Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Er du helt sikker på det? :wink:

ja det er jeg

Ingen store shortposisjoner iallfall :

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/SE0005569100

forstå at det bare de som har disposisjoner mer en 0.5 % som er synlig, er det så vansklig å forstå at de har milioner igjen , de som f.eks ha r 0.45 vises ikke

Du heter vel ikke Jon ?

nei det heter jeg ikke

Nei vel :slight_smile: men slik du “snakker” så minner du veldig om Jon S på XI :wink:

Tror nok shorten er langt mindre enn det mange tror

1 Like

Den var på 3-4 mill for 8 dager siden… Har blitt kjøpt mye siden den tid.

Axactor wins 3 new annual contracts from large financial institutions in Spain
Oslo, 31 July 2017 - Axactor has signed 3 new contracts providing outsourcing services for 3 large Financial Institutions. The combined annual contract value is EUR 4.5m and all 3 contracts are signed on the basis of 12 months, renewable each year. “These transactions demonstrate the Spanish teams dedication to developing both Legal and Amicable outsourcing as well as the more prominent Debt Purchase business. In addition, the timing of these contracts before the summer break, puts the business in great shape for the second half of 2017 and into 2018.”, says Endre Rangnes, CEO Axactor “The Axactor team in Spain is delighted to close 3 separate contracts with significant FI players in the Spanish market. We have invested significant time and resources into building new relationships to complement the existing business, with special thanks to the new Axactor Spain Sales team demonstrating their value so quickly after joining the business.”, says Andrés López and David Martín, General Managers of Axactor Spain. For additional information, please contact: Endre Rangnes, CEO Axactor Mobile phone: +47 4822 1111 Email: [email protected] or Geir Johansen, CFO & Investor Relations, Axactor Mobile phone: +47 4771 0451 Email: [email protected] www.axactor.com About Axactor Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across several countries, with operations in Italy, Germany, Norway, Sweden and Spain. The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy, which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant opportunities for Axactor’s future expansion. Axactor has approximately 875 employees.

6 Likes

Mohn har fått tilbake levert vell 7.5 mill aksjer siste uke, gjenstår litt over 7 mill . han hadde rundt 62.5 mill aksjer på det meste.

1 Like

Da kjøpte jeg Axa igjen, 25k til 2,48 , legger de i skuffen.
Vil øke til 100-200k etterhvert.
Spørs om det ikke blir flyttet litt fra Fun og over til Axa.

5 Likes

Godt valg :slight_smile: Sitter long selv, gleder meg til Q2 rapport 14.08!

4 Likes

virker som om vi har en del av de samme aksjene @kanon - sitter long i AXA selv. liker teamet og strategien, og tenker folk har lessa opp altfor mye drittgjeld rentene vil ikke være superlave i det evige heller; dvs mer råtten gjeld som axa kan spise

men de må vise frem profitabilitet på en del av de mer modne porteføljene de har kjøpt snart!

1 Like

Heldigvis litt bedre snitt her, 2,2 :wink:

Kjenner litt til inkasso og teamet som har blitt med over fra Lindorff, derfor har jeg trua.

Sorte tall og en rapport som er tydelig på engangskostnader ønsker jeg meg.

Tryna litt kursen etter forrige Q1, som forsåvidt ikke var å hoppe i taket for. Burde vel se inntjening snart i Q2 nå, men hva anser du som sannsynlig for at de leverer gode tall?

Hmm, har Spetalen solgt seg ut idag??

Ting som peker mot bedre tall er Bank norwegian protefølje er onboardet, profact portefølje var bare med 1 mnd sist ++ andre porteføljer som bør gjøre seg gjeldende.

Ellers så er det mange forbedrings initiativer som kommer ila q3 og q4, så om de tjener penger nå så vil det bare bli bedre :slight_smile:

1 Like

Hvor tar du det fra?

Så det på et annet forum… At hverken han eller noen av selskapene hans ligger på aksjonærlisten lenger…