Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

ja, eneste grunnen til eg ennå ikke har lastet helt til ripa er om vi skal en tur ned på 4.

forløpig har eg ikke mer enn eg har å trade med også.

5.05, tro om vi stenger sub 5 :thinking:

Når kommer rekylen? Vurderer å laste opp her nede på 5 blank.

ja, vurderer eg å, men stusser på hvorfor de ikke dekker shorten.

Forøvrig, med inngang på 5,5 så tar eg glatt et nytt bud på 22 :wink: Så kommer til og holde beholdning ut hele året.

2 Likes

Tok litt på 5kr. Så får vi se!

1 Like

Mandatory Notification of Trade

4 Likes

Kan være et positivt signal :slight_smile:

2 Likes

Men selv innsidekjøp ser ikke ut til å hjelpe her. Kanskje litt opp fra start i morgen

Nå kom jo meldingen om innsidekjøp etter at børsen var stengt. Så effekten så vi ikke idag. Men jeg tenker nok uansett lengre en bare morgendagen med mine investeringer. Legger til at jeg fulgte Aktiv Kapital som selskap igjennom finanskrisen 2008. Langsiktige kan se på selskapenes likhet når det gjelder både hovedeier og lønnsomhet over tid.

Jeg vet, men det har vært flere innsidekjøp i det siste uten at det har hjulpet. På meg virker det som om markedet ikke har tiltro til modellen. Bla har de kjøpt mye gjeld i Italia.

Innsidekjøp har ingen effekt når alle børsene raser ned, slik vi har hatt det de siste ukene. Rangnes sitt innside kjøp i dag har nok mer å si, da axa har falt mye fra toppen før emisjonen.

1 Like

Regner med at vi ser 10-15% opp i morgen, men skeptisk til om den holder seg utover dagen.

Den italienske operasjonen, som er mest utfordrende for Axactor utgjør omtrent 5% av omsetningen (ifølge siste børsmelding)

Kontantbalansen var EUR 72 millioner.

I februar 2020 STYRKET de egenkapitalen ytterligere for flere kjøp på om lag 51 millioner euro. Så selskapet sitter med mer cash en hva hele Axactor er priset til på børs? Arester meg om jeg tar feil her. Leser rett fra meldingen som er vist ovenfor på denne tråden

Selv om omsetningen og EBITDA-nivåene i første kvartal i 2020 vil falle
betydelig under prognosene, så vil den operasjonelle kontantstrømmen fra virksomheten
bidra til positivt LIKVIDITET
for Axactor. Også skrevet i rapporten som Endre ga ut. Dagen etter kjøper han seg godt opp i selskapet

Det er ikke noe tvil at AXA er rimelig priset i dag hvis man tar på seg de lange brillene. Samfunnet blir normalt igjen. Med de korte brillene oppsummerer den siste børsmeldingen det veldig godt.
Min tanke er at mange er permittert og uten jobb etter krisen. Mange får nok betalingsproblemer som da går til inkasso før eller siden. Etterhvert kommer flere og flere seg i jobb igjen, de får da en mulighet til å gjøre opp gjelden. Ser for meg at det blir en boom i innkreving av inkasso i 2021.

Bra volum og fart i dag :+1:

Er dette dagen JF tar resten?
Nå har hans lojale soldat fått tid til å laste seg opp.

Tipper Fredriksen kjøper seg opp til nær budplikt på 5-tallet, for så å vente 6 måneder før siste kjøpet gjøres.

Da blir minumums budplikt lavere, om jeg har forstått det riktig.

3 Likes

Flagging Axactor

Nei, kaster meg på det, men følger med å ser om eg kan plukke den senere.

(Beholder 60.000 aksjer på privat kontoen)

3 Likes