noe sånt, latterlig å sitte med en så lav aksjekurs i et selskap med såpass høy verdi.

1 Like

Sant det. Vi hadde jo også en laaang periode hvor man ventet på godkjennelse av rep.emi osv. Støtter det, mine penger i AXA skal ligge i ro i 2017

Med mengden porteføljer de har kjøpt i høst bør det komme ganske god pengestrøm.

Ser ikke noe grunn til at ikke det skal komme noe nye oppkjøp neste år? I tillegg har AXA allerede sikret seg endel som vil gi fra seg i 2017. Den siste meldingen ang. den månedlige avtalen med en nordisk institusjon er jo spennende

Så du tror at de skal ligge på ca 3kr, etter at de har handlet gjeld for et par hundre millioner og kjøpt et selskap i Tyskland? :wink:

Den tyskland dealen virker mer og mer som en gullgruve spør du meg.

1 Like

Litt usikker på hva du hinter til her Evilfreud, mulig du misforstod meg, jeg er absolutt ikke negativ til AXA.
Men for å tenke litt på spørsmålet ditt så er jeg ikke veldig overrasket hvis vi bli liggende å vake litt rundt 3 tallet før AXA viser litt mer på inntjening. Forhandlingskraften deres og porteføljekjøp hittil har jo vært av ypperste klasse og ikke minst med tanke på hvor mye som har skjedd på kort tid, men ikke overraskende hvis endel sitter på gjerdet og ønsker å se litt mer ift. inntjening før de tar plass.

Man skal ikke undervurdere hvor krevende det er å slå sammen fullt av selskaper for å ta ut merverdi av det.

Jeg tror Endre og gjengen får det til, men at det kan ta litt tid.

Samme med at porteføljekjøp viser seg som positive tall på bunnlinjen, det krever visst en god del arbeid.

De har selv sagt at fra de kjøper en portis til cashflowen viser igjen i regnskapet tar det 2-3måneder. Så alle kjøpene de har gjort denne høsten vil sansynligvis begynne å vise igjen i Q4 tallene.

De to kjøpene som ble gjort denne uken viser nok ikke igjen i stor grad før Q2.

Tysklandkjøpet er jo en større affære siden de overtok et helt selskap. MYE tyder på at den dealen var meget god for AXA da målet til selger var å få en solid driver videre ikke hente mest mulig penger ut av salget. Hvor lang tid det tar før selskapet er integrert med AXA er ikke godt å si men dette er jo et selskap som allerede tjener gode penger.

Det blir spennende å se! For min egen del har jeg hele tiden ikke tenkt så mye på hvordan Q3 og Q4 skulle se ut, men satt sikte på en utviklingen vi vil kunne se i kvartalsrapportene utover 2017, det tror jeg vil bli meget lystig lesing :smiley:
Hvis man skriver ned alt AXA har fått til de siste månedene er det jo ikke annet enn fantastisk!

Synes det også er spennende med denne store nordiske finansinstitusjonen de har inngått avtale om porteføljekjøp på månedsbasis

Q4 rapporten blir jo viktig, men Q1 enda mye mer. Så litt tålmodig må man være. :slight_smile:

Er mest spent på Q4 2017 jeg … :stuck_out_tongue_winking_eye:http://e24.no/boers-og-finans/laan/tvangsinnkreving-av-gjeld-har-eksplodert/23874768

Haha ja. Dette caset virker knallsterkt på litt sikt.

Innsiderene var tungt med på 2.6 i emisjonen. De har ikke til hensikt å ha dårligere avkastning på disse enn andre plasseringer de kunne gjort.

Axa har tidligere blitt liggende ved forrige emisjonsnivå lenge. Hvis det skjer igjen nå, så tror jeg at jeg øker i axa når jeg selger noe annet i porteføljen. Lite risiko igjen her

1 Like

Vi får ta det som et positivt tegn for vår privatøkonomi at vi er i posisjon til å kjøpe aksjer i Axactor fremfor å kjøpe juleribba med kredittkort.

1 Like

Handler mye på kredittkort jeg, men så betaler jeg også alt tilbake innen forfall.
Må benytte oss av bonuspoengene som man får via kredittkjøp så lenge de er tillatt. :wink:

3 Likes

Bruker 365 Direkte til drivstoff, og mye annet. Coop kredittkort blir veldig flittig brukt, samt skbn kredittkort på alt av netthandel.
Joda, kredittkort brukes flittig.
Og alt betales på forfall.

1 Like