Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

P/E på 4,95 i følge Yahoo nå (På kurs 7,24,-).

Børsen er et tivoli :joy:

Fra 0 og opptil 13 er regnet som underpriset. :sweat_smile:

Hva menes egentlig med P/E?:see_no_evil: Er ganske fersk i gamet :slight_smile:

Markedsverdien av selskapet (altså aksjekurs gange med antall utestående aksjer) så deler man på årsresultatet. Så ser man man hvor mange år man trenger med gjeldende årsresultat før det er det samme som markedsverdien på selskapet i dag.

4 er ekstremt lavt. Skulle en større aktør finne på å kjøpe B2holding får dagens pris, så har selskapet selv tjent inn igjen summen de ga i løpet av 4 år.

Mesteparten av selskapene på Oslo børs er jo nærmest i ekstase bare de klarer å minske tapene i regnskapene.

P/E sier ingenting om fremtidig vekst. Så kan selvsagt ikke bare se på den.

1 Like

Takk for et veldig godt og forståelig svar :smiley::+1:

1 Like

Prøver en trade, kjøpt på 7,28 - så får en håpe der ikke kommer frem et lass dårlige nyheter .

kursen gikk såklart rett ned etter fylt.

Det er priset inn veldig dårlige nyheter i aksjen nå. Så noe annet enn dårlige nyheter på kvartals-presentasjonen vil overaske markedet.

Gjorde en liten rask copy paste på topp 20 shareholders fra b2holding sin hjemmeside og fra aksjeeeier.nettavisen.no
Gjorde dette for å se hva topp 20 har gjort siden 31.12.2018. De fleste insiderne har økt sin andel aksjer og noen sitter på posisjonene sine. Kan være noe feil her, men ser ut som at indigo invest er solgt? og K11 investor er ny? eller så er de kanskje bare under ‘‘ukjent’’ fra den oversikten fra aksjeeier.nettavisen.no. Håper trenden til B2holding snur etter 30.august.
Ser ihvertfall på det som positivt at de flest har økt sin beholdning :slight_smile:

2 Likes

De fleste her på listen er jo langsiktige investorer som ikke ser på daglig aksjekurs og har flere års sikt på sine investeringer. At de fleste har økt eller står på stedet hvil, ser jeg på som positivt. Kursen er priset som nevnt over på ca PE 4kr, og det er i mine øyne latterlig lavt. Har ikke store forventninger til Q2 selv, men her er jo både pest og kolera priset inn, så utelukker ikke at vi kan få et løft. Valgte å kjøpe litt mer selv i dag😉

Hvordan vet du hvilken inngang de største (topp 20) har?

Jeg vet ikke inngangen deres, men kursen var på det laveste noen gang i dag. Og de største har vært med lenge. Så derfor vil jeg anta at deres inngang er 10-18kr :slight_smile:

Sjekk newsweb, der finner du kurs på innsidekjøp :slight_smile:

Se også innlegg lenger opp her fra, der man ser aksjonærer og hvem som er kommet inn :slight_smile:

Hoist AB er et ganske sammenlignbart selskap i Sverige, og operer i mange av de samme landene som B2H.

De fikk som B2h hard medfart på børsen siste halvår i fjor, men i år har aksjen steget jevnt og trutt.

Den fullstendige slaktingen av aksjen i det siste henger ikke på greip (med mindre noen «vet noe»).

First quarter 2019
• ERC1) at end of period was NOK 21,434 million (18,116), an increase of 18% compared to first quarter 2018
• All-time high gross cash collection from purchased portfolios, an increase of 61% to NOK 1,248 million (775)
• Total revenues increased by 23% to NOK 795 million (646) • Operating profit increased by 7% to NOK 350 million (326)
• Cash EBITDA increased by 66% to NOK 964 million (581)
• Cost to collect reduced to 22% (25%)
• Portfolio purchases3) ended at NOK 570 million (1,485), a reduction of 62%

Egenkapital på 4,3 milliarder av 15,9 millarder total assets synes jeg heller ikke er avskrekkende, selv om renten på gjelden kunne vært lavere. Jeg synes det ser bra ut. Men det er jo klart at regnskap kan skjule mye, så er det noen kjeltringer som driver dette selskapet så kan jo markedet ha rett i sin prising. Men dette er seriøse personer som har drevet i denne bransjen i hele sitt liv og når man ser alle de store aksjonærene kun akkumulerer samt drøssevis av inside-kjøp så er utviklingen vanskelig å forstå. Jeg kan ikke se annet enn at shorterne har fått overtaket og skapt panikk blant aksjonærene som er lengre nede på listen. Frykt avler frykt, de hjelper det heller ikke at Nordnet har hatt 70 og tidligere 80% belåningsgrad på denne, da går det fort unna.

B2Holding ASA - Market update 2 quarter 2019

Hva om de kunne ha kommet med denne infoen samtidig som de kom med nyheten om at CEOen måtte gå? Hrmf. :face_with_monocle:

her ser vi et betydelig fall i B2H aksjen i god tid i forkant av denne meldningen,-her har noen visst om situasjonen vi nå ser!

dette kan bare ikke være tilfeldigt!

Slik er det vanligvis dessverre. Blir nok et nytt krakk i dag, men samtidig en god kjøpsmulighet!

Spørs hvor mye som er “bakt inn” i kursen, kanskje en dipp som blir kjøpt?

I dag blir det blodig for B2H aksjonærene dessverre. Kanskje dette blir en fin mulighet for meg til å bli medeier?!

B2Holding 39900 7 7 46500 08:20

Allerede blitt omsatt for 7kr