Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Tanket tidligere i dag, B2h,NHY og NODL.

1 Like

Jeg tror du har gjort noen gode kjøp der! Har selv ligget på kjøpern i b2h også idag, men fikk ikke dratt snittet helt ned mot din kostpris :joy: så og si i null ved sluttkurs idag :smiley::smiley:

Har noen et sexy teknisk bilde på B2H? fks dags/ukeschart som viser MACD-trend snudd e.l?

Isåfall kjøper jeg MYE B2H imorgen… Tror dette fort kan være en av vinnerne i høst, men vil gjerne se at det tekniske sier det samme

Har lite teknisk dekning for kjøpet mitt, men jeg ser at det kan være begrenset nedside rent fundamentalt.

1 Like

Helt kortsiktig kan vi ta frem 1hr chartet og se en mulig dobbel bunn, men volumet understøtter foreløpig ikke dette.

1 Like

Har vært positiv til B2H lenge jeg, men kursen har liksom ikke villet gå riktig vei. Selv mener jeg at denne kan forsvare en kurs på 20kr og har selv hatt et kursmål på 16,50 på kort sikt, da jeg på nytt gikk inn i denne i våres Så feil kan man altså ta. Har likevel en følelse av at kursen vil begynne å klatre i riktig retning nå, og har “snittet ned” som det heter de siste 2 ukene. Nå er i hvert fall kursen over mitt siste kjøp, så det er da noe😉

3 Likes

Fra finansavisen så skriver Storebrand-forvalter Nielsen:
Aksjekursen er halvert fra toppen i fjor, og dagens kurs er bare rundt seks ganger årets forventede inntjening.
-Dersom B2 skifter fra kontantutbytte til tilbakekjøp, vil det med stor sannsynlighet gi aksjen et løft, hevder forvalteren.
-Sektoren har en høy andel shorthandel, og vi har allerede sett at det ble trangt i døren på oppsiden, da både Hoist og Intrum innfridde på halvårsrapporten.

1 Like

Startet kjøp. Blir hovedposten nå frem mot kvartalstall. Har fått 25k hittil idag. Vanskelig å ikke flytte for mye på kursen. Sprer kjøp utover de neste ukene, så tenker jeg dette er bunn i B2H :slight_smile:

1 Like

OLAV DALEN ZAHL STEPS DOWN AS CEO OF B2HOLDING

Fare for fosse fall?

Jeg ser det som en reaksjon på det langvarige kursfall og et ønske om mulig endret strategi… B2H har jo vært en lukket bok, svært konservativ i kommunikasjon og børsmeldinger. Mulig de nå ønsker å myke dette opp og gasse litt på?

Eller så kan avgangen ses på som første skritt på veien imot at B2H blir kjøpt opp?

Tror det kan være kortsiktig kursfall, men jeg ser på det som en positiv endring!

2 Likes

Han er dyktig, men viser vel at han tar ansvar og går av. Mange av de store eierne har tapt mange hundre millioner på kursfallet. Så det er ikke godt å si om markedet tolker det positivt eller negativt. Nervepirrende å være investor for tiden :sweat_smile::see_no_evil:

Aner ikke hvordan markedet reagerer på dette, men jeg tenker det er utelukkende positivt. Se på aksjekursen under hans styre. Nå jobbes det i kulissene for å snu trenden og jeg synes det er et riktig første skritt å bytte leder. Forøvrig KAN (kun spekulasjon naturligvis), dette også være et første skritt mot salg…

Ser nå at du skrev typ samme innlegg som meg - jeg kunne spart meg gjentagelsen! haha

Fikk tanket noe på 8 kr…

Jeg måtte gi 8,1 :smiley:

Vurderer å kjøpe aggressivt her, tror dette kan være en ordentlig god kjøpsanledning, men avventer litt til.

Man kjenner virkelig at man lever som investor disse dagene :sweat_smile::sweat_smile::see_no_evil:

Føler meg mer som «levende død» for å være ærlig :joy::joy:

Ja enig!:sweat_smile::sweat_smile: Var forberedt på blodbad i porteføljen i dag, da gårsdagen ble fryktelig dyr. Men jeg puster lettet ut. Det ble ikke i nærheten av hva jeg hadde fryktet :sweat_smile: men Mr.Market er helt psyco for tiden :sweat_smile::see_no_evil:

Inverterte rentekurver som investorene nå er så redde for. Historisk så har jo avkastningen etter slike kryss vært brutalt bra. Det er først når det har gått 2 år etter at nedturen kommer.