Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Regner med at vi ser 10-15% opp i morgen, men skeptisk til om den holder seg utover dagen.

Den italienske operasjonen, som er mest utfordrende for Axactor utgjør omtrent 5% av omsetningen (ifølge siste børsmelding)

Kontantbalansen var EUR 72 millioner.

I februar 2020 STYRKET de egenkapitalen ytterligere for flere kjøp på om lag 51 millioner euro. Så selskapet sitter med mer cash en hva hele Axactor er priset til på børs? Arester meg om jeg tar feil her. Leser rett fra meldingen som er vist ovenfor på denne tråden

Selv om omsetningen og EBITDA-nivåene i første kvartal i 2020 vil falle
betydelig under prognosene, så vil den operasjonelle kontantstrømmen fra virksomheten
bidra til positivt LIKVIDITET
for Axactor. Også skrevet i rapporten som Endre ga ut. Dagen etter kjøper han seg godt opp i selskapet

Det er ikke noe tvil at AXA er rimelig priset i dag hvis man tar på seg de lange brillene. Samfunnet blir normalt igjen. Med de korte brillene oppsummerer den siste børsmeldingen det veldig godt.
Min tanke er at mange er permittert og uten jobb etter krisen. Mange får nok betalingsproblemer som da går til inkasso før eller siden. Etterhvert kommer flere og flere seg i jobb igjen, de får da en mulighet til å gjøre opp gjelden. Ser for meg at det blir en boom i innkreving av inkasso i 2021.

Bra volum og fart i dag :+1:

Er dette dagen JF tar resten?
Nå har hans lojale soldat fått tid til å laste seg opp.

Tipper Fredriksen kjøper seg opp til nær budplikt på 5-tallet, for så å vente 6 måneder før siste kjøpet gjøres.

Da blir minumums budplikt lavere, om jeg har forstått det riktig.

3 Likes

Flagging Axactor

Nei, kaster meg på det, men følger med å ser om eg kan plukke den senere.

(Beholder 60.000 aksjer på privat kontoen)

3 Likes

Annual general meeting Axactor SE

Alfred Bergfondene gjorde samme manøver i B2holding på slutten av uka (kom seg rett under 5 prosentgrensa også der).

Hvis tanken er å komme seg helt ut, virker det underlig at de har ventet helt til kursen i de to selskapene var totalt gruset.

Må de så må de. Det er ofte slik med fond. Grunnene kan være mange og prisen trenger ikke å være et hinder.
Jeg har smått begynt å posisjonere meg i Axa og B2H da jeg anser inkasso som et bra bet for framtida i disse tidene.

Ikke nødvendigvis at de skal selge seg ut. Er nok ganske mange som har solgt seg ut av fond de siste ukene. Fondene må da redusere sine posisjoner…

Ser også at innsideporteføljen i Finansavisen tok inn Axactor i helgen

Det gir meg gode signaler når konsernsjef Endre Rangnes og Susanne Schneiders kjøper aksjer i Axactor for 4 millioner kroner i uken som var. Kjøpene utgjør nær en fjerdedel av hva de til sammen eier i selskapet.

Jeg mener at dette sender ut signaler om hvordan ledelsen selv ser på fremtiden og viser at de har tro til selskapet

general meeting Axactor SE
Axactor SE informed 11 March 2020 that the annual general meeting will be held at Hotel Continental in Oslo 1 April 2020 at 10.00 CET. Due to the unfortunate situation with the Coronavirus disease (“COVID- 19”) and the government’s recommendation to limit physical meetings it is necessary to change the location for the annual general meeting. Axactor SE will consequently run the annual general meeting digital from the Axactor SE headquarters.
Axactor SE gives you the opportunity to participate online by using your smartphone, tablet or computer. By attending the online annual general meeting, you will be able to listen to a live audiocast of the meeting, see the presentation, submit questions relating to the items on the agenda and cast your votes in the real time poll of the annual general meeting. We secure identification of the shareholders. Information on how to attend electronically is available at www.axactor.com.
You have as shareholder also the possibility to vote prior to the annual general meeting or use the proxy form. The forms were attached to the notice of the annual general meeting and are available at our website www.axactor.com.
The Board of Axactor SE welcomes you to the annual general meeting of Axactor SE 1 April 2020.
Best regards
Bjørn Erik Næss Chairman

Skulle nok ha beholdt alt, men jaja - vi får se om den tester 5 en gang til, så får vi en test til og se om det er bunnen, Evt så stiger den opp igjen og da får vi være fornøyd :slight_smile:

1 Like

Er en gap 5,75-5,95 i dagschartet, håper den skal lukkes iallefall før videre opp

Som vi ser av åpningen i dag så er vi nok ikke ferdig med 5-tallet.

09:04:48 5,89 4 228 - -
09:04:48 5,90 5 725 - -
09:04:48 5,90 5 000 - -
09:04:29 5,89 5 533 - -
09:02:44 5,80 35 -

Har vi endre fra 10 til 1 intervall? :thinking:

Oslo Børs har endret ‘‘Tick size’’ i flere selskaper på Oslo Børs.