Har noe høyere snitt enn deg, men fikk handlet en liten slant i dag også Har egentlig ikke håp om noe fusjon. Ser på dette som en W. Buffet-aksje hvor man bare kan sitte stille og samtidig få utbytte årlig. (Sitte stille fra nå og fremover forhåpentligvis
)
48k med snitt 7,94 her. Teknisk ser det veldig spennende ut nå, så om vi får et videre løft for å bekrefte reversal av trend de neste to handelsdagene går jeg opp til 60-70k tenker jeg. og da håper jeg også å sitte rolig og nyte utbytter fremover slik som deg Buffet
ha en fin kveld, og bruk helgen til å spre ordet så vi får fyrt opp bålet for alvor til uka!
Du har rett i at selskapet har veldig mye gjeld. Var dårligere på bunnlinja sist kvartal, men revenue var på all time high. Så det er lønnsomheten de må jobbe med (og som de selv signaliserer at de skal prioritere fremover).
Vanskelig å regne på slike selskaper. Vet aldri hvor mye de klarer å kreve inn. Men insiderne burde vite noe om det. Ikke mange aksjer på oslo børs som slår B2H når det gjelder insidekjøp. Og de fleste er vel gjort på nesten dobbelt så høy kurs som nå.
Blir som å regne på forsikringsselskaper. Bare der har man ikke kontroll på fremtidige utgifter.
Vet du hvordan forsikringsselskapers “float” er investert?
Med minusrenter i Europa så skal flere kunne gjøre opp for seg, B2H trenger ikke kreve inn så veldig mange prosent av porteføljenes totale verdi før resten blir overskudd. Men alt vil jo selvsagt ikke bli krevd inn, det er helt sikkert.
Lav inflasjon/dårlig økonomisk vekst. Men tror du ikke noen har større sjanse til å betale sine forpliktelser når man nærmest for betalt for å ta opp lån/ kontra en styringsrente på 6%?
Ja, økonomoien blir stimulert ved å sette ned rentene. Hvorfor er dette dårlig får inkasso?
Har man flere lån så er det lettere å betale når alle lånene man har blir billigere. Går rentene opp så konsentrerer man seg om de lånene man trenger får å overleve og gir faen i de dyre lånene.
Jeg har selv tatt pant i en annen mans eiendom gjennom et inkassoselskap da en skyldte meg penger, så jeg kjenner prosessen. Den er veldig effektiv, men tar veldig lang tid. Tok vel 2 år å kreve inn et beløp på kr. 11 000,-
omtrenlige tall: de har 12mrd utestående, mcap på 3mrd. 5mrd egenkapital. gjeld 8 (+?)mrd (husker ikke eksakt og orker ikke sjekke Q1 - fint om noen kan korrigere).
enig at de er noe giret, men synes ikke det er avskrekkende - er vel heller noe shortere har spilt på som fare og skremsel fremfor en reell stor trussel. Noe dyr gjeld dog, så om denne kan refinansierers til fks negative renter i DK (lol) hadde det jo vært en fin oppside å hente.
Uansett - det skal en totalkollaps til i innkrevingen i Europa for at dette ikke er råbillig. Jeg har et mer posisivt makrosyn enn snittet og tror europa er ved bunn. de baltiske landene og polen går kjempebra - les fks D&B sine makrorapporter.
Eneste jeg bekymrer meg litt for er italia, men de er jo ikke så eksponert der?
forøvrig kjenner jeg mange som jobber i inkasso og “alle” har bare bra ting å si om B2H - de vinner gode porteføljer og er kjent for å være best in class på inndrivelse.
EK per 31.3 var på 4,36 milliarder, mens total gjeld var på 11,6 milliarder.
Bokført verdi på kjøpte gjeldsporteføljer var på 12,9 milliarder (antar disse er bokført til kostpris), mens selskapet selv estimerer at de vil kunne kreve inn omlag 21,4 mrd på disse fordringene (ERC- estimated remaining collections).
Husker ikke nøyaktig prosent, men mener at B2Hs kjøp i Italia kun utgjør 2-3 % av totalen. Ex. CEO Zahl var ikke veldig bekymret for Italia da jeg snakket med han sist høst.
