Tenkte å opprette denne gruppa, men der var den vist alt
DISCLAIMER: Teknologien er absolutt interessant, og de har fått inn større kunder som er fornøyd med tjenesten de leverer.
Jeg har aksjer i selskapet.
Her har jeg vært siden oppstart med Virtual Works i snart 10 år… for et mareritt.
Teknologien er i utgangspunktet sterkt og interessant, men driften av selskapet er dessverre Dårlig. Særs unødvendig dyre reiser på messer, solide lønninger til hvermannsen, og nok ansatte til starte 4 fotballlag, med innbyttere.
Ayfie Group som de nå heter, har tømt aksjonærene sine over mange år, for så deretter å nærmest tilintetgjøre med en ytterligere brutal utvanning for noen måneder siden.
Greit nok.
Det jeg har erfart, er at selskapet drives av eldre gubber fra dotcom tiden, som holder på i «old fashion style». Dette selskapet burde vært drevet av de nye generasjonene, som forstår at man ikke trenger en stilling for vært eneste gjøremål i selskapet. Eller kontorer i de dyreste gatene rundt i verden, fordi: «thats how its done boy ».
Spetalen er jo dyktig på slike selskaper, hvor han ser rask profitt tidlig etter han «kjøper opp» for slikk og ingenting. Selger han nå tjener han noen kroner ja, og det basert på en typisk hype i et ny-notert software selskap. (MERK: Ayfie Group var på unotert i 2018… og alt man hørte var Sirissene. HELT dødt, to salg som bare halverte og halverte aksjens verdi. Like etter tok de selskapet av, da de heller ville lete etter andre muligheter for investorer… og det skal sies at software’en de hadde da… er det de har nå. Bare to år senere og på Merkur)
Jeg har sett meg trøtt på Ayfie. Men stiller absolutt tilgjengelig her for å svare på hva enn dere på TekInv lurer på!
Og fra nå… Mer Objektivt.
Til info har jeg aksjer der, men er vel rundt -97% med dagens kurs