Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Uhyre interessant, ordrebilde er nesten 50/50 på kjøp/salg uansett kursnivå. Hvordan kan det være mulig ?

Selges rett ned (som vanlig), slik at den ender i ca. null for dagen etter Stenshagens handletur. Det er nesten komisk.

Vi har ihvertfall brutt ut av den bratte negative trenden vi hadde og holder forhåpentligvis på å danne en ny positiv trend. Rsi-kurven er stigende. Volumbalansen begynner å bli positiv. Bra med så mye volum på en høy grønn stolpe. Ellers vitner økt volum her nede på bunnen om en såkalt washout periode. Så det ser ut som Aasulv som er dyktig gjorde alt feil her. Kjøpte på en høy kurs i forhold til dagens, men har hatt troen på selskapet og blitt med hele veien ned for å så ta tapet på bunnen. Men den som lever for se.

Insidekjøp er uten tvil alltid bra. Går man et år tilbake og mer en dobbelt så høy kurs så kjøpte insiderne med begge never og den var maksimalt positiv på insidehandler. Håper vi blir børsens mest positive på insidekjøp igjen snart :slight_smile:

3 Likes

Ser ikke ut som at noe i media hjelper denne, Oslo børs er veldig grønn og fortsatt klarer selgere å presse denne ned i dag også.

Det vil nok ta litt tid ja. Dette er nok ikke en aksje man vil oppleve stor action ved å sitte å nistirre på kursen hele dagen. Men tror at det vil være en god langtidsinvestering med kursoppgang og utbytter (kanskje ikke utbytte neste år da.)

Der er jeg helt enig med deg :slight_smile:

Aksjen gjør det elendig nærmest helt uavhengig av hvordan det går på børsen ellers.

Stemmer. Småsparerne er veldig opptatt av å hjelpe shorterne for tiden :blush: enkelte trader som om pengene deres var deres værste fiende.

Får se hvor mange som orker å sitte i denne. De store her venter vel bare til selskapet begynner å levere gode tall igjen. Det jeg undrer meg over er hvorfor aksjen gikk nedover også de kvartalene de faktisk leverte bra. Den gang var forklaringen at modellen var usikker i forhold til inntjening fremover. Nå var det en one off som var problemet. Så nå venter vi altså på gode tall og samtidig også særdeles gode fremtidsutsikter? Hva var problemet med utsikten den tiden aksjen gikk ned etter gode kvartalstall?

1 Like

Aksjen gikk bra det første halvannet året og så ræva etter det. For håpe det nå snur, aksjer går opp og ned. Flesteparten kjøper på topp og seller på bunn, det kan vi ikke nekte dem å gjøre.

Men de har nok ekspandert for hurtig, betaler for høy rente på lån og kanskje kjøpt porteføljene for dyrt, det vet vi ikke før man ser hvor mye som kommer inn i kassen.

Trist utvikling på tampen av uken, men jeg kan ikke annet enn å tro at oppsiden er større enn nedsiden på mellomlang sikt, og blir derfor sittende med mine aksjer. Har også økt litt siste dager.

Mye indeksfond som styrer børsene. Alle skal bare kjøpe de samme aksjene

Fra 2018 regnskapet ser vi opptjent egenkapital på 805 millioner kroner. q1 2019 hadde vel 130 millioner før skatt i resultat. Så må si den blir knallhardt straffet av et kvartal med nedskriving. Tall ex nedskriving var ok. Med mindre det kommer flere nedskrivinger da, men de har vel formidlet at det ikke skal komme.

…det er blitt nevnt om mulig mislighold av gjeld?

:confused:

Nei nei. Det er krav om 25% egenkapital fra bankene (ikke obligasjobseierne). De har god egenkapital, men etter nedskriving så kom den under 25%. De har god tid til å fikse opp i dette. De kan klare det allerede iløpet av neste kvartal om alt går veldig bra. Så tipper på utbytte også neste år.

De har ekstremt god cash ebitda. Så god evne til å betjene gjeld. De har noe høye kostnader som slår tilbake på bunnlinjen, men de sa jo på kvartalspresentasjonen at dette har de veldig fokus samt at de ser virkningene av tiltakene de har satt igang.

Hvor har du eventuelt sett dette nevnt? Regner med du mener EK-krav fra bankene? Snakket med Rasmus på mail, så jeg kan bekrefte at de har god gjeldsbetjeningsevne. Er bare å sende mail om du ønsker. Han svarer ganske raskt :slight_smile:

…jeg leste det et sted der jeg alltid leser nyheter,tror det var enten E24.no eller DN.no :thinking:

(Redigert)
Prøvde å google,men mener å ha sett at det er et obligasjonslån som er til forfall de neste månendene…der jeg så B2h er i fare for å misligholde dette…noe vi har også sett på aksjekursen den siste tiden📉

(Skal lete videre…)

Ja, men det går ikke på mislighold av gjeld om de så har skrevet noe om det. Det går på egenkapital av totalkapitalen, den skal utgjøre 25% eller mer.

De har penger klare til å investere i nye porteføljer, det gjør de jo ikke om det dreier seg om mislighold av gjeld. Anbefaler å se q2 presentasjonen, de er klar over at det har foregått forskjellige spekulasjoner. Så den er oppklarende. https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98044125

1 Like

Du blander ikke med NAS? Oversikten finner du her https://www.b2holding.no/Investor-Relations/Bonds-and-Financing

B2Holding ASA - Moody’s Credit Opinion - 17 May 2019.pdf (1,3 MB)
Ratingen er uforandret ifølge CEO på q2