Ellers så er det nok liten tvil om at arbeidsledighet er en svært viktig faktor for evnen til å innkreve gjeld. “Når folk mister jobben, slutter de å betale ned på gammel gjeld” - CEO i Intrum. Dette vil typisk kunne korrelere med konjunktur, rentenivå mm.
Dette med lave renter isolert sett er positivt fordi funding kostnadene for å kjøpe porteføljer blir lave. Det kan tenkes at den andre siden av brøken blir at forbruksbankene får bedre betalt for porteføljene fordi inkassoselskapene er villige til å betale mer?..
Rekordlav arbeidsledighet og rekordlave renter. Sannsynligheten for at folk klarer å betale for sine utestående krav har vel ikke vært større?
Mener folk her inne at sjansen hadde vært større med stigende renter og inflasjon? Altså at forbrukerne har lettere for å betale til inkassoselskapene dersom lånene, matvarer, strøm osv blir dyrere og dyrere???
Når kommer kvartalstallene?
Hm, kommer jo an på hva formålet er @nordpolen – om man er kortsiktig eller langsiktig, men slik chartet ser ut nå så vil jeg være forsiktig med å spå videre fall på kort sikt. Dette basert på en del faktorer:
-
Volumespike: når man ser en slik candle kan man nærmest forvente en bounce. Spesielt når RSI er så oversolgt som den er. Jeg tolker det som at mange har kommet seg ut nå og at salgspresset vil avta fremover.
-
Stochastics vender opp. Denne har ligget flatt og under det blå området lenge men ser nå ut til å bevege seg tilbake oppover. Moment til nedsiden vil avta om den fortsetter inn i det blå området.
-
RSI - som nevnt, oversolgt og vanskelig å se denne komme mye lavere.
Men alle disse faktorene er ikke synonymt med at man bør kjøpe. Skulle jeg kjøpt denne ville jeg sett etter volumespike til oppsiden og et definert / etablert brudd over 9.11 som ser ut til å være forrige high. Jeg vil ønske å se kursen over dette nivået og kjøpe på en pullback test.
Kjøper man nå og kursen IKKE klarer å bryte over nivået, risikerer man et bearflag set up og en failed test. Ser også 50-dagers glidende snitt vil møte kursen på dette nivået og fungere som ekstra motstand.
Mao. avvent kjøp til man ser trendendring på daily eller en set up man kan trade (EQ, flag etc).
P.S - Investing og andre liknende sider bruker autogenererte analyser basert på et sett med kriterier og klarer ikke å se nyansene på ulike timeframes. Verdt å vite
Kvartalsrapporten blir ufattelig spennende. Markedet har jo priset inn et resultat som er ekstremt kraftig barbert.
P/E nede på 5. Tjener vannvittig med penger til nå og betaler utbytte. Insidekjøpene er jo på rundt 18 kroner.
Det burde jo nesten bli et stort tap i dette kvartalet dersom vi antar at markedet får rett i sin prising.
@Nocturne: Ser du ikke på MACD? Bare nysgjerrig… du benytter kanskje Stoch “istedenfor”?
Jeg synes jeg ser tegn til trend-reversal i mitt chart, men er litt tidlig å si. Jeg liker dog å kjøpe FØR reversal faktisk er bekreftet når en kurs har blitt såpass knust som B2H har. Men, som vi har sagt før - alt som skjer frem til Q2 er jo egentlig bare midlertidig støy… Vil dog bli overrasket om vi ikke ser short-inndekning frem til tallene, da har de baller av stål isåfall. Må være fristende for shortene å ta noen gevinst på disse nivåene?
Lignende case er Jumia (JMIA, USA) som fikk et fint løft igår og tall imorgen.
Det er vel ikke inkasso?
Hoist Finance kan man jo sammenligne med. Shorting og så inndekking ved kvartallarapport
I min erfaring er MACD en ganske treg indikator ifht. min tradingstil. Jeg er ganske kortsiktig i mine trades (swing-trades på 1-3 dager) og da foretrekker jeg Stochastics for å sjekke moment. Men jeg vil anta, basert på det jeg skrev i går, at MACD vil være lik stochs akkurat nå (altså; antydning til moment oppover, men ikke bekreftet).