Solid washout dag idag ja😅
Har en sterk fornemelse av JF rigger seg for, enten oppkjøp eller fusjon.
7,42,-. Hva skjer? Skulle tro selskapet plutselig var verdiløst.
Ekstremt!
For et klovneri børsen er noen ganger. Ifølge DN investor har 6 analytikere kjøpsanbefaling med snitt rundt 16/17. Ingen hold/salgsanbefalinger.
Likevel brytes støttenivå etter støttenivå som om det var laget av strå. Kursen er nesten ti kroner under anbefalingene
Trodde jeg fikk kjøpt på et megatilbud har desverre ikke ledig kapital til å kjøpe mer
Media er dyktige til å skape frykt!
Må jo være sjølveste ex-CEO som dumper?
Jeg kjøper hele veien nedover jeg. Hadde planer om å få tak i 50-100k aksjer før tallene og nå får jeg de billigere enn jeg hadde turt å håpe på. Det er i situasjoner som dette jeg liker best å handle og gjør det beste kjøpene - ikke glem det folkens
" – Noen har ødelagt for andre
Styreleder Nordbrekken sier selskapet nå går fra en gründerbedrift til en industriell fase. Om det dramatiske fallet i selskapets markedsverdi sier han dette:
– Det er jo ikke noe hyggelig at markedsverdien har gått ned, men det gjelder hele industrien. Så har vi hatt noen selskaper utenfor Norden som har vært negative for bransjen, som har ødelagt for andre, for å si det sånn.
Han vil ikke si mer om hvem disse er.
– Jeg vil ikke gi noen navn nå, men det gjelder ingen nordiske aktører."
?? Er det utenlandske selskap som shorter han tenker på, eller er det noe annet?
Vil tro det ja. Ser frem til kvartalspres, og tror vi vil se tilbake på dagen idag og erge oss for at vi ikke kjøpte mer aksjer
Enig der, men man skulle vært en god spåskone for å se denne kursutviklingen for et selskap som tjener gode penger
Har bare halv parten av ønsket eksponering før jeg er i mål
Slike situasjoner skal ikke kunne oppstå, men de gjør det. Hvorfor? Psykologi.
Og det er når man ikke skjønnet bæret av utviklingen man skal kjøpe/selge.
Jeg tror dette er aksjer fra Zahl som dumpes av følelsesmessige årsaker. Unik kjøpsanledning og jeg tørr da være langt grådiere enn jeg vanligvis er. B2H er nå min 3.største post, og blir kanskje størst når USA åpner, vurderer å selge noe Village Farms og Snap for å kjøpe enda mer B2H.
Risk/reward her er for god til ikke å dra til skikkelig…
Kanskje noe av det beste risk/reward-case jeg ser pr nå. Tviler på Zahl lemper ut nå. Blir kortvarig “glede” for hans del. Han har jo kjøpt på langt høyere kurser enn dagens. Men han solgte vel alt når han gikk av som Ceo i Aktiv Kapital. Så ikke umulig at han lemper ut nå
Det er vel nå man faltisk innser at man ikke kan regne seg frem til en aksjekurs (på kortsikt) uansett hvor mye regnskap og q-rapporter man leser. Roboter, frykt, større aktører, uventede nyheter osv styrer kursene. Milevis unna analytikernes kursmål.
Interessant tanke men hvorfor tror det vil skje ila. 3-4 uker? Jeg tenker det mest logiske er å la den falle mest mulig før et evt. oppkjøp?
Hadde egentlig aldri sett føre meg at Axa kjøper opp B2h, men Fredriksen må ha noe på gang med kjøp hver dag og merkelig tidspunkt å la en så erfaren Ceo gå på dagen uten å ha klar en erstatter.
Med siste dagers falltakt, så er jo aksjen gratis om 3-4 uker
Fra blodrødt i porteføljen igår så er det plutselig full fest idag, vurderer å ta gevinst andre plasser å putte det inn her. Så vi bunnen i b2h igår?
Edit: Da fikk jeg ihvertfall senket snittet noe idag
" Kunder i Norges største nettmegler Nordnet har nettosolgt aksjer for 100 millioner kroner de siste to dagene."
Dette må da være et sterkt “buy-signal” til aksjer generelt! Tipper denne uken blir den uken man kunne gjøre sine beste kjøp når man kan se tilbake ved nyttår
Har fått fatt på den jeg trenger av B2H, nøyer meg med 30k aksjer foreløpig, snitt 7,95👌