Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Endre ned i dag :face_vomiting:

Men er nok flere som tar større posisjoner nå, for du får mye aksjer for samme beløpet, så håper det snører seg til litt for flere.

Holder seg fint i dag, fikk en del på morgen som er ute igjen , ble 30øre.

1 Like

Axactor SE – Operational and financial update

3 Likes

Eg likte denne oppdateringen, kommer det flere kjøpere på 5kr om vi åpner der, mest sansynlig åpner vi høyere.

Ved utgangen av 2019 hadde inkassoselskapet en egenkapital på 378 millioner euro og en egenkapitalandel på 30 prosent. Kontantbeholdningen var på 72 millioner euro. I februar gjennomførte Axactor en emisjon som tilførte et bruttoproveny på cirka 51 millioner euro.

«Selv om omsetningen og EBITDA vil falle under prognosene i første kvartal, vil den operasjonelle kontantstrømmen likevel bidra positivt til likviditeten», heter det i børsmeldingen.

Vil holde igjen
Axactor tror at utfordrende økonomiske utsikter og ustabile finansmarkeder vil føre til at en rekke misligholdte gjeldsporteføljer vil komme til markedet til lave priser.
På grunn av den høye usikkerheten vil Axactor imidlertid holde igjen nye porteføljekjøp.

Ved utgangen av 2019 hadde selskapet forpliktet seg til forward flow-avtaler med et kapitalbehov på 178 millioner euro for 2020.

1 Like

Ja, vurderer å senke gjennomsnittet. Er dog ikke sikker, Spania blir hardt rammet og de har stor eksponering der.

nei, er såklart ikke sikker.

eg har tatt en grunn beholdning, også prøver eg å kjøpe på svake åpninger og selge på ettermiddag slik en drar inn litt. Så synker snittet sakte men sikkert.

Men selvsagt surt om en bare kunne gå ut og så kjøpe inn alt igjen om den faller langt, men den burde være nær en bunn.

Skuffende rekyl, men volumet er lavt så mulig vi ikke er langt unna bunn likevel.

Umulig å vite om børsuroen er over, og jeg er spent om vi ser 4-tallet hvis børsen snur igjen mot slutten av uka.

ja, eneste grunnen til eg ennå ikke har lastet helt til ripa er om vi skal en tur ned på 4.

forløpig har eg ikke mer enn eg har å trade med også.

5.05, tro om vi stenger sub 5 :thinking:

Når kommer rekylen? Vurderer å laste opp her nede på 5 blank.

ja, vurderer eg å, men stusser på hvorfor de ikke dekker shorten.

Forøvrig, med inngang på 5,5 så tar eg glatt et nytt bud på 22 :wink: Så kommer til og holde beholdning ut hele året.

2 Likes

Tok litt på 5kr. Så får vi se!

1 Like

Mandatory Notification of Trade

4 Likes

Kan være et positivt signal :slight_smile:

2 Likes

Men selv innsidekjøp ser ikke ut til å hjelpe her. Kanskje litt opp fra start i morgen

Nå kom jo meldingen om innsidekjøp etter at børsen var stengt. Så effekten så vi ikke idag. Men jeg tenker nok uansett lengre en bare morgendagen med mine investeringer. Legger til at jeg fulgte Aktiv Kapital som selskap igjennom finanskrisen 2008. Langsiktige kan se på selskapenes likhet når det gjelder både hovedeier og lønnsomhet over tid.

Jeg vet, men det har vært flere innsidekjøp i det siste uten at det har hjulpet. På meg virker det som om markedet ikke har tiltro til modellen. Bla har de kjøpt mye gjeld i Italia.

Innsidekjøp har ingen effekt når alle børsene raser ned, slik vi har hatt det de siste ukene. Rangnes sitt innside kjøp i dag har nok mer å si, da axa har falt mye fra toppen før emisjonen.

1 Like