Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Hva tenker dere ?

Fra E24

Axactor doblet driftsresultatet i tredje kvartal

13 minutter siden · Ine Brunborg

Inkassoselskapet Axactor viser til en omsetning på 87,3 millioner euro i årets tredje kvartal, opp fra 56,5 millioner euro året før.

Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (ebitda) var på 20 millioner euro, opp fra 10 millioner euro i samme kvartal året før.

Etter skatt sitter selskapet igjen med et resultat på 3,7 millioner euro, opp fra 400.000 euro året før.

– Økte volumer gir fortsatt skalafordeler og driver driftsmarginene i riktig retning. Ebitda-marginen på 31 prosent i tredje kvartal sammenlignet med 21 prosent i samme kvartal i fjor, viser den høye driftsmessige kraften til vår forretningsmodell, uttaler Axactor-sjef Endre Ragnes i en børsmelding.

Axactor investerte 85,1 millioner euro i misligholdsporteføljer (NPL) i løpet av tredje kvartal, sammenlignet med 68,7 millioner året før. Selskapet venter nå at disse investeringene totalt blir 400 millioner euro i 2019 sett under ett.

1 Like
1 Like

DISCLOSURE OF TRADE

Utrolig hvor lekende lett markedet lar Fredriksen sluke selskapet bit for bit til en stadig billigere penge, selv om de rapporterer bedre for hvert kvartal. Plutselig en dag er det snipp snapp snute.

Jeg kommer ikke over hvor genialt grepet til Fredriksen her er.
Låner ut aksjer, som han får betalt for. Må dermed betale mindre for de neste aksjene han kjøper.

Låner ut penger til selskapet, til heftige renter, og melker således selskapet både fra finansieringssiden og eiersiden.

Blir fort milliarder av dette for Fredriksenfamilien, selv uten videresalg.

DISCLOSURE OF TRADE

Anser du det som fornuftig å eie aksjer i Axa nå med Fredriksen inne på den måten du beskriver ?

Aner ikke… Solgte mine aksjer her rundt 20 tidligere i år, etter å ha vært med ned fra 24-25 ca.

Kursmålene ligger i det minste langt over dagens kurs, men det har de gjort lenge :sweat_smile::sweat_smile:

Fredriksen nærmer seg tilbudsplikt med stormskritt nå. Planen er vel å ta det av børs :slight_smile:

1 Like

Kommer vi små aksjonærer til å bli tvunget ut da tro? Må si jeg har lite kjennskap til Fredriksen og hvordan han behandler småsparerne, men måsi jeg er noe skeptisk:thinking:

Han får ikke så mye motstand av markedet at det gjør noe akkurat.

Det er som med historien om frosken som ble kokt. Vannet ble varmet opp så sakte at frosken (småsparerne) ikke merket at de ble kokt :sweat_smile:

God hjelp av shorterne også da. Han vil nok ha så lav kurs som mulig før han må by på det. Han tok vel Aktiv kapital av børs for 745 mill og solgte det for 5,5 milliarder to år senere.

Storeulv vil vel aldri få kjøpt Axa for en pris lavere enn inngangen til aksjonærer som Tvenge, Ferd osv?

Skal Fredriksen ta AXA av børs, noe jeg tror han planlegger, vil dagens aksjonærer måtte ta til takke med et bud mellom 2 8-3,2. Noe jeg vurderer som et ran, men helt i tråd med hva man kan forvente fra Fredriksen.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @MOluf (7 likes)
  1. @Duogdu (2 likes)
  1. @Buffet (1 likes)

Resten av topp 10:

1. @Bingo123 (1 likes)

Gratulerer!

DISCLOSURE OF TRADE

Fredriksen og Geveran gjør et ganske betydelig kjøp i dag. Strax passerer han 30% eierandel.

Han sitter også på en opsjon til å hente hjem en solid andel aksjer til en på forhånd bestemt kurs.

Jeg tenker StoreUlv forbereder en rask tvangsutløsning av øvrige aksjonærer og tar selskapet av børs. Jeg kjøper meg inn på dagens nivå.

Er ikke opsjonene løpt ut? Har han fått fornyet avtalen?

Warrantsene til Fredriksen er utløpt, det gjorde de i slutten av oktober om jeg ikke husker helt feil.

Uansett var de fullstendig verdiløse. Hvorfor kjøpe nye Axactor-aksjer til 32,50 kr når du lett kan kjøpe masse aksjer over børs til omtrent halve prisen?