Klarer ikke helt å se hvorfor man skal kjøpe i dag. Nedtrenden kan vel fortsette den?
Blir nok ett krakk uansett. De som kjøpte på forrige dupp tenkte vel at det skulle bli rekyl opp snart, mens i stedet får de en stor dupp også.
Tar det som en tradingmulighet for i dag
Dumpet traden fra i går, bedre safe enn sorry.
Og da var små sparene ute?
Dette er en av grunnene til at man bør vente på bekreftelse / trendendring @Snoopzter - plutselig kommer en ny negativ melding og alle tekniske indikatorer, oversolgte eller ikke, vil ikke være gyldige.
Man går kanskje glipp av noen % på vei opp, men man sikrer også at man har kapital til å trade another day. Er noe jeg har måtte lære på den harde måten
Spent på hvor mye ned den skal nå i dag. Mulig det blir kapitulasjon og endelig bunn? Det vi ønsker å se er en volumespike og en sidelengs utvikling i en ny tradingrange på et par uker. Da kan vi være mer sikre på at bunnen er nådd - men; det var ganske høyt volum på nedsalget så mulig de fleste allerede er ute?
“Tar tap på 270 millioner” markedsverdien av selskapet var vel ned 500 millioner kun den dagen Zahl gikk og da hadde jo kursen blitt massakrert i månedsvis. Merkelig at et selskap som har tjent så mye penger tidligere blir slaktet ned til skinnet av et par dårlige kvartaler.
Cash EBITDA på underkant av milliarden!
Yes, er større risiko, uten tvil - men jeg er forholdsvis risikosøkende og har historisk tjent på å være tidlig ute. Sitter nå og vurderer om jeg ska kjøpe ytterligere eller ei. Som andre over her synes jeg tallene er bra og tenker at alle katter nå må være ute av sekken og at trenden KANSKJE endelig kan snu. Kan ikke holde meg unna så billige aksjer
Det er alltid bra med fokus på kostnader ja. Og bytte ut en organisasjon og få inn postiv energi og pågangsmot er riktig tiltak ja. Men selskapet har jo ekspandert ekstremt, så nesten rart at det ikke har dukket opp voksesmerter tidligere. Vanskelig å tjene så mye penger samtidig som man blir større og større.
Har vært i kontakt med Rasmus Hansson i B2H. Han skriver at de ved dagens melding håper å fjerne videre spekulasjoner. Han skriver de har god cashflow, lav gjeldsgrad og god gjeldsbetjeningsevne. Han kan selvsagt ikke kommentere aksjekursen, men han registrerer at selskapet er priset lavere enn industrien for øvrig og så er det opp til markedet å prise selskapet.
Kan annet enn å skjønne at dagen i dag gir kjøpsmuligheter. Tok noen flere nettopp.
Enig! Tok noe til idag. Så nå har jeg aksjer for samme sum som jeg kjøpte for før de siste 2 ukers kursfall. Så da sier jeg stopp her. Ble noe mer her enn først planlagt. Det får bli en veldig langsiktig investering
Ja, her tror jeg vi må belage oss på å sitte til over Q3 presentasjonen minst, om det skal bli noe avkastning. Snitt 8,66 etter dagens kjøp her😉
SB1M I DAG:
Write-down in Q2, more conservative going forward
B2Holding (B2H) this morning announced that it will write-down NOK 421m in its Q2’19 accounts, mainly
relate to secured portfolios in Croatia, Bulgaria and Romania. This follows after the CEO stepped down
last week. We have a Buy recommendation and target price of NOK 16, which we will review after the
report.
Highlights:
A review of B2H’s portfolios carried out through June, July and August resulted in a NOK 421m
write-down in Q2’19, on the back of ‘delays and lower expected recoveries’.
The findings were presented this week, and follows after the CEO’s departure last week (15 Aug).
B2H ‘has introduced new underwriting procedures and is taking a more conservative approach to
the booking of collection curves as well as establishing a Recovery Support Team’.
For what it’s worth: without the write-down, the Q2’19 numbers were mainly in line, including cash
collections.
Å sitte i aksjer som "aksje-“eksperter” og “profesjonelle” forvaltere anbefaler på det varmeste er drepen for tiden. Det er bare å se på Borr, B2h, Norsk Hydro osv… Dee er ikke noe flinkere enn oss andre. En aksje-ekspert kan fort blandes med et bullmarked.
helt enig.
husker bare tilbake når jeg til og med fikk telefonen fra en “ekspert”,som spurte meg om ikke jeg var interessert i å kjøpe aksjer i Norske Skog…jeg fikk meg en god latter da,og etterhvert også han i andre enden da han forstod jeg ikke var den idioten han håpet jeg skulle være…
Det tryggeste er å gjøre det motsatte av hva ekspertene sier ser det ut som. Valuta-ekspertene har jo forsøkt å spå om den norske kronen skal opp eller ned mot Euro og Usd i mange år uten å klare å treffe. Men de for betalt for jobben de gjør uansett.
Det ble virkelig en taper-aksje dette her. Prøver å lære noe av tap, men hva har man egentlig lært her? Kjedelig at andre har tilgang på info før oss vanlig dødelige.
Dette er bare trist, de kunne garantert kommet med denne nyheten forrige uke sammen med at CEO måtte gå.
Men man får vel bare beholde og håpe på at de klarer og komme men noe positivt neste gang…
Ja enig! Jeg har ikke tenkt å gi aksjene billig til shorterne i ihvertfall, det får andre ta seg av.
slapp av,-ser mine aksjer har rast ned i 7-siffer klassen siden oktober ifjor ,-men sitter i ro da jeg har regnet på hvordan det KAN se ut om 10 - 15 - 20 år frem i tid
ta det med ro,-B2H er en fin aksje,men ja,ser Kina slengte nettopp en motreaksjon mot USA,markedet er nervøst nå…
selv håper jeg på halvering av Gjensidige…men ut ifra dagens Kina-meldning,så ser det nesten ut som om at investorer ser på GJF som en “safe haven”