Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Det betyr vel sterkt kjøpssignal.
Investtech kom vel med kjøpssignal for Funcom dagen før Black Thursday om jeg ikke husker feil😊

1 Like

DISCLOSURE OF TRADE

1 Like

DISCLOSURE OF TRADE

Det er ikke mye motstand han får om aksjene :smile:

DISCLOSURE OF TRADE

Prøvde denne uken å finne ut omtrentlig hvilken kostpris John Fredriksen har på sine aksjer kjøpt i Axactor, etter at en skribent på Shareville stilte spørsmål om dette. Gikk derfor gjennom det jeg klarte å finne av tidligere børsmeldinger (ble vanskelig å finne de fra før august 2018 grunnet endret ISIN) og begynte å beregne. Har totalt klart å redegjøre for 40 629 237 av Fredriksens totalt 42 985 233 aksjer per 15.08.2019. Dvs. at i mine beregninger mangler jeg kjøpsprisen for 2 355 996 aksjer, men dette vil neppe endre gjennomsnittsprisen per aksje med mer enn noen få øre opp eller ned.

Etter mine beregninger skal Fredriksen ha en kostpris på om lag 22,57 kr/aksje (sett bort fra ev. transaksjonskostnader o.l.). Dette er ca. 31 % over sluttkurs 17,20 på fredag 16.08, så Fredriksen sitter per nå med et relativt solid urealisert papirtap.

Dersom noen ser hvilke kjøp jeg mangler i min oversikt, så er det bare å si fra så skal jeg oppdatere :slight_smile:

8 Likes

Fredriksen sluttet å kjøpe nå? Noen fikk iallefall kjøpt på 14.5kr /15kr idag.

15.30…
Nesten så man ikke tror det er virkelighet

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Investorene-vaakner-naar-John-Fredriksen-aapner-lommeboken

Jasså? :smile: Finn feilen i overskriften.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @aksjefokus (8 likes)

[quote=“aksjefokus, post:1834, topic:424”]

1. @MOluf (6 likes)
  1. @NoBrain (5 likes)

Resten av topp 10:

1. @Duogdu (1 likes)

2. @Tdog (1 likes)

3. @Buffet (1 likes)

Gratulerer!

Axactor acquires a large unsecured NPL Portfolio in Germany

Axactor enters new forward flow agreement with an existing client in the Nordics

Kan noen forklare når dette selskapet vil tjene penger? Må de bare kjøpe nok porteføljer?

Teorien er at de har bygget en maskin som har samme kost om du har 1krav eller 500000 krav.

Så nok porteføljer så vil de tjene penger… :smiley:
kanskje.

De har faktisk tjent penger en stund.

Problemet er først og fremst at inkasso er omtrent like populært som influensa på OSE for tiden.

Axactor SE - Mandatory Notification of Trade

Axactor Italy acquires paying portfolio from large Italian financial institution

Nyhetsartikler oktober 2019

Axactor SE - Invitation to presentation of Q3 2019 results

Axactor doubles EBITDA to EUR 20 million in Q3

1 Like