Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

MARSHALL WACE LLP 6 404 724 0,50% 06.06.2017
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 8 550 331 0,66% 02.06.2017

GSA CAPITAL PARTNERS LLP 8 610 278 0,70% 06.04.2017
MARSHALL WACE LLP 6 137 770 0,50% 20.03.2017
MARSHALL WACE LLP - < 0,5% 30.03.2017

Marshall øker short noe, GSA minker

-/ ET SELSKAP som har fått mye oppmerksomhet de siste dagene er Axactor. Pengeinnkrevingselskapet til Endre Rangnes har ekspandert kraftig og hevder at det tar 3-6 måneder for trærne å bære frukter. Grunnen til at jeg trekker frem selskapet i dag, er fordi de bygger en modell for at tredjeparter skal kunne investere i gjeldsporteføljer på en effektiv måte. Det betyr at andre bærer risiko for lånene, men det er Axactor som driver inn pengene og tar betalt. Det er slike «markedsplass» løsninger som har vært populære på konsumentnivå, men klarer de å bygge dette ut for B2B, kan de plutselig bli en teknologileverandør i stedet for en eier av masse dårlig gjeld.

Hentet fra nordnett.

3 Likes

Her bygges det for solide gevister i fremtiden,de som ikke har evner til å forstå dette får skylde på seg selv

Axactor opplyser i en melding mandag at selskapet har kjøpt en låneportefølje i Spania fra Santander, ifølge TDN Finans.

Låneporteføljen skal ha en utestående balanse på i overkant av 300 millioner euro.

Videre opplyses det om at porteføljen inneholder over 60.000 saker og representerer en ERC-vekst (estimated remaining collection-vekst) i Spania på nesten 40 prosent og 16 prosent for Axactor Group.

I løpet av de siste seks månedene har portefølje-virksomheten investert over 110 millioner euro utenfor Italia, som er nær det som er ventet for hele 2017.

2 Likes

GSA CAPITAL PARTNERS LLP - 6 404 724 < 0,5% 13.06.2017

Shorten har gått under 0.5% har tatt en kort og en lang post i AXA

Inn på 2,02. Teknisk er den på bunn nå.

3 Likes

Trodde teknisk bunn var 1.9? Spent å se om 2kr holder idag :slight_smile:

Så for meg 1.98 selv. Ser den har vært såvidt nedenom der i dag. Mens jeg skriver dette ser jeg at close ble 1.98

Hadde en kjøpsordre inne til 2.0 idag, sletta den da kursen var i 2.01… Så da får vi se.

Kasta korta her i går på 2,08. Nok tap. Skal definitivt inn igjen. Venter muligens til over sommeren.

1 Like

Axactor acquires unsecured Non Performing Loan (NPL) portfolio in Germany.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=430020

Solgte på fredag på 2,01.
Siden @Bullishproof mente den var bunnet tok jeg nytt lodd på 1,99 :+1:

Er selv inne på 2.05

Ser fin ut nå, avsluttet nesten på HOD

Var en bra dag i dag. Kanskje det løsner etter nedgangen siste 1/2 året.

Ser bra ut, 2,30 fra start ser det ut til. Sletta salgsordre på 2,30, og vurderer å sette den på 2,40 i stedet.

Ute igjen på 2.28 :smiley:

4 Likes

Fin trade!

1 Like

Har sittet lenge, og har forholdsvis mye av porteføljen min i Axactor med snitt på 2,23. Glad den har fått litt luft under vingene igjen, måtte det fortsette mot DNBs kursmål ila høsten.

Noen som vet hvem som selger CAR aksjer den siste tiden? snart 17mill solgte aksjer på en mnd. Kan ikke skjønne annet enn at når det stopper så blir det interessant å se hva som skjer.