Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

For min del så tviler jeg på om noen godtar høyeste kjøpe kurs siste 6 mnd fra budgiver. Mener noen pekte på at den var 17,85 ish. Spesielt når 22 ble takket nei til.

Samme gamle oppskrift?

1 Like

Det er det selvfølgelig noen som vet:) Slik jeg har forstått ble budet gitt med flere forbehold, der i blant hvem som la inn budet. Hvis ikke dette er Geveran, så kan jo det bli spennende hvis de skulle prøve seg igjen med høyere bud (kun spekulasjoner og litt ønsketenkning fra meg:)

1 Like

Det bar vell er PE fond.

https://www.axactor.com/investors/share-information/main-shareholders

DISCLOSURE OF TRADE

Ikke lett å bli klok på denne aksjen. Avslag på bud på 22 kroner? Fredriksen kjøper og kjøper dag etter dag. Aksjen rikker seg ikke oppover. :thinking:

3 Likes

Selskapet sier de hentet penger for kraftig vekst. Oppga at de skulle være raske med investeringer, da spesielt oppkjøp av porteføljer. Burde i så fall være melding ang dette om ikke lenge. Noen her som vet h or lang tid slike prosesser tar??

Ja, helt enig. Her har vi hyppige indidekjøp og snart budplikt. Selskapet tjener penger og snart ser vi oppkjøp av porteføljer også. :eyes::eyes::eyes:

Budplikt på 17kr, alle takker nei, og så skjer hva?

Kan han fortsette å sope opp aksjer med ene hånden, og låne aksjer til short med den andre?

Oppdaterte mitt Excel-ark med siste halvårs innsidehandler fra JF. Han er nå i underkant av 4 millioner aksjer unna budplikt, og han har en gjennomsnittlig kostpris i området rett nordom 21 kr per aksje (eks. eventuelle transaksjonskostnader). I så måte skjønner man godt at budet på 22 kr/aksje ikke gikk gjennom, da JF på dette tidspunkt hadde en gjennomsnittlig kostpris høyere enn dette (pre-emisjon nå i februar hadde han en snittkost rundt 22,4 kr). Blir spennende å se fremover, men at JF passerer grensen for budplikt i løpet av 2020 er nok relativt sannsynlig gitt siste par års hyppighet og størrelse på innsidehandler :slight_smile:

7 Likes

Axactor expands existing relationship with Komplett Bank in Norway

DISCLOSURE OF TRADE

Axactor SE – Registration of share capital increase following the private placement

Axactor enters new agreement with Resurs Bank in Norway

Flaggemelding Axactor SE

DISCOSURE OF TRADE

1 Like

Oppdatert versjon med siste dagers innsidekjøp, samt klarte å finne de tidligere innsidekjøpene jeg manglet etter mye om og men. JF har per 26.02. en snittkost på 21,2155 NOK per aksje og et papirtap i overkant av 430 MNOK.

Dagens innsidekjøp på 200 000 aksjer er litt stusselig. Jeg hadde forventet et betraktelig større kjøp da aksjekursen er omlag 3,5 NOK under det han betalte for 12 mill emi-aksjer for snaut 3 uker siden.

2 Likes

Virker som han prøve å unngå budplikt av en eller annen grunn.

1 Like

Han må jo ha likvide midler om han kommer med bud. Nå er ikke de andre investeringene gått veldig bra i den siste tiden